Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Båt transport fra USA til Europa/Norge med TM3'er.

Startet av Torair, fredag 11. januar 2019, klokken 17:23

« forrige - neste »

patron


ReDeR

Sitat fra: McM på tirsdag 04. juni 2019, klokken 23:31
Vil gjerne høre fra dere som har FI med antatt levering 8 juni eller lignende.

Jeg bestilte  LR AWD  sort/ sort  (mao veldig standard)  13 April.
Dukket opp FI 20 mai. Stod levering Drammen 8 juni.
Ble først glad , men skjønte fort etter en prat med tesla at dette kun var en estimert dato.

Har vært null epost eller sms eller annen form for kommunikasjon fra tesla. FI med VIN og (estimert) leveringsdato fant jeg bare ut tilfeldig ved å lese innlegg  her på forumet .Droppet også rebestilling av HF i god tro om at dette ville forsinke ytterligere

Da jeg bestilte var det, som andre har nevnt estimert levering mai. Nå har det blitt juni. Ok. Jeg kan strekke meg litt, for vil jo ha bilen.. Har aldri før lest meg opp så mye på en bil, ved å lese manualer, forum, se youtube som jeg har gjort nå. Men nå begynner det å tikke mot slutten av juni før levering, kommer det med en bismak.
Bilen min er solgt, finansiering og forsikring er alt ordnet.
Men er grenser for hvor lenge man skal klare seg uten bil med kone og 2 barn.

Nei Tesla, dette ble en kronglete start på et forhåpentligvis langt billiv.

Samme her, Bestilte 9.april LR AWD Sort/Sort endret 13.april da det kom ny pris. FI og VIN 14. mai, (ingen estimert dato for levering) utlevering Drammen. Tenkte også at endring til hengerfeste bare ville forsinke derfor droppet jeg også det. Etter det intet hørt  :(

Skal på 3 ukers ferie til USA fra og med 19 juni, vedder på at det er da bilen blir klar for levering, hurra! Bilen blir sikkert da levert ut til noen andre i mellomtiden med samme konfig  :o :'(


ReDeR

Killingen

Sitat fra: patron på onsdag 05. juni 2019, klokken 07:57

En god del nye ankommet :D

Dette er disse som kom 30 mai, de har stått litt lenger inn på havna frem til i går morges hvor de begynte å kjøre de ut (antagelig til SC i Drammen).

123kris

Det står fortsatt veldig mange igjen innerst på havna. Blir vel sikkert flytta på i dag for å gi plass til biler som er ombord Prometheus Leader som kommer i morgen.
2024 - Enyaq 85x i bestilling
2021 - TM3 SR+ - solgt
2020 - TM3 LR AWD - solgt
2019 - TM3 SR+ - solgt
2019 - TM3 LR AWD -solgt
2017 - TMS 75D - solgt
2016 -  Leaf Nordic 30kwh - solgt

Kiuhek

Jeg er veldig glad i å se at dere kommer til å få bilen snart, men jeg vil gjerne høre noe fra Tesla om min!!  :'(

bjheggset

#1040
Er det noen som har fått SMS om estimert utlevering i dag ? Var jo masseutsendelser av SMS'er i går.. Lurer på om de kanskje sender ut fortløpende hele uka eller juni.

Tronda80

Sitat fra: Kiuhek på onsdag 05. juni 2019, klokken 09:35
Jeg er veldig glad i å se at dere kommer til å få bilen snart, men jeg vil gjerne høre noe fra Tesla om min!!  :'(

Samme her. Kjenner jeg blir litt ekstra utålmodig når noen med bestilling en uke senere enn meg selv, ref. regnearket på dette forumet, har fått melding om utlevering mens jeg ikke har hørt noe som helst på en bil med samme utleveringssted og identisk spec.

Eltraktor

Bestilte bil 24.mai (LR, grå, hengerfeste) og snakket med delivery i går, og fikk da beskjed om at de sender ut SMS fortløpende de neste dagene med estimert leveringsdato senere i juni. De sier jeg er tilknyttet en bil, men jeg har ikke offisielt fått oppgitt VIN selv om jeg fant den skjult i kildekoden på tesla.com.


bjheggset

Sitat fra: Eltraktor på onsdag 05. juni 2019, klokken 11:08
Bestilte bil 24.mai (LR, grå, hengerfeste) og snakket med delivery i går, og fikk da beskjed om at de sender ut SMS fortløpende de neste dagene med estimert leveringsdato senere i juni. De sier jeg er tilknyttet en bil, men jeg har ikke offisielt fått oppgitt VIN selv om jeg fant den skjult i kildekoden på tesla.com.

Det høres bra ut! Da er vi vel flere som får melding fremover  :)

bno

Da har Tenerife Car levert i Stavanger. Ikke så mange biler som kom, men så da en rød(som jeg håper er vår). Ellers i motsetning til tidligere at de er innpakket og beskyttet bedre.

Counterpointer

Sitat fra: bno på onsdag 05. juni 2019, klokken 12:17
men så da en rød(som jeg håper er vår).
Hvorfor håper du det? Du skal vel bare levere den tilbake. Følger ikke så nøye med men denne kan jo ikke være produsert sent nok?

Kgf

Jeg bestilte min model 3 mandag 27. mai, og får den utlevert 12. juni:-). Dette må vel være rekord.....
2022 Mercedes EQC AMG
2019 Tesla model 3 LR(solgt)
2017 Nissan Leaf tekna(solgt)

patron

Sitat fra: Kgf på onsdag 05. juni 2019, klokken 12:22
Jeg bestilte min model 3 mandag 27. mai, og får den utlevert 12. juni:-). Dette må vel være rekord.....
Ingenting annet å si enn latterlig :D

Eltraktor

Sitat fra: Eltraktor på onsdag 05. juni 2019, klokken 11:08
Bestilte bil 24.mai (LR, grå, hengerfeste) og snakket med delivery i går, og fikk da beskjed om at de sender ut SMS fortløpende de neste dagene med estimert leveringsdato senere i juni. De sier jeg er tilknyttet en bil, men jeg har ikke offisielt fått oppgitt VIN selv om jeg fant den skjult i kildekoden på tesla.com.

Og der fikk jeg SMS med henting 14.juni kl 16 i Drammen. Ikke dårlig med 3 ukers leveringstid :)

Kgf

Til nå må jeg si at Tesla har gjort de skulle. Fikk melding dagen etter at det ble levering i juni, noe som jeg hadde mine tvil til..Veldig hyggelige og flinke hos Tesla i Bærum også:). Håper at bilen også står til forventningene mine.
Tror at mange av oss er kravstore kunder, og det kan være noe av grunnen til de mange klagesakene til Tesla. Jeg gleder meg til å få min nye model 3 :)
2022 Mercedes EQC AMG
2019 Tesla model 3 LR(solgt)
2017 Nissan Leaf tekna(solgt)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA