Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Båt transport fra USA til Europa/Norge med TM3'er.

Startet av Torair, fredag 11. januar 2019, klokken 17:23

« forrige - neste »

emurof


mikenur

Fikk VIN på Final Invoice mottatt 8 April, 315XXX. Er vel heller tvilsomt at disse kommer med HW3? Uten FSD, så har ikke behov for det pr nå heller.


N0ya

Hva skjer i Zeebrugge? Losser de biler i noen dager, gjør litt prepp og laster inn på nytt skip etter en uke?
2019 Tesla Model 3 Performance Pearl White
2015 Fiat 500e Volare Blue

ElToroTMS

Sitat fra: mikenur på tirsdag 07. mai 2019, klokken 07:55
Fikk VIN på Final Invoice mottatt 8 April, 315XXX. Er vel heller tvilsomt at disse kommer med HW3? Uten FSD, så har ikke behov for det pr nå heller.

Når bestilte du? Spec?
2019 TM3 Performance (PÅ VEI)
2018 TMS 75D (TIL SALGS)
2017 TMS 75 Uncorked (SOLGT)
2016 TMS P90DL facelift (SOLGT)

N0ya

Ser at Morning Cornelia nå legger til kai i Zeebrugge. Den skal videre 09.05.2019 22:00, men det er vel ikke denne som skal nordover til oss? Noen som kjenner til hva som skjer videre?
2019 Tesla Model 3 Performance Pearl White
2015 Fiat 500e Volare Blue

NegativeElectrode

Skal det bli noe utlevering i Mai her på berget må det komme flere biler. Det er ihvertfall noen som mener den skal til Norge etterpå. Jeg fikk vite av delivery at de venter flere biler og at jeg muligens får i slutten av Mai eller begynnelsen av Juni.

Nocc Oceanic er vel neste båt? https://www.marinetraffic.com/en/ais/details/ships/shipid:713879/mmsi:538004709/vessel:NOCC%20OCEANIC (destinasjon ser ikke riktig ut på den siden)
Blå TMY 2022
Hvit TM3 2019
Grå TMS 2015 modell (solgt)

ReDeR

ReDeR


N0ya

Ringte Tesla nettopp for å prøve å hente ut mer informasjon om levering/båter med biler. Endte hos en svensk dame som ikke hadde oversikt over noenting, men hun hadde blitt instruert i å meddele juni som leveringstidspunkt for alle med opprinnelig estimert levering i Q1.
2019 Tesla Model 3 Performance Pearl White
2015 Fiat 500e Volare Blue

alibaba

Jeg tok meg en tur innom Tesla Ålesund akkurat nå og spurte om de visste når min bil kommer. Her er ca hva svaret jeg fikk:

"Ehhh nei tja vanskelig å si altså. Kommer en båt da om ikke lenge til Zebrugge, så skal det omlastes og fordeles så i slutten av Mai kanskje, eller ehh kanskje slutten av Juni? Ehhh vet ikke altså..

Altså akkurat like klok som jeg var før jeg stakk innom :)
TM3P

Haraldmm

Nå ringte nettopp en Tesla-selger og sa at jeg hadde fått tildelt VIN (LR RWD) selv om jeg ikke ser det på min konto. Han sa videre at det var ett par båter på vei i løpet av ett par uker og at jeg måtte være forberedt på å motta bil "snarlig". Jeg ba om hengerfeste (som jeg enda ikke har fått tilbud om), og da "mistet jeg" den konkrete bilen, men han mente det var stor sannsynlighet for at en annen bil på en av båtene matchet og at jeg fikk bil raskt.... Høres jo svært positivt ut, men jeg forsøker å bevare fatningen :D hører jo om så mange som brått må vente og tilogmed har bomturer på selve utleveringen.

espenfjo

Sitat fra: Haraldmm på fredag 10. mai 2019, klokken 10:31
Nå ringte nettopp en Tesla-selger og sa at jeg hadde fått tildelt VIN (LR RWD) selv om jeg ikke ser det på min konto. Han sa videre at det var ett par båter på vei i løpet av ett par uker og at jeg måtte være forberedt på å motta bil "snarlig". Jeg ba om hengerfeste (som jeg enda ikke har fått tilbud om), og da "mistet jeg" den konkrete bilen, men han mente det var stor sannsynlighet for at en annen bil på en av båtene matchet og at jeg fikk bil raskt.... Høres jo svært positivt ut, men jeg forsøker å bevare fatningen :D hører jo om så mange som brått må vente og tilogmed har bomturer på selve utleveringen.

Når bestilte du din bil?

Haraldmm


Daniel_0007

Da har Nocc Oceanic kommet i panama kanalen og fått ais Zeebruge med eta 22 mai kl. 15 cet, får håpe den har med litt sr+ men kan være litt for tidlig og, men hvis de skal klare å levere i juni så burde nesten være på den båten.
Model 3 2019 LR Rwd

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA