Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Båt transport fra USA til Europa/Norge med TM3'er.

Startet av Torair, fredag 11. januar 2019, klokken 17:23

« forrige - neste »

ApeX

Jeg hadde også en rød/hvit med 19" og hf i bestilling. Skjedde aldri noe så jeg byttet til en inventory bil. Identisk bil, men med 18" isteden. Kjedelig å gå glipp av 19" som ser vesentlig finere ut, men trengte bil før vi skal på ferie og satser på at originale 19" blir å oppdrive på Finn etterhvert.

Det er ikke noe problem å legge til FSD på en inventory bil, og har du fått lan hos DNB/Santander via Tesla er det ikke noe behov for å ringe banken for å justere lånet ned.
NIO ES8 Signature  |01.2023
Tesla Model 3 LR     |06.2019
Tesla Model X 100D |04.2018 - 03.2019
Tesla Model S 75D   |06.2017 - 04.2018
BMW i3 94 ah FC     |09.2016 - 06.2017

Kiuhek

Sitat fra: ApeX på onsdag 19. juni 2019, klokken 18:22
Jeg hadde også en rød/hvit med 19" og hf i bestilling. Skjedde aldri noe så jeg byttet til en inventory bil. Identisk bil, men med 18" isteden. Kjedelig å gå glipp av 19" som ser vesentlig finere ut, men trengte bil før vi skal på ferie og satser på at originale 19" blir å oppdrive på Finn etterhvert.

Det er ikke noe problem å legge til FSD på en inventory bil, og har du fått lan hos DNB/Santander via Tesla er det ikke noe behov for å ringe banken for å justere lånet ned.

Har fått lånet via Sbanken så jeg antar at jeg må få nye dokumenter og signerer dem på nytt hvis jeg bytter til en blå bil fra inventory.

Jeg skal prøve å ringe dem morra og høre hva de sier. Håper jeg har mulighet å få bilen jeg har bestilt..

Arne1

Ganske sykt at man bare får info om hvordan man trekker kjøpet av de ansatte på tesla etter utallige mailer uten svar og misnøye fra vår side. Har liksom ikke så mye å si, virker som de ikke taper så mye på å miste en kunde..

123kris

Hundrevis av nye model 3 på havna i Drammen som kom med Prometheus Leader i dag. Alle skal vel videre og utleveres Lillestrøm neste uke.
2024 - Enyaq 85x i bestilling
2021 - TM3 SR+ - solgt
2020 - TM3 LR AWD - solgt
2019 - TM3 SR+ - solgt
2019 - TM3 LR AWD -solgt
2017 - TMS 75D - solgt
2016 -  Leaf Nordic 30kwh - solgt

mizzle

For oss få igjen som fortsatt venter på bil etter Q2 (SR+) hvordan får man oversikt over hvilke båter osv som er lastet med Tesla? Må jo ha noe å drive med den neste mnd før bilen dukker opp :P

v1sper

@mizzle, du kan følge med på skipstrafikken som frakter Tesla-biler her http://bit.ly/TeslaCarriers
Tesla Model ☰ - LR AWD - 19" Sport - AP - Midnight Silver - Sort interiør - Hengerfeste - HW3 - VIN 291xxx
Tesla Model Y - Performance - 21" Über Turbine - FSD - Black - Sort interiør - Bestilt 7.2.2020

mizzle

Sitat fra: v1sper på tirsdag 02. juli 2019, klokken 08:28
@mizzle, du kan følge med på skipstrafikken som frakter Tesla-biler her http://bit.ly/TeslaCarriers

Supert! Takk for link, da har man noe å gjøre den neste måneden før ferien slår til :)

Daniel_0007

Har dukket opp ca 1000 biler nå på pier 80 nå, da går det nok et skip snart mest sannsynlig til europa, men går rykter om fleste er med rattet på feil side som skal til england som er dårlig nytt for oss.
Model 3 2019 LR Rwd

mizzle

Sitat fra: Daniel_0007 på tirsdag 02. juli 2019, klokken 09:11
Har dukket opp ca 1000 biler nå på pier 80 nå, da går det nok et skip snart mest sannsynlig til europa, men går rykter om fleste er med rattet på feil side som skal til england som er dårlig nytt for oss.

Det er nok dessverre et resultat av de manglende avgiftene vi har her i Norge, mer sannsynlig at de får pushet de fleste av AWD de sender til Europa på oss og prioriterer SR+ til de andre landene da en slik modell er dyrere der enn en AWD er for oss i Norge.

Daniel_0007

Sitat fra: mizzle på tirsdag 02. juli 2019, klokken 10:01
Sitat fra: Daniel_0007 på tirsdag 02. juli 2019, klokken 09:11
Har dukket opp ca 1000 biler nå på pier 80 nå, da går det nok et skip snart mest sannsynlig til europa, men går rykter om fleste er med rattet på feil side som skal til england som er dårlig nytt for oss.

Det er nok dessverre et resultat av de manglende avgiftene vi har her i Norge, mer sannsynlig at de får pushet de fleste av AWD de sender til Europa på oss og prioriterer SR+ til de andre landene da en slik modell er dyrere der enn en AWD er for oss i Norge.

Ja sant det, følgt med tesla sverige de siste dagene, ser ut som de sliter å få solgt der, samme bilene har vært i intventory over en uke nå og det er sr+ men koster da 550 000 svenske, for de pengene får man bmw 330i med masse utstyr eller en golf gti
Model 3 2019 LR Rwd

mizzle

Ser ut som Triumph Ace har lagt til i San Francisco i natt, de to siste båtene som gikk derfra gikk mot Asia så denne må vel gå mot Europa? :D Bør passe greit i tidsskjemaet de opererer med på hjemmesiden da de bruker ca 20 dager over til Zeebrugge så da vil i teorien de første bilene komme til Europa i starten av August.

123kris

Har lagt inn en bestilling på SR+ til min far. Fått opplyst levering i slutten av august, hvit med krok.
2024 - Enyaq 85x i bestilling
2021 - TM3 SR+ - solgt
2020 - TM3 LR AWD - solgt
2019 - TM3 SR+ - solgt
2019 - TM3 LR AWD -solgt
2017 - TMS 75D - solgt
2016 -  Leaf Nordic 30kwh - solgt

stigasp

Sitat fra: mizzle på onsdag 10. juli 2019, klokken 13:12
Ser ut som Triumph Ace har lagt til i San Francisco i natt, de to siste båtene som gikk derfra gikk mot Asia så denne må vel gå mot Europa? :D Bør passe greit i tidsskjemaet de opererer med på hjemmesiden da de bruker ca 20 dager over til Zeebrugge så da vil i teorien de første bilene komme til Europa i starten av August.

ser ut til at den hvertfall skal mot Panama, men om rattet er på feil side hjelper det vel lite

mizzle

I følge denne https://docs.google.com/spreadsheets/d/10Uh_GSkShwPPlrE5mOJcrkZ-T3NmLkLnTo6xqbdtaOI/edit#gid=0 skal den til Zeebrugge, hjelper lite om rattet er på feil side, men får håpe Tesla klarer å levere innen utgaven av August.

stigasp

Sendte melding til en som jobber med utskipningen på pier 80 i San Francisco,spørte om det bare var biler med ratt på høyre side som ble sendt med triumph ace

"that I am not sure about, in the lot they had both. That ship had at least two more shifts on it."

ble ikke noe klokere   8)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA