Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Båt transport fra USA til Europa/Norge med TM3'er.

Startet av Torair, fredag 11. januar 2019, klokken 17:23

« forrige - neste »

stigasp

COSCO TENGFEI på pier 80, ser ut til at det blir en del biler som blir sendt nå!

123kris

Rcc Prestige gikk fra Zeebrugge i går, skal en tur innom Bremerhaven og ventes Drammen havn 25 juli. Dere som har fått VIN nå nylig har nok kanskje bil på den båten  :)
2024 - Enyaq 85x i bestilling
2021 - TM3 SR+ - solgt
2020 - TM3 LR AWD - solgt
2019 - TM3 SR+ - solgt
2019 - TM3 LR AWD -solgt
2017 - TMS 75D - solgt
2016 -  Leaf Nordic 30kwh - solgt

Anderskri

Har noen fått vin i det siste? Det virker veldig stille om dagen:(

E_S

Søsteren bestilte bil for tre uker siden og har fått VIN i FI, men ikke på "My tesla", men utleveringsdatoen som sto i FI er for lengst forbi uten at det har vært noe mer å høre.
:)

Anderskri

Jeg bestilte 27. Juni ikke fått FI eller VIN. Litt frustrende at de ikke kan angi leveringstidspunkt eller noe info om hvor bilen er. Når alt er stille føler jeg at bilen ikke er bygget en gang :(

123kris

Sitat fra: Anderskri på tirsdag 23. juli 2019, klokken 09:16
Jeg bestilte 27. Juni ikke fått FI eller VIN. Litt frustrende at de ikke kan angi leveringstidspunkt eller noe info om hvor bilen er. Når alt er stille føler jeg at bilen ikke er bygget en gang :(

Du får VIN når bilen er i Europa. Det sitter en gjeng i Nederland som fordeler biler til kunder. FI får du når du har blitt tildelt bil. Er du heldig har de en bil som matcher dine spesifikasjoner ombord på Triumph Ace som kommer til Zeebrugge rundt 2 august. Da vil du få bil i slutten av august. Hvis ikke, så er du nok en av dem som må på varemessa i Lillestrøm å hente bil i slutten av september. Tesla har som vane med masseutleveringer de to siste ukene av hvert kvartal i Norge.
2024 - Enyaq 85x i bestilling
2021 - TM3 SR+ - solgt
2020 - TM3 LR AWD - solgt
2019 - TM3 SR+ - solgt
2019 - TM3 LR AWD -solgt
2017 - TMS 75D - solgt
2016 -  Leaf Nordic 30kwh - solgt

Anderskri

Sitat fra: 123kris på tirsdag 23. juli 2019, klokken 09:29
Sitat fra: Anderskri på tirsdag 23. juli 2019, klokken 09:16
Jeg bestilte 27. Juni ikke fått FI eller VIN. Litt frustrende at de ikke kan angi leveringstidspunkt eller noe info om hvor bilen er. Når alt er stille føler jeg at bilen ikke er bygget en gang :(

Du får VIN når bilen er i Europa. Det sitter en gjeng i Nederland som fordeler biler til kunder. FI får du når du har blitt tildelt bil. Er du heldig har de en bil som matcher dine spesifikasjoner ombord på Triumph Ace som kommer til Zeebrugge rundt 2 august. Da vil du få bil i slutten av august. Hvis ikke, så er du nok en av dem som må på varemessa i Lillestrøm å hente bil i slutten av september. Tesla har som vane med masseutleveringer de to siste ukene av hvert kvartal i Norge.
Takk for utfyllende svar:)

Når jeg bestilte var beregnet levering fortsatt juli. Skjønte jo at det ikke ville gå, men slutten av september føles veldig lenge til nå..:(

123kris

Sitat fra: Anderskri på tirsdag 23. juli 2019, klokken 09:33
Sitat fra: 123kris på tirsdag 23. juli 2019, klokken 09:29
Sitat fra: Anderskri på tirsdag 23. juli 2019, klokken 09:16
Jeg bestilte 27. Juni ikke fått FI eller VIN. Litt frustrende at de ikke kan angi leveringstidspunkt eller noe info om hvor bilen er. Når alt er stille føler jeg at bilen ikke er bygget en gang :(

Du får VIN når bilen er i Europa. Det sitter en gjeng i Nederland som fordeler biler til kunder. FI får du når du har blitt tildelt bil. Er du heldig har de en bil som matcher dine spesifikasjoner ombord på Triumph Ace som kommer til Zeebrugge rundt 2 august. Da vil du få bil i slutten av august. Hvis ikke, så er du nok en av dem som må på varemessa i Lillestrøm å hente bil i slutten av september. Tesla har som vane med masseutleveringer de to siste ukene av hvert kvartal i Norge.
Takk for utfyllende svar:)

Når jeg bestilte var beregnet levering fortsatt juli. Skjønte jo at det ikke ville gå, men slutten av september føles veldig lenge til nå..:(

Du bør også med jevne mellomrom sjekke inventory på Tesla.com. Ser nå at det er helt tomt for biler, men det er stadig i endring. Det kan hende, at de plutselig har en bil der som matcher dine spesifikasjoner. Det er dessverre ikke slik at du vil automatisk bli matchet opp mot en ledig inventorybil med dine spesifikasjoner  :)
2024 - Enyaq 85x i bestilling
2021 - TM3 SR+ - solgt
2020 - TM3 LR AWD - solgt
2019 - TM3 SR+ - solgt
2019 - TM3 LR AWD -solgt
2017 - TMS 75D - solgt
2016 -  Leaf Nordic 30kwh - solgt

Zeeshan Sheikh

Noen som har oversikt nå over hvilke båter som er på tur til europa med TM3, og de som har ankommet i juli?
TM3 SR+ hvit med sort interiør bestilt 17.07.19

Anderskri

På vei er Triumph ace og glovis champion, vet ikke hvem som har kommet. Hvis det i det hele tatt har kommet båt(er) i juli.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Zeeshan Sheikh

TM3 SR+ hvit med sort interiør bestilt 17.07.19

123kris

Prometheus Leader nå i Drammen med ca 700 Tesla ombord.
Spennende å se hvor høyt VIN det er på disse bilene, min bestilling med 476xxx tipper jeg kommer på en senere båt.
2024 - Enyaq 85x i bestilling
2021 - TM3 SR+ - solgt
2020 - TM3 LR AWD - solgt
2019 - TM3 SR+ - solgt
2019 - TM3 LR AWD -solgt
2017 - TMS 75D - solgt
2016 -  Leaf Nordic 30kwh - solgt

Ewout

Noen som vet når neste båt kommer til Norge? Klarer ikke å lese Excel arket jeg  :-[
Life is electrifying :-)


Stylus

Prometheus Leader er på vei til Drammen fra Bremerhaven nå. Mulig den har en del Teslaer ombord?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA