Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Kia Niro overtakelse

Startet av Nakh, onsdag 09. januar 2019, klokken 17:06

« forrige - neste »

Nakh

Hei!

Pga. familieforøkelse har jeg behov for en større elbil (har Nissan 40 kWh idag), trodde 3 barneseter skulle passe i leafen, men det gjør det ikke.

Lurer på om det er noen som venter på en Kia Niro som vurderer å kansellere bestillingen eller om jeg kan kjøpe Kia Niroen deres når du får den levert??? Kan betale litt ekstra utover det den koster bare det ikke blir veldig overpris.

Hadde satt stor pris på om noen kan hjelpe til med dette. Takk på forhånd.

Glan

Jeg har kø nr 240 ca
Kommer ikke til å beholde den men har heller ikke avbestilt enda

Nakh

Takk for raskt svar. Kan jeg ta over?

Glan

Hadde planer om å selge den uansett så det kan du sikkert. Om du har et tlf nr jeg kunne ringt deg på så kan vi muligens bli enige.

Nakh


Trond.m

Dette innlegget burde flyttes til kjøp og salg hvor den hører hjemme  ;)

DCool

#6
Har vanskelig for å tro at Niro er større i baksetet enn Leaf? Den er jo ca 10 cm kortere vel? Og neppe bredere? Hva får deg til å tro at Niro har plass til 3? Trodde det var mpv-er som s-max som hadde plass til 3, men tviler på at mange biler under 4.4m har plass til det...
The Car of Tomorrow: An Assessment of Alternative Fuel Vehicle Technology and the use of Policy Instruments to Facilitate the Implementation

Trond.m

Det er vanskelig nok å få 3 barneseter i e-tron, så Dcool har definitivt et poeng.

geear

Det kommer an på hva slags barneseter og retningen på de..

Nakh

Det var det salgssjefen til Kia sa. Han mente at Niro'en var mer "firkantet" lignende en boks og at det derfor skulle gå med 3 seter. Men som gr skriver kommer det også selvsagt an på type seter

geear

De har også sagt fryktelig mye annet som har vist seg å ikke være riktig. Dessverre.

DCool

Det enkleste er vel at du tester med 3 seter i demobilen til forhandler, kan ikke se noen objektive årsaker til at Niro er mer romslig i bredden bak enn Leaf, uten at jeg har sammenlignet innvendig dimensjon eller praktisk test.
The Car of Tomorrow: An Assessment of Alternative Fuel Vehicle Technology and the use of Policy Instruments to Facilitate the Implementation

B-flat

Har hatt 3 seter i min Soul der Leaf ikke klarte det samme, se dette innlegget for detaljer:

https://elbilforum.no/forum/index.php?topic=28384.msg482203#msg482203

Dersom Soul og Niro har lik bredde i baksetet så burde det kunne gå i Niro også.
Tesla Model X: Reservert desember 2012, kansellert april 2017
Kia Soul EV 2016: 2016-01-05 -->
Citroen C-Zero:    2012-08-16 --> 2016-01-12 Kjørt 0-72000km - SOLGT!

Nakh


chriso89

Kø nummer kan ikke overtaes. Bil må hentes ut og kjøpes av orginal kjøper og så brukt selges

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA