Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Kia Niro overtakelse

Startet av Nakh, onsdag 09. januar 2019, klokken 17:06

« forrige - neste »

arthur

@Nakh - hvilken "godtgjøresle" har du i tankene som "riktig" for å bli stående i mellom på en slik kontrakt? Biler som koster 400' annonseres nå til 450', men du tenker kanskje å betale et par rødvin eller hva? Å hevde at det er uten risiko å bli stående i mellom på en slik kontrakt er med respekt å melde bare tull.
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

Nakh

Skjønner ikke helt greia. Diskuterer folk her bare for å diskutere eller leser folk faktisk meldingene som postes her? Jeg skrev klart og tydelig at det skrives en kontrakt som er bindende. Som tidligere skrevet skjønner jeg ikke hvorfor folk snakker om risiko, man har en kontrakt, og hadde man ikke hatt kontrakten vet du like godt som meg at det ikke ser ut til å bli noe problem å selge bilen med fortjeneste så hva snakker du om?

Vennligst les før dere skriver, denne posten her startet med at jeg trenger en bil fordi min leaf er for liten, og jeg trenger en større bil pga barnesetene. Istedenfor å diskutere alt annet er det saken og jeg ønsker å kjøpe en Kia av en som ikke trenger bilen eller som vurderer å avbestille av eller annen grunn. Det betyr i utgangspunktet at vedkommende ikke ville tjent noe på det hvis en avbestiller, men jeg synes det selvsagt er fair at jeg godtgjør vedkommende for at han/hun hjelper meg. Og bare så det er helt tydelig jeg er ikke interessert i en slik avtale hvis jeg må ut flere titusener, taper nok på leafen jeg har og som jeg må selge (40 kWh). Så hvis noen kan hjelpe til dette med send meg en pm og vær så snill alle andre som er her kun for å diskutere, bare slutt!

Sitat fra: arthur på mandag 04. februar 2019, klokken 15:44
@Nakh - hvilken "godtgjøresle" har du i tankene som "riktig" for å bli stående i mellom på en slik kontrakt? Biler som koster 400' annonseres nå til 450', men du tenker kanskje å betale et par rødvin eller hva? Å hevde at det er uten risiko å bli stående i mellom på en slik kontrakt er med respekt å melde bare tull.

Electric cars in Norway

Nakh: Det ligger nå to stk på Finn.no og der vil det komme mange flere nå fortløpende. Det er nok der på hver av de to bilene du bør legge inn meldinger om at du ønsker å kjøpe e-Niro. De som er på dette forum er nok helst mer interessert i selve bilen. Det er forståelig.

Her er finn.no lenken https://www.finn.no/car/used/search.html?engine_fuel=0%2F4&make=0.777&model=1.777.2000392

arthur

Sitat fra: Nakh på mandag 04. februar 2019, klokken 16:53
Skjønner ikke helt greia. Diskuterer folk her bare for å diskutere eller leser folk faktisk meldingene som postes her? Jeg skrev klart og tydelig at det skrives en kontrakt som er bindende. Som tidligere skrevet skjønner jeg ikke hvorfor folk snakker om risiko, man har en kontrakt, og hadde man ikke hatt kontrakten vet du like godt som meg at det ikke ser ut til å bli noe problem å selge bilen med fortjeneste så hva snakker du om?

Vennligst les før dere skriver, denne posten her startet med at jeg trenger en bil fordi min leaf er for liten, og jeg trenger en større bil pga barnesetene. Istedenfor å diskutere alt annet er det saken og jeg ønsker å kjøpe en Kia av en som ikke trenger bilen eller som vurderer å avbestille av eller annen grunn. Det betyr i utgangspunktet at vedkommende ikke ville tjent noe på det hvis en avbestiller, men jeg synes det selvsagt er fair at jeg godtgjør vedkommende for at han/hun hjelper meg. Og bare så det er helt tydelig jeg er ikke interessert i en slik avtale hvis jeg må ut flere titusener, taper nok på leafen jeg har og som jeg må selge (40 kWh). Så hvis noen kan hjelpe til dette med send meg en pm og vær så snill alle andre som er her kun for å diskutere, bare slutt!

Sitat fra: arthur på mandag 04. februar 2019, klokken 15:44
@Nakh - hvilken "godtgjøresle" har du i tankene som "riktig" for å bli stående i mellom på en slik kontrakt? Biler som koster 400' annonseres nå til 450', men du tenker kanskje å betale et par rødvin eller hva? Å hevde at det er uten risiko å bli stående i mellom på en slik kontrakt er med respekt å melde bare tull.

Hvis det som du hevder ikke er noen risiko involvert fordi man kan selge bilen med fortjeneste så lurer jeg på hvorfor man skal selge den i dag til deg uten fortjeneste? Hvis det viser seg at du ikke kan gjøre opp for deg (eller stiller du bankgaranti?) og man ikke kan selge bilen med fortjeneste så har man vel ikke vært helt uten risiko? Tenk før du skriver!
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

Nakh

Du skulle bare spart deg for den kommentaren, helt seriøst. Les før du skriver.  :D :D

HCO

@Nakh, du har fortsatt ikke kommet med noen gode argumenter for hvorfor noen skulle hjelpe deg å snike i køen. Ikke tilbyr du økonomisk kompensasjon og ikke fremstår du spesielt sympatisk.
2019 Tesla Model 3 LR AWD
2022 Zero SR/F

arthur

Sitat fra: Nakh på mandag 04. februar 2019, klokken 18:17
Du skulle bare spart deg for den kommentaren, helt seriøst. Les før du skriver.  :D :D
8)

Var det ditt svar på enkle konkrete spørsmål?
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

Trond.m

Er ikke dette en diskusjon som hører hjemme i delforum for kjøp og salg av elbil ?

sveander

Jeg synes denne debatten ikke hører hjemme her. Elbilforumet kan ikke bidra til at det skal omsettes biler med penger "under bordet" . Jeg håper også BOS bidrar til å legge restriksjoner på omsetningen, ja om det er en lovlig måte å gjøre det på.
Tidligere 2 x Buddy. Nå E-UP
Får snart en Skoda Enyaq

Limodriver

Er det ikke like greit at denne tråden stenges?

For det første off topic med karakteristikker av andre deltagere som ikke er uforbeholdent positive. Trådstarter stilte et spørsmål, men har fått mer enn svar på tiltale og nedsettende kritikk.

Det er lov å spørre, lov å si nei, lov å ytre meninger, men la oss ikke komme med nedsettende kommentarer livet byr på nok av muligheter til å krangle.

Electric cars in Norway

Limodriver - godt forslag. Det ligger nå 8 stk e-Niro på Finn - ikke noe problem å få seg en e-Niro hvis man vil ha det.

Bjoris

Det må være lov å spørre tenker jeg, har fått spørsmålet selv. Mye tyder på at jeg ikke  kommer til å beholde e-Niroen og om det nå f.eks kommer e-Niro fra Sverige til 415.000 så er jo løpet kjørt ifht å kunne få såpass for bilen at det har noe for seg...

Trond.m

Kjøp og salg hører hjemme i seksjonen for «kjøp og salg av elbiler»

Electric cars in Norway


trykkertor

Sitat fra: Electric cars in Norway på lørdag 11. mai 2019, klokken 15:05
Ja denne tråden kan stenges nå :+1:
Tråden var død den, helt til du verket den til live igjen.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA