Absolutt enig i at det høres realistisk ut og at en stor del av meg tenkte dette ved release. Jeg har i pace i dag og vet forskjellen fra WLTP, men er det ikke litt vel overmot å si mål om 500 km WLTP når realistisk range er 35-40. Det er grovere enn i pace. Når skal produsenter lære...
Og enda en ting som minner om i pace er at det slippes et produkt som ikke er 100% ferdig. 150kw hurtiglading er den promotert med, men den slippes bare med 78kw som deretter oppdateres via software på et senere stadie. Wtf, hvorfor skal de som er først ut med bilen slite med lav hastighet, og hvorfor leveres ikke et fullverdig produkt fra dag 1? Hvordan kan man da vite at bilen har tilfredsstillende ladekurve. Nei nei nei...
Batteristørrelsen er 78kwh, 73 netto.
Angående forbruk så har jo ioniq sykt lavt forbruk og et karosseri som minner om polestar (litt..)
Men ellers ikke mye likt mtp vekt, hestekrefter, awd
I pace høyde:1565mm
Polestar høyde:1478 mm
Ioniq høyde:1450 mm
Tm3 høyde: 1444 mm
Bredden på de tre siste er ganske lik på rundt 1,85 meter mens i pace er bredere.
Ground clearance på ioniq og tm3 er 14 cm mens polestar har 13,5cm.
Altså bygget som en høyreist crossover visuelt med store svarte plastikk hjulbuer, men kun visuelt. Den er ganske rett på bakken, lav sedan med hatchback. Derfor de kaller det en fastback selv...