Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hva er "må ha kravene" for at dere skal bestille?

Startet av Thingeling, onsdag 09. januar 2019, klokken 09:42

« forrige - neste »

Chimp

Sitat fra: LASOL på tirsdag 05. mars 2019, klokken 10:23
Hengerfeste, mulighet for takstativ (kajakk, skiboks). Jeg klarer ikke å finne informasjon om dette, men har sendt epost til dem. Kommer det reserverer jeg!

De har bekreftet hengerfeste på facebook, vekt er ikke bestemt.
Det samme har jeg lest om takstativ her på forumet, men dette har jeg ikke sett med egne øyne at de har skrevet.
Skiluke kommer også!

Jeg synes bilen ser fantastisk ut , passer bedre i min trange garasje enn dagens bil også. Samt mer innovativ, og 150kw lading.
MEN jeg synes bagasjerommet ser bittelitt lite ut. Bra at man kan åpne opp hele, mer praktisk enn TM3, men ikke helt audi/jaguar-plass bak der ut fra bildene og spesifikasjonene. Klarer nok å løse dette, hadde bare vært praktisk med 100 liter til.
H

LASOL

Sitat fra: Chimp på tirsdag 05. mars 2019, klokken 10:33
Sitat fra: LASOL på tirsdag 05. mars 2019, klokken 10:23
Hengerfeste, mulighet for takstativ (kajakk, skiboks). Jeg klarer ikke å finne informasjon om dette, men har sendt epost til dem. Kommer det reserverer jeg!

De har bekreftet hengerfeste på facebook, vekt er ikke bestemt.
Det samme har jeg lest om takstativ her på forumet, men dette har jeg ikke sett med egne øyne at de har skrevet.
Skiluke kommer også!

Jeg synes bilen ser fantastisk ut , passer bedre i min trange garasje enn dagens bil også. Samt mer innovativ, og 150kw lading.
MEN jeg synes bagasjerommet ser bittelitt lite ut. Bra at man kan åpne opp hele, mer praktisk enn TM3, men ikke helt audi/jaguar-plass bak der ut fra bildene og spesifikasjonene. Klarer nok å løse dette, hadde bare vært praktisk med 100 liter til.
H

Supert at det er bekreftet hengerfeste. Da heller jeg enda mer mot reservasjon og kjøp! 
Bmw iX50 bestilt 17. mars 2021
Polestar 2 PP august 2020
S 85d ap1 oktober 2015(Solgt august 2020)

Jon123

Utfra utseendet, selskapet som står bak og spesifikasjonene samt prisen var jeg også kjapp med å legge inn reservasjon. Fikk 4542x og noe høyere enn enkelte har jeg sett selv om jeg la inn reservasjon før det ble "annonsert" under presentasjonen. Tror uansett Norge vil få en stor mengde biler veldig tidlig så har nok lite å si..

Angående takstativ har jeg fått det bekreftet på e-post så regner med det går i orden:

Polestar
Med vennlig hilsen

For andre spørsmål, er det bare å kontakte oss igjen.

Ja, takstativ vil bli tilgjengelig, men per dags dato er det ikke fastsatt et tidspunkt på når dette vil bli tilgjengelig. Du kan holde deg oppdatert på hjemmesiden vår www.polestar.com eller registrere deg for nyhetsbrev.

Takk for din henvendelse.
S85. Levert 2013.

LASOL

Fikk akkurat svar på epost fra Polestar at det skal bli mulig å legge til både takstativ og hengerfeste før bindende ordre. Så da er det vel bare å reserver da..  :+1:

Thank you for your email.

Yes, you will get tow bar and roof rack as an option in the future (before the binding order process), if you sign up on our newsletters at: www.polestar.com, you will get updates regarding options you can choose before the binding order.
Bmw iX50 bestilt 17. mars 2021
Polestar 2 PP august 2020
S 85d ap1 oktober 2015(Solgt august 2020)

dundun

For meg ble det umiddelbar no-go da jeg forsto at de baserer seg på Android i brukergrensesnittet.

Google har en helt horribel historikk for å støtte gammel hardware og prosjekter de blir lei av, så det er en sær høy sannsynlighet for at de etter et år sier "Android som GUI i bil? Nah, nå har vi funnet opp noe nytt!"

Men dropper de Android er jo resten av pakka knall!
2023 ID.Buzz
2021 Polestar 2
2022 Bmw iX40, 2019 Tesla Model X LR, 2015 Tesla Model S S85D, 2020 Honda E, 2014 i3, 2016 Mercedes B-klasse, 2014 Model S P85
...og i tillegg en Mini Remastered og en MX-5 for moro skyld

Shagma


Chimp

Sitat fra: dundun på mandag 01. juli 2019, klokken 20:45
For meg ble det umiddelbar no-go da jeg forsto at de baserer seg på Android i brukergrensesnittet.

Google har en helt horribel historikk for å støtte gammel hardware og prosjekter de blir lei av, så det er en sær høy sannsynlighet for at de etter et år sier "Android som GUI i bil? Nah, nå har vi funnet opp noe nytt!"

Men dropper de Android er jo resten av pakka knall!

Google har jo en sjanse til å ta over hele bilmarkedet og danke ut fabrikantenes egne systemer. Det er gull for dem det. Og det er ingen tvil om at de har et bedre system enn de fleste bilfabrikanter, så dette synes jeg er fantastisk å kunne bli med på. Spørsmålet er om resten av bilen funker størrelsesmessig, rekkemessig og lademessig

turfsurf

Sitat fra: dundun på mandag 01. juli 2019, klokken 20:45
Google har en helt horribel historikk for å støtte gammel hardware og prosjekter de blir lei av, så det er en sær høy sannsynlighet for at de etter et år sier "Android som GUI i bil? Nah, nå har vi funnet opp noe nytt!"
Dette. Og stole på Google med private data er no-go for meg. https://myactivity.google.com
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Chimp

#23
Pris og størrelse blir avgjørende for min del. Det er mulig å få en godt utstyrt eqc eller i pace til 650 tusen rett fra forhandler. Om et år vil prisen på sistnevnte være under 600 med svært få kilometer på finn.no
Siden dette er to mye større biler, som også kommer fra veletablerte bilmerker - da er det evt vanskelig å hoppe over på en polestar 2 til tja.. 550 000 med performance pack. De må tross alt bevise at de lever opp til all markedsføringen, det er mye risiko å være førstemann ut her. Og jeg leser at tesla model 3 oppleves mye (?) større enn ps2 innvendig, ps2 er mye mer kompakt.

Rett i overkant av 500 så kan det hende jeg er med, hvis bilen ikke blir for liten.

MooCow

Tippar prisen vil ligga mellom LR og performance, kanskje litt meir for toppmodellen. Polestar 2 vert nok ein meir påkosta bil enn Model 3, både med hensyn på tilleggsutstyr og at det vert meir tradisjonell instrumentering.

Trond.m

Ser at Dinside har oppført Polestar 2 som en bil som vil kunne leveres i 2019. Er det ikke mai 2020 de etter planen skal starte med levering ?


Chimp

Det kjører testbiler rundt i Sverige nå. Har plukket opp en kommentar fra en av førerne som nevner 35-40 mil reell rekkevidde. Feel free to discuss, men jeg synes det er for lite med mål om wltp 500 km. Det er ikke greit å bomme så grovt. Lander nok på å kansellere denne, MEN avventer utover høsten til det kommer mer offisiell info. Dette kan jo være løse rykter.

daktari

Hva er batteristørrelsen? 70-80? Lite sannsynlig at en litt høyreist crossover klarer å matche lave og glatte Model 3 på forbruk, så 35-40 mil høres realistisk ut for meg.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Chimp

#29
Absolutt enig i at det høres realistisk ut og at en stor del av meg tenkte dette ved release. Jeg har i pace i dag og vet forskjellen fra WLTP, men er det ikke litt vel overmot å si mål om 500 km WLTP når realistisk range er 35-40. Det er grovere enn i pace. Når skal produsenter lære...
Og enda en ting som minner om i pace er at det slippes et produkt som ikke er 100% ferdig. 150kw hurtiglading er den promotert med, men den slippes bare med 78kw som deretter oppdateres via software på et senere stadie. Wtf, hvorfor skal de som er først ut med bilen slite med lav hastighet, og hvorfor leveres ikke et fullverdig produkt fra dag 1? Hvordan kan man da vite at bilen har tilfredsstillende ladekurve. Nei nei nei...

Batteristørrelsen er 78kwh, 73 netto.
Angående forbruk så har jo ioniq sykt lavt forbruk og et karosseri som minner om polestar (litt..)
Men ellers ikke mye likt mtp vekt, hestekrefter, awd
I pace høyde:1565mm
Polestar høyde:1478 mm
Ioniq høyde:1450 mm
Tm3 høyde: 1444 mm
Bredden på de tre siste er ganske lik på rundt 1,85 meter mens i pace er bredere.
Ground clearance på ioniq og tm3 er 14 cm mens polestar har 13,5cm.

Altså bygget som en høyreist crossover visuelt med store svarte plastikk hjulbuer, men kun visuelt. Den er ganske rett på bakken, lav sedan med hatchback. Derfor de kaller det en fastback selv...

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA