Elbilforum.no
Bilmerker => Volvo / Polestar => Polestar 2 => Emne startet av: Thingeling på onsdag 09. januar 2019, klokken 09:42
Hei!
Vurderer Polestar 2 sammen med TM3 som neste bil.
Jeg personlig venter på bekreftelse på følgende før jeg bestiller en Polestar 2:
-AWD
-Rekkevidde min 45 mil ( Ikke NECD )
-Godt utstyrt til maks 550 000kr
-Over 300 hk
-At man kan bruke eksisterende Volvoverksted for service og evt garantisaker.
Til slutt, har forventning at Polestar 2 blir en mere premium bil enn Tesla, og den ser bedre ut også.
Tror du kan glemme Polestar 2 om du forventer pris på maks 550000. Desverre :(
Tja, har lest flere steder hvor det refereres en makspris på 50 000 pund.
Blir spennende å se hva det koster, og ikke minst ekstrautstyret.
https://teknikensvarld.se/polestar-2-presenterad-med-50-mils-rackvidd/ her ser man at Polestar 2 får ca. 50 mils rekkevidde. Dette ser lovende ut så langt.
Polestar har selv uttalt at Polestar 2 ser på Tesla Model 3 som en direkte konkurrent. Da må de også prise seg i forhold til det. Det vi imidlertid vet er at denne bilen vil bli produsert i et langt lavere antall enn Model 3.
Jeg synes Model 3 virker svært attraktiv på mange vis, men er ekstremt skeptisk til servicenettverket til Tesla, og sitter derfor på gjerdet. Dersom Volvo/Polestar enten med denne eller XC40 klarer å komme opp med AWD til en konkurransedyktig pris så kommer jeg etter all sannsynlighet til å gå for det.
- AWD
- HUD
Pris på basismodell: 400 000kr, dette blir en bil nr 2 for oss, så da gidder jeg ikke legge for mye penger i det.
Sendte mail til Polestar, og fikk bekreftet at de vil bruke Volvo sine verksteder for service og reparasjoner.
Så det er jo veldig gode nyheter....
Viktig ting å huske på. Infrastrukturen til hurtiglading!
Venta tålmodigt på både Volvo og Polestar, levd 4 år med CCS-lading, men siste 2 åren kjørd med en Tms P85. Det er noe HELT annet og kunne forholde seg til mange ladestasjoner, tett og høy hastighet når man skal på langtur. Superchargingnettverket er milevis foran alle andre.
Detta gjorde at jeg nå venter på en Model 3. Sikkert veldigt bra produkter som kommer fra både Polestar og Volvo, men alt for seint og et alerede overbelasta hurtigladenettverk....? Nei takk.
Og vipps så handlet denne tråden om Teslas ladenettverk også.
Vi som er interessert i andre elbiler enn Tesla kjenner godt til ladenettverket, men vil fremdeles ha noe annet.
Sitat fra: bmw2002 på tirsdag 15. januar 2019, klokken 08:22
Og vipps så handlet denne tråden om Teslas ladenettverk også.
Vi som er interessert i andre elbiler enn Tesla kjenner godt til ladenettverket, men vil fremdeles ha noe annet.
Say what?!?
Var det ikke tydeligt nok at ladenettverket nå idag på CCS er for dårligt?
Hade hurtigladenettverket blitt 100ggr bedre og satsa på hade jeg sikkert bestillt meg en Volvo! At jeg kom med et konkret eksempel på noe som er bedre? Nei... "alle" kjenner ikke til forskjellen... Det skal jeg love deg...
Sitat fra: Nickelilltroll på tirsdag 15. januar 2019, klokken 14:18
Sitat fra: bmw2002 på tirsdag 15. januar 2019, klokken 08:22
Og vipps så handlet denne tråden om Teslas ladenettverk også.
Vi som er interessert i andre elbiler enn Tesla kjenner godt til ladenettverket, men vil fremdeles ha noe annet.
Say what?!?
Var det ikke tydeligt nok at ladenettverket nå idag på CCS er for dårligt?
Hade hurtigladenettverket blitt 100ggr bedre og satsa på hade jeg sikkert bestillt meg en Volvo! At jeg kom med et konkret eksempel på noe som er bedre? Nei... "alle" kjenner ikke til forskjellen... Det skal jeg love deg...
Hva som er best kommer an på kjøremønsteret. For de fleste er nok Teslas nett best, men for noen (inkl. meg selv) er nettverket av CHAdeMO- og CCS-hurtigladere bedre. Tregere ja, og færre ladere per lokasjon. Men også MYE bedre flatedekning og dekning av mange flere ruter.
Det er vel her noen skal si noe om TM3 og CCS....
Det er vel svært mange av oss som sjelden eller aldri trenger å hurtiglade....
Hengerfeste!!!
Oppvarma ratt og edruelig pris (matcha Tesla Model 3).
Hengerfeste, mulighet for takstativ (kajakk, skiboks). Jeg klarer ikke å finne informasjon om dette, men har sendt epost til dem. Kommer det reserverer jeg!
Sitat fra: LASOL på tirsdag 05. mars 2019, klokken 10:23
Hengerfeste, mulighet for takstativ (kajakk, skiboks). Jeg klarer ikke å finne informasjon om dette, men har sendt epost til dem. Kommer det reserverer jeg!
De har bekreftet hengerfeste på facebook, vekt er ikke bestemt.
Det samme har jeg lest om takstativ her på forumet, men dette har jeg ikke sett med egne øyne at de har skrevet.
Skiluke kommer også!
Jeg synes bilen ser fantastisk ut , passer bedre i min trange garasje enn dagens bil også. Samt mer innovativ, og 150kw lading.
MEN jeg synes bagasjerommet ser bittelitt lite ut. Bra at man kan åpne opp hele, mer praktisk enn TM3, men ikke helt audi/jaguar-plass bak der ut fra bildene og spesifikasjonene. Klarer nok å løse dette, hadde bare vært praktisk med 100 liter til.
H
Sitat fra: Chimp på tirsdag 05. mars 2019, klokken 10:33
Sitat fra: LASOL på tirsdag 05. mars 2019, klokken 10:23
Hengerfeste, mulighet for takstativ (kajakk, skiboks). Jeg klarer ikke å finne informasjon om dette, men har sendt epost til dem. Kommer det reserverer jeg!
De har bekreftet hengerfeste på facebook, vekt er ikke bestemt.
Det samme har jeg lest om takstativ her på forumet, men dette har jeg ikke sett med egne øyne at de har skrevet.
Skiluke kommer også!
Jeg synes bilen ser fantastisk ut , passer bedre i min trange garasje enn dagens bil også. Samt mer innovativ, og 150kw lading.
MEN jeg synes bagasjerommet ser bittelitt lite ut. Bra at man kan åpne opp hele, mer praktisk enn TM3, men ikke helt audi/jaguar-plass bak der ut fra bildene og spesifikasjonene. Klarer nok å løse dette, hadde bare vært praktisk med 100 liter til.
H
Supert at det er bekreftet hengerfeste. Da heller jeg enda mer mot reservasjon og kjøp!
Utfra utseendet, selskapet som står bak og spesifikasjonene samt prisen var jeg også kjapp med å legge inn reservasjon. Fikk 4542x og noe høyere enn enkelte har jeg sett selv om jeg la inn reservasjon før det ble "annonsert" under presentasjonen. Tror uansett Norge vil få en stor mengde biler veldig tidlig så har nok lite å si..
Angående takstativ har jeg fått det bekreftet på e-post så regner med det går i orden:
Polestar
Med vennlig hilsen
For andre spørsmål, er det bare å kontakte oss igjen.
Ja, takstativ vil bli tilgjengelig, men per dags dato er det ikke fastsatt et tidspunkt på når dette vil bli tilgjengelig. Du kan holde deg oppdatert på hjemmesiden vår www.polestar.com eller registrere deg for nyhetsbrev.
Takk for din henvendelse.
Fikk akkurat svar på epost fra Polestar at det skal bli mulig å legge til både takstativ og hengerfeste før bindende ordre. Så da er det vel bare å reserver da.. :+1:
Thank you for your email.
Yes, you will get tow bar and roof rack as an option in the future (before the binding order process), if you sign up on our newsletters at: www.polestar.com, you will get updates regarding options you can choose before the binding order.
For meg ble det umiddelbar no-go da jeg forsto at de baserer seg på Android i brukergrensesnittet.
Google har en helt horribel historikk for å støtte gammel hardware og prosjekter de blir lei av, så det er en sær høy sannsynlighet for at de etter et år sier "Android som GUI i bil? Nah, nå har vi funnet opp noe nytt!"
Men dropper de Android er jo resten av pakka knall!
Jeg MÅ ha grå bremser og svarte belter.
Sitat fra: dundun på mandag 01. juli 2019, klokken 20:45
For meg ble det umiddelbar no-go da jeg forsto at de baserer seg på Android i brukergrensesnittet.
Google har en helt horribel historikk for å støtte gammel hardware og prosjekter de blir lei av, så det er en sær høy sannsynlighet for at de etter et år sier "Android som GUI i bil? Nah, nå har vi funnet opp noe nytt!"
Men dropper de Android er jo resten av pakka knall!
Google har jo en sjanse til å ta over hele bilmarkedet og danke ut fabrikantenes egne systemer. Det er gull for dem det. Og det er ingen tvil om at de har et bedre system enn de fleste bilfabrikanter, så dette synes jeg er fantastisk å kunne bli med på. Spørsmålet er om resten av bilen funker størrelsesmessig, rekkemessig og lademessig
Sitat fra: dundun på mandag 01. juli 2019, klokken 20:45
Google har en helt horribel historikk for å støtte gammel hardware og prosjekter de blir lei av, så det er en sær høy sannsynlighet for at de etter et år sier "Android som GUI i bil? Nah, nå har vi funnet opp noe nytt!"
Dette. Og stole på Google med private data er no-go for meg. https://myactivity.google.com (https://myactivity.google.com)
Pris og størrelse blir avgjørende for min del. Det er mulig å få en godt utstyrt eqc eller i pace til 650 tusen rett fra forhandler. Om et år vil prisen på sistnevnte være under 600 med svært få kilometer på finn.no
Siden dette er to mye større biler, som også kommer fra veletablerte bilmerker - da er det evt vanskelig å hoppe over på en polestar 2 til tja.. 550 000 med performance pack. De må tross alt bevise at de lever opp til all markedsføringen, det er mye risiko å være førstemann ut her. Og jeg leser at tesla model 3 oppleves mye (?) større enn ps2 innvendig, ps2 er mye mer kompakt.
Rett i overkant av 500 så kan det hende jeg er med, hvis bilen ikke blir for liten.
Tippar prisen vil ligga mellom LR og performance, kanskje litt meir for toppmodellen. Polestar 2 vert nok ein meir påkosta bil enn Model 3, både med hensyn på tilleggsutstyr og at det vert meir tradisjonell instrumentering.
Ser at Dinside har oppført Polestar 2 som en bil som vil kunne leveres i 2019. Er det ikke mai 2020 de etter planen skal starte med levering ?
Tidligst mai 2020.
Det kjører testbiler rundt i Sverige nå. Har plukket opp en kommentar fra en av førerne som nevner 35-40 mil reell rekkevidde. Feel free to discuss, men jeg synes det er for lite med mål om wltp 500 km. Det er ikke greit å bomme så grovt. Lander nok på å kansellere denne, MEN avventer utover høsten til det kommer mer offisiell info. Dette kan jo være løse rykter.
Hva er batteristørrelsen? 70-80? Lite sannsynlig at en litt høyreist crossover klarer å matche lave og glatte Model 3 på forbruk, så 35-40 mil høres realistisk ut for meg.
Absolutt enig i at det høres realistisk ut og at en stor del av meg tenkte dette ved release. Jeg har i pace i dag og vet forskjellen fra WLTP, men er det ikke litt vel overmot å si mål om 500 km WLTP når realistisk range er 35-40. Det er grovere enn i pace. Når skal produsenter lære...
Og enda en ting som minner om i pace er at det slippes et produkt som ikke er 100% ferdig. 150kw hurtiglading er den promotert med, men den slippes bare med 78kw som deretter oppdateres via software på et senere stadie. Wtf, hvorfor skal de som er først ut med bilen slite med lav hastighet, og hvorfor leveres ikke et fullverdig produkt fra dag 1? Hvordan kan man da vite at bilen har tilfredsstillende ladekurve. Nei nei nei...
Batteristørrelsen er 78kwh, 73 netto.
Angående forbruk så har jo ioniq sykt lavt forbruk og et karosseri som minner om polestar (litt..)
Men ellers ikke mye likt mtp vekt, hestekrefter, awd
I pace høyde:1565mm
Polestar høyde:1478 mm
Ioniq høyde:1450 mm
Tm3 høyde: 1444 mm
Bredden på de tre siste er ganske lik på rundt 1,85 meter mens i pace er bredere.
Ground clearance på ioniq og tm3 er 14 cm mens polestar har 13,5cm.
Altså bygget som en høyreist crossover visuelt med store svarte plastikk hjulbuer, men kun visuelt. Den er ganske rett på bakken, lav sedan med hatchback. Derfor de kaller det en fastback selv...
Sitat fra: Chimp på torsdag 01. august 2019, klokken 06:40
150kw hurtiglading er den promotert med, men den slippes bare med 78kw som deretter oppdateres via software på et senere stadie.
Hvor har du denne informasjonen fra?
Ikke offisielt annet enn at en selger hadde sagt det ved forvisning.
Tror det var et par på Facebook som skrev det ifbm de hadde sett på bilen.
Jeg har sendt en mail til support for å avklare.
Skal ikke ta det folk sier for god fisk, så da tilbakeviser jeg selv min forrige post ang halvert ladehastighet ved release. Dette er fra polestar support-mail:
Planen vår er å tilby 150kw DC ladning fra og med dag èn. Per idag har vi ikke informasjon om ladekurven, informasjon om dette vil bli publisert på vår hjemmeside når det er klart.
Gikk innom konfiguratoren bare for moroskyld i dag https://www.polestar.com/no/cars/
De helgarderer seg skikkelig. Litt rart de har lansert konfigurator når de ikke har ting på plass ennå.
Sammendrag Målprisen Fra € 59,900
Ansvarsfraskrivelse
Juridisk ansvarsfraskrivelse
Polestar forbeholder seg retten til å gjøre endringer på all informasjon og alle elementer, f.eks. på sluttpriser, avgifter osv. Les gjennom vilkårene hvis du vil ha mer detaljert informasjon.
Bilde ansvarsfraskrivelse
Bildet gjenspeiler ikke nødvendigvis konfigurasjonen.
Forhåndsbestilling ansvarsfraskrivelse
Merk! Dette er en foreløpig, ikke endelig konfigurasjon. Ytterligere utstyrsalternativer kan bli tilbudt på et senere tidspunkt.
Ansvarsfraskrivelse på pris ved forhåndsbestilling
Denne prisen er veiledende, og kan endres ut fra lokale skatter og avgifter.
Foreløpig tekniske data ansvarsfraskrivelse
Alle tekniske og miljømessige data er foreløpige, og kan endres fortløpende frem til bilen er fullstendig sertifisert. Polestar forbeholder seg retten til å gjøre slike endringer.
Jeg har vært på PS HQ i Torslanda, og fikk en god omvisning av Alexander. Mine spørsmål med svarene fra Alexander er gjengitt under.
Dette er den samme bilen som ble benyttet på verdenslanseringen.
(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20190824/97305a339effc1b9a64076a38b3e5193.jpg)
- Hvordan vil vegan-setene oppleves i forhold til klamhet og lufting?
- De er ikke så ventilerte som seter med varm/kald vifte. Overflaten kan virke som den er impregnert/teflonbelagt. Positiv følelse, og de er tildels vannavvisende. Bra.
- Bekreftet hurtiglading på 150 Kw? Ja
- Vil den kunne oppgraderes? Nei
- On-board laderen (Type 2-lading) er på 11kW. Denne vil ikke kunne oppgraderes
- Nedleggbare bakseterygger? Ja 2/3 +1/3
- En testkjører i Sverige nevner i en kommentar at reell rekkevidde er 350-400 km.
- Mest trolig rundt 450 km
- Lanseres med 78 KWh batteri. Polestar har kommentert til kunde at de vil oppgradere batteriene via Software på et senere tidspunkt?
- Ikke oppgradering, men en kontinuerlig justering av strømforbruket i bilen. Derfor vil rekkevidden økes etterhvert som nye oppdateringer slippes.
- Når Tesla 3 er i en ulykke, blir kameraene rundt bilen aktivert og gjør opptak. Hvordan fungerer det her?
- Tesla bruker kameraer til blant annet selvkjøring. Volvo/PS har montert flere radarer foran, bak, på siden og i frontruta for å overvåke omgivelsene.
- 360 graders kameraer som i Volvo, og altså ingen videoopptak av hendelser (personvern).
- Trådløs Apple CarPlay? Ja.
- Regenerativ bremsing i flere nivåer med girspaken? Kan justeres i brukerpanelet i tre regenereringsnivåer pluss «0». Det er ingen «B»-nivå på girspaken. Regenerering skjer når gassen slippes (unntatt ved nivå «0») og når man bremser.
- Automatisk oppkobling i kjente WiFi-nett med automatisk oppgradering av apper og kjernesystemer?
- Kjernesystemer oppgraderes via eget fabrikkmontert SIM-kort.
- Hvor hyppige blir oppdateringene?
- De vil komme kontinuerlig og skjer i bakgrunnen helt automagisk.
- Alle systemer, kart og software bilen benytter, oppgraderes gjennom det innebygde, fabrikkmonterte SIM-kortet. Oppgraderinger skjer automatisk i bakgrunnen.
- Streaming med Spotify og oppdatert trafikkinformasjon i Google Maps, og andre Googletjenester og apper installert av brukeren benytter et kunde-betalt GSM-abonnement. Enten fra en tilkoblet mobil, eller et SIM-kort satt i den ekstra SIM-kortleseren i bilen.
(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20190824/192001e08eafa521398153e4acfd574e.jpg)
- På langtur: hvordan hjelper navigasjonen meg med å planlegge lading?
- Om man benytter den innebygde Google maps-navigasjonen (anbefalt) for å finne ruten mellom Fredrikstad og Torslanda, vil man kunne sette ønsket reststrøm ved ankomst, Google maps vil vise rekkevidden din fra start. Deretter vil ruten legges innom anbefalte ladestasjoner. Total reisetid vil inkludere lading på disse stedene, og tid, rekkevidde og ladestasjoner vil oppdateres underveis ettersom man bruker mer eller mindre strøm på reisen enn det estimerte.
- Støttes ISO 15118? Vehicle to grid communication interface er en internasjonal standard for å koble en bil til strømnettet «vehicle to grid» (V2G) kommunikasjonsgrensesnitt for to-veis lading/utladning av elektriske biler.
- Vil ikke støttes. Bilen har ikke hardware for dette i dag.
(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20190824/482813126b8353990b8ec5b2f9788d84.jpg)
Utstyr
* Hengerfeste. Ja.
* Takstativ/takboks. Ja.
* HUD. Nei, ikke fra starten.
* AWD. Performance pack.
* Oppvarmet ratt. Ja.
* Oppvarmet baksete. Ja, to soner.
Pål Engh
Straks PS2-eier
Kråkerøy
Mye bra info PalEngh!
Er lite info å få fra Polestar, så kjekt med litt førstehåndsinfo fra noen som har sett bilen i virkeligheten.
Hvordan opplevde du kvaliteten på interiøret? Er det sammenlignbart med Volvo? Hvordan var setene å sitte i mtp komfort? God sidestøtte? Er det kunstig skinn som i TM3 eller en type stoff?
Sitat fra: Thingeling på onsdag 09. januar 2019, klokken 16:47
Tja, har lest flere steder hvor det refereres en makspris på 50 000 pund.
Blir spennende å se hva det koster, og ikke minst ekstrautstyret.
Performance pakken med Øhlins som vi fikk info om i dag på mail, virker tilsynelatende å være en "bra deal."
Et bra utgangspunkt vil ganske trolig bli en real kjøremaskin med performance pakken.
"For de som ønsker å heve en allerede forhøyet elbil til et enda høyere nivå, er det Performane-pakken. Med Brembo-bremser, Öhlins DFV-dempere og mer, er Performance-pakken en redefinisjon av ytelse, og mer holistisk enn bare akselerasjon (selv om det også er viktig). Og den er tilgjengelig for 50.000 kr. Husk at du kan gjøre endringer når det er tid for å bekrefte bestillingen din i starten av 2020."
https://www.youtube.com/watch?v=ejnSGC4hM9U
Er det noen form for Park pack på ps2?
Da tenker jeg ikke pipelyd foran og bak eller 360 kamera, men semi-autonomt i den forstand at bilen ser en parkeringsplass og så må du bytte mellom frem og revers når bilen sier det, men den styrer selv. Evt at den også gjør byttet mellom frem/revers selv.
Sitat fra: Chimp på torsdag 10. oktober 2019, klokken 14:21
Er det noen form for Park pack på ps2?
Da tenker jeg ikke pipelyd foran og bak eller 360 kamera, men semi-autonomt i den forstand at bilen ser en parkeringsplass og så må du bytte mellom frem og revers når bilen sier det, men den styrer selv. Evt at den også gjør byttet mellom frem/revers selv.
Tar jeg ikke feil, kan du lese mer om de ulike funksjonene hos Volvocars.no eller denne filmen
https://youtu.be/mx0XsSgTgFQ
(https://youtu.be/mx0XsSgTgFQ)
Søk etter funksjonene hos Volvo. De er trolig helt identiske
Pål Engh
2018 eGolf
Kråkerøy
Åpningsposten i denne tråden nevnte bruk av eksisterende volvoverksteder for servicehåndtering. Det er et interessant poeng. Er det noen som har mer informasjon om dette?
Det er slik det blir . Volvo tar den biten og bedre kan det vel kanskje ikke bli. Når de også henter bilen og levere tilbake så er det toppers.
Var å så på Polestar 2 i dag. Ble egentlig litt skuffet. Mer billig plast enn jeg forventet, men de sier at produksjonsutgaven blir mye bedre. Det synes jeg at jeg har hørt før, så det må tas med en klype salt.
Tenkte å sjekke DAB radioen, men fikk ikke noe særlig ut av det. Polestar representanten sa at de baserte seg på radio apper fra de forskjellige radiostasjonene, men da tenker de vel på strømming over Internett. Bortsett fra kjøreegenskaper, så betyr en god bilradio mye for meg, så det blir tommel ned. Blir interessant å se hvordan XC40 løser dette. Er ikke sikker på at denne satsingen på Google og standard appen nødvendigvis er en fordel i forhold til integrert radio med fysiske knapper. Kall meg gjerne gammeldags, men det enkleste viser seg ofte å være det beste. Ligger an til snarlig avbestilling.
Er det ikke DAB i bilen?
Sitat fra: hELgenen på mandag 28. oktober 2019, klokken 16:42
Er det ikke DAB i bilen?
Det er det nok, selv om jeg ikke så noe i nærheten av en DAB radio slik jeg er vant til fra andre biler. Det er vel nokså enkle greier på Model 3 også. Liker å få programbilde, bilde av artist / album ved musikkavspilling etc.
Sitat fra: TM på mandag 28. oktober 2019, klokken 16:51
Sitat fra: hELgenen på mandag 28. oktober 2019, klokken 16:42
Er det ikke DAB i bilen?
Det er det nok, selv om jeg ikke så noe i nærheten av en DAB radio slik jeg er vant til fra andre biler. Det er vel nokså enkle greier på Model 3 også. Liker å få programbilde, bilde av artist / album ved musikkavspilling etc.
Enig. Men jeg bruker spotify og med Android Auto fungerer jo det som fjell. Men må ha DAB også.
Det er DAB i den, det sier de i lanseringsvideoen. Da får du bilde og alt sånn. Må ikke bruke spotify. Selgerne er ikke utlært. Har lest om flere eksempler på at de har sagt feil.
Takk, det er jo godt å vite. Samtidig viser det vel utfordringen med å forholde seg en ny og uerfaren organisasjon. De føles tryggere å forholde seg til Bilia, som jeg regner med vil gi de ansatte bedre opplæring i XC40.
Har fått feil informasjon hos store forhandlere både på Hyundai, Audi og nå sist når jeg var og prøvekjørte Mercedes EQC, så dette er på ingen måte eksklusivt for Polestar. De ansatte hos Polestar må i tillegg forholde seg til en bil som ikke er vist i produksjonsutgave enda og som spesifikasjonene tilsynelatende fortsatt endrer seg, ref. for eksempel bakkeklaring som har endret seg. Lurt å dobbeltsjekke det man får av info hos bilselgere uavhengig av merke...
Ja, det har du forsåvidt rett i :+1:
Hei
Hva med vinterhjul? Jeg kan ikke finne det i konfigurasjonen. Hva koster et ekstra sett med hjul?
Det vet man ikke før man gjør endelig bestilling i januar. De (Polestar space) hintet litt til at de testet ut diverse aerodynamiske vinterhjul og at prisen blir "vanlig". Vet ikke hva Volvo pleier å ta betalt, men tviler på at det blir dyrere enn det, pga mva fritak.
Jeg spurte om dekk/felger når jeg var i lokale og jeg fikk ingen info om pris. De sa det ville bli "vanlige priser" ikke dyrt :+1: to av felgtypene hadde de hengt opp på veggen. Lekre. De er på en av videoene jeg har på YouTube.