Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Vil nye leaf 60 kw få CHAdeMO eller CCS?

Startet av Arthur Morgan, mandag 07. januar 2019, klokken 11:48

« forrige - neste »

Arthur Morgan

 Nå had Kia gått over til ccs med nye soul som kommer, bra er det,
Vil nye leaf gjøre det samme? Vil du kjøpe nye leaf hvis den fortsatt har CHAdeMO?  Hører Tesla bjørn sier det kan bli et problem i framtiden da aktørene nå satser på ccs en som en felles standard,
noe med at japanere var enige om og bruke det, og at det kan bli ladetrøbbel
for leaf og eldre elbiler med CHAdeMO, ettersom de til slutt blir borte, eller byttet ut med ccs når CHAdeMO hurtigladerene blir slitte,

Arthur Morgan

Sitat fra: SKYNET på mandag 07. januar 2019, klokken 11:48
Nå had Kia gått over til ccs med nye soul som kommer, bra er det,
Vil nye leaf gjøre det samme? Vil du kjøpe nye leaf hvis den fortsatt har CHAdeMO?  Hører Tesla bjørn sier det kan bli et problem i framtiden da aktørene nå satser på ccs en som en felles standard,
noe med at japanere var enige om og bruke det, og at det kan bli ladetrøbbel
for leaf og eldre elbiler med CHAdeMO, ettersom de til slutt blir borte, eller byttet ut med ccs når CHAdeMO hurtigladerene blir slitte, noen som vet? Tesla bjørn virker jo og være veldig oppdatert på dette.

Splash

Chademo er bekreftet. Men det finnes allerede to tråder om dette temaet. Ta det der.

batterimannen

Sitat fra: Splash på mandag 07. januar 2019, klokken 12:17
Chademo er bekreftet. Men det finnes allerede to tråder om dette temaet. Ta det der.

Hvordan kan CHAdeMO være bekreftet når 60 kwh ikke er offisielt bekreftet eller lansert? Det er noen bilder av en 60 kwh som hurtiglader med CHAdeMO. Kunne hende de ombestemte seg i siste liten (og skylder på en korrupsjonssak for å utsette lansering). Det er ikke sannsynlig, så jeg regner med at det blir CHAdeMO.

For meg er det en ulempe at det ikke er CCS, som alle andre satser på, men i fjor var Leaf den mest solgte bilen i Norge. Kommer de nye utgavene med riktig pris, så kommer de fortsatt til å selge som hakka møkk. Da er jeg ikke så redd for ladesystemet i de årene jeg eventuelt ville beholdt bilen. Er som sagt pris og ikke ladesystem som bestemmer her.
Hyundai Kona electric 2019
Volvo XC40 Recharge P8 Twin 2021
Volvo XC40 Recharge P8 Twin Ultimate 2023

Joltus

Og om Chademo blir lagt ned så blir det andre løsninger.

Arthur Morgan

Sitat fra: batterimannen på mandag 07. januar 2019, klokken 15:26
Sitat fra: Splash på mandag 07. januar 2019, klokken 12:17
Chademo er bekreftet. Men det finnes allerede to tråder om dette temaet. Ta det der.

Hvordan kan CHAdeMO være bekreftet når 60 kwh ikke er offisielt bekreftet eller lansert? Det er noen bilder av en 60 kwh som hurtiglader med CHAdeMO. Kunne hende de ombestemte seg i siste liten (og skylder på en korrupsjonssak for å utsette lansering). Det er ikke sannsynlig, så jeg regner med at det blir CHAdeMO.

For meg er det en ulempe at det ikke er CCS, som alle andre satser på, men i fjor var Leaf den mest solgte bilen i Norge. Kommer de nye utgavene med riktig pris, så kommer de fortsatt til å selge som hakka møkk. Da er jeg ikke så redd for ladesystemet i de årene jeg eventuelt ville beholdt bilen. Er som sagt pris og ikke ladesystem som bestemmer her.


Hvordan vil det påvirke ladeinfrastrukteren i andre land ? Feks Sverige,   når dem begynner virkelig og bygge som vi har begynt med her hjemme ?
Ja tror det selv som du sier og håper du har rett i det, Så lenge man ikke skal ut på langtur fra Norge og nedover Europa bør det vel gå greit. Jeg håper dog også som deg at dem virkelig kommer med ccs  istedenfor chademo

Arthur Morgan

Sitat fra: Splash på mandag 07. januar 2019, klokken 12:17
Chademo er bekreftet. Men det finnes allerede to tråder om dette temaet. Ta det der.


Hvor er det bekreftet at nye leaf får Chademo? Jeg  har ikke finnet et sted på nettet som har bekreftet det, bilen er ikke lansert engang, så den linken vil jeg gjerne se.


Arthur Morgan


Joltus


Løve

Sitat fra: SKYNET på mandag 07. januar 2019, klokken 19:13
Sitat fra: Splash på mandag 07. januar 2019, klokken 12:17
Chademo er bekreftet. Men det finnes allerede to tråder om dette temaet. Ta det der.



Hvor er det bekreftet at nye leaf får Chademo? Jeg  har ikke finnet et sted på nettet som har bekreftet det, bilen er ikke lansert engang, så den linken vil jeg gjerne se.

Det finnes bilder av Leaf lade med 100kW på ChaDeMo. Da har en solide indisier.

zbk

Det bekrefter vel bare at det blir chademo i hjemmemarkedet? Er vel også andre biler som har ccs i Europa og chademo "hjemme", eller husker jeg helt feil?
2018 Tesla Model X (blå), 2017 Opel Ampera-e (blå), 2011 Peugeot 3008 (mørk grå) - til salgs
2014  Renault Zoe Q210 - solgt

batterimannen

Forhåpentligvis får vi vite det i morgen? Bare å smøre seg med Vaselin og tålmodighet.
Hyundai Kona electric 2019
Volvo XC40 Recharge P8 Twin 2021
Volvo XC40 Recharge P8 Twin Ultimate 2023

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA