Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Reservasjon starter tidlig i 2019

Startet av JorgenM, tirsdag 18. desember 2018, klokken 07:37

« forrige - neste »

JorgenM

Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (2 solgt) - Peugeot e-208 LCI '24 (lev. august 2024)

Klykken

BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

moonbuggy

Jeg gremmes!
Hadde e-mini kommet i 2013, og BMW i3 i 2019, så kunne man forstått noe. Her tar man 3 skritt tilbake, minst.
Og, hvor mange av de 45.000 er reelle kjøpere?

Elmo

Sitat fra: moonbuggy på tirsdag 13. august 2019, klokken 11:40
Jeg gremmes!
Hadde e-mini kommet i 2013, og BMW i3 i 2019, så kunne man forstått noe. Her tar man 3 skritt tilbake, minst.
Og, hvor mange av de 45.000 er reelle kjøpere?
Det verste er jo at de hadde Mini elbiler allerede for mange år siden. Ritignok bare et test-serie på 1-200 stykker med ombyggde fossiler og primært i England, man . .
Et par tre av dem gikk i Oslo-området en stund, på Engelske skilter.
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med FW: 2024.38.6  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2014 - solgt.

moonbuggy

https://www.carmagazine.co.uk/car-reviews/mini/mini-e-2008-electric-car-review-the-battery-powered-mini/
Her litt nostalgi med en test fra dengang. Den var også populær i California og mange ønsket å kjøpe den etter test-programmet, men nei, det BMW inndro bilene. Denne minien hadde bedre rekkevidde enn 1. utgaven av i3, og antagelig på linje på dagens "nye" e-mini...

Elmo

Sitat fra: moonbuggy på tirsdag 13. august 2019, klokken 13:46
Denne minien hadde bedre rekkevidde enn 1. utgaven av i3 . . .
Ja, men så var den bare to-seter, for batteriene fylte både baksetet og bagasjerommet
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med FW: 2024.38.6  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2014 - solgt.

JorgenM

Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (2 solgt) - Peugeot e-208 LCI '24 (lev. august 2024)

Ladeklof

Men det er vel kanskje ikke alle de reservasjonene som resulterer i bindende kontrakter...

Oreo

Var og så på den i dag. Ja den var veldig fin og jeg ble nesten fristet, men spec'en er jo helt håpløs. 32,64kWh (brutto) stort batteri med WLTP 216-234km. Hvem andre av dagens elbiler er det som har så lite batteri? Trillingene (Citroen Zero har 14,9kWh) har vel 14-16kWh.
Selger mente den kun kunne lades opp mot 50kW på hurtiglading. Stemmer det?

Ellers så var det tydlig at han ikke visste så mye om elbiler generelt fikk jeg inntrykk av.
Info kan finnes her: https://www.bilia.no/biler/MINI/mini-electric/ der man kan laste ned PDF prisliste med litt info. Ikke så mye om lading der bortsett fra AC&DC

Skulle kjøpe MINI i 2011 og selgeren da sa at det skulle komme el-MINI "snart". Det var veldig synd det ikke skjedde før nå, ble Leaf og senere Tesla på meg. //
Trøndelag, x-Hvit Nissan LEAF, 19.01.12-13.05.13
x-Tesla Model X, 100D 17.12.2017-12.04.2021
Tesla Model S, P85+ #P12xx/VIN 14 4xx 11.09.13->

Klykken

BMWs elbiler har dessverre mistet forspranget de hadde i 2013/2014. Ville nok holdt meg langt unna Mini i disse dager, med mindre pris er under 200k.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

ElectroJuice

Synes det er trist at Mini (BMW) ikke henger med. Har hatt mange mini opp gjennom årene (1965-, 1971-, 1996-, 2002- og 2012-modell) og har sett frem til elektrisk Mini. Men er avhengig av at rekkevidden er minst like god som bilen jeg har i dag (i3 94Ah). Så det blir nok ingen ny Mini for meg før de kommer med en bedre variant.

Oreo

Ja, med startpriser på rundt 280-ish (med litt nødvendig utstyr) virker det som de skal melke markedet vha. merkenavn. Hadde batteriet vært på 50-60kWt kunne det jo vært høyst interessant. Bilen var jo kjempefin ellers da. Pegueot e-208 starter jo på 219K med et 50kWt batteri.

Trøndelag, x-Hvit Nissan LEAF, 19.01.12-13.05.13
x-Tesla Model X, 100D 17.12.2017-12.04.2021
Tesla Model S, P85+ #P12xx/VIN 14 4xx 11.09.13->

JorgenM

Sitat fra: Oreo på onsdag 27. november 2019, klokken 10:10
Pegueot e-208 starter jo på 219K med et 50kWt batteri.
Off-topic, men hvor finner du det?
Prisene jeg ser starter på 255k (mens bensin starter på 219k). Er selv interessert i e-208.
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (2 solgt) - Peugeot e-208 LCI '24 (lev. august 2024)

moonbuggy

#28
Lansert i Florida USA, her er en video fra den lanseringen. Foreløpig lokk over kjøreopplevelsen, den slippes 29.januar.

https://youtu.be/qs00c_dDjvs
Ser jo ganske cool ut...

JorgenM

2 stk registrert i Norge, så da er det kanskje mulighet for å se den, eventuell prøvekjøring snart.
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (2 solgt) - Peugeot e-208 LCI '24 (lev. august 2024)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA