Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Støydemping

Startet av fplandberg, lørdag 08. desember 2018, klokken 23:17

« forrige - neste »

Bjoris

Selger sa det samme, det er fint lite støydempingsmaterialer rundt om. Vel, vi får se om det blir noe behov, har kjøpt gummimatter så kanskje der isolerer litt baki feks. Det var ikke krise dårlig, men det er jo masse støy selvsagt, men bedre enn ventet

biggern

Sitat fra: fplandberg på lørdag 02. februar 2019, klokken 13:43
Hvis ikke, har også fått et greit tilbud på montering av Silent Coat Vibrodamping, Noise Islolator og Sound Absorber i alle dører, bakluke, bagasjerom, bakre hjulhus og litt i gulvet.


Hei. Hva er prisen og hvor ?

Niste

Nå har jeg snart 5.500 km i min e-Niro uten å ha tenkt støy i det hele tatt. Har veldig god hørsel, men er ikke lyd sensitiv.
Min e-Niro kom standard fra forhandler med Dinitrol støydempning og full Dinitrol understellsbehandling. Dekk er Michelin Primacy 3.
Selv i 120-130 km/t var jeg overrasket at støyen ikke var mer fremtredende.
Jeg har iallefall ikke behov for å begynne å rive ut innredning for å støydempe enda mer.

geear

Støydemping hadde liten innvirkning på Model 3:

https://www.youtube.com/watch?v=IwbtOiZ3M5U

Men kommer nok til å gjøre en liten runde baki på vår. Syns det er mye støy i fart. Har forøvrig kjøpt Ultragrip 2 vinterdekk, de skal være veldig stille (og gode på asfalt), så spent på de.

Trond.m

Hvordan man oppfatter støy er jo veldig individuelt. Det kommer jo også an på hva man kjørte tidligere. Jeg vil advare mot å prøve en premium bil, eks Mercedes EQC. Da kan det bli en dårlig opplevelse å gå tilbake til e-Niro. Men det kan jo hjelpe på stemningen at man også har spart 300.000   ;)
Tror det er lite å hente på den understellsbehandlingen med støydemping enkelte forhandlere tilbyr. Min erfaring er at e-Niro støyer uforholdsmessig mye i 70-80 km/t på piggdekkslitt asfalt. Det gjør at at man skrur opp volumet på radioen for å høre, og det blir nokså slitsomt på litt lengre turer. Trøsten er at Model 3 ikke er noe bedre. Kanskje til og med et hakk verre ?

geear

Mercedeser flest skrur opp volumet på stereoen automatisk i tråd med farten, så det er litt smart lureri, men det er åpenbart at man må kunne forvente forskjell i støy på en billigbil og en premiumbil.

Tipper Bjørn tester den i august, og får den inn i lista si.

Uansett så er sånt også mye vane, i tillegg til frekvens (som det virket ganske åpenbart at endret seg med støydemping). Går man rett fra en stille bil og inn i en ikke så stille, så blir det masete, men bytter man ikke ofte, så venner man seg til det.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA