Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Vinterdekk Model 3

Startet av jberge, torsdag 06. desember 2018, klokken 09:18

« forrige - neste »

hemi


RuneW

I morgen er det min tur og jeg er ikke helt trygg på underlaget med det været vi har hatt i det siste. I tilfelle jeg ikke finner bar asfalt noe sted, tar jeg med en plate vannfast finer + 2 mm stål. Så får vi se om jeg kommer under bilen med dette...

Du kan ikke vise dette vedlegget.

Er litt usikker på om dette er en god ide eller ikke  :laugh: Tror jeg skal lage en litt lengere variant av finerplata.
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

hemi

Ideen er god, men en lenger versjon og bredere er nok også god ;)

RuneW

Sitat fra: hemi på onsdag 13. mars 2019, klokken 15:28
Ideen er god, men en lenger versjon og bredere er nok også god ;)

Ja, tror jeg var litt gnien  :laugh:   Stålplate-biten tror jeg imidlertid er grei nok.
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

ToWalkOrDrive

Hvis du har en sånn en kloss så har du 11cm....på Performance. Mulig du har en cm ekstra med Long Range-versjon....Med den platen har du ikke for mye plass :-)
Tesla Model Y                         2021-

RuneW

Jeg har LR + lavere jackpad. Vi får se. Blir det ikke plass, så blir det ikke plass.
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

RuneW

TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

Counterpointer


N0ya

Hvilken momentstang bruker du?
2019 Tesla Model 3 Performance Pearl White
2015 Fiat 500e Volare Blue

RuneW

TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

RuneW

TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

pekle

Fikk nå SMS fra Vianor om at sommerhjulene mine var lagt inn der.

trykkertor

Sitat fra: RuneW på torsdag 14. mars 2019, klokken 23:25
Det gikk alldeles strålende  :)
Jeg fikk ikke med meg i videoen om du skiftet mutterne også...
Nå kjenner ikke jeg mutterne til Tesla sin felger, men da jeg kjøpte PH Turbine II til mine 2 forrige biler, var det med egne muttere.
I enkelte tilfeller er vinkelen mellom mutter og trefflaten i felgen forskjellig.
Så hvis originalfelgen har spissere eller buttere mottaksflate enn PH Turbine II, så hviler ikke mutteren i hele området, men kun på en tynn sirkel rundt.

Ta ut en original Tesla-mutter og hold den opp ved siden av en PH Turbine II mutter for å se om de har samme vinkel.

Her er et eksempel på forskjellige vinkler på samme gjengedimensjon.


geirci2

Hva er størrelsen på hjulmutteren (koppnøkkel-størrelse) ?
Tesla Model Y Performance 2023 Solid Black, Svart og hvitt interiør - utlevert: 18.3.2023 - Firmware: 2024.8.3
Tesla Model 3 LR AWD 2019 HW2.5/FSD/Acceleration boost - utlevert: 4.4.2019 / HW3: 2.10.2020 - SOLGT 7.7.2023

RuneW

Sitat fra: trykkertor på fredag 15. mars 2019, klokken 21:12
Sitat fra: RuneW på torsdag 14. mars 2019, klokken 23:25
Det gikk alldeles strålende  :)
Jeg fikk ikke med meg i videoen om du skiftet mutterne også...
Nå kjenner ikke jeg mutterne til Tesla sin felger, men da jeg kjøpte PH Turbine II til mine 2 forrige biler, var det med egne muttere.
I enkelte tilfeller er vinkelen mellom mutter og trefflaten i felgen forskjellig.
Så hvis originalfelgen har spissere eller buttere mottaksflate enn PH Turbine II, så hviler ikke mutteren i hele området, men kun på en tynn sirkel rundt.

Ta ut en original Tesla-mutter og hold den opp ved siden av en PH Turbine II mutter for å se om de har samme vinkel.

Her er et eksempel på forskjellige vinkler på samme gjengedimensjon.

Jeg fikk ikke med noen muttere med den begrunnelsen at det var "de brukte samme som Tesla sine" i følge selger. Vet ikke om jeg har PH Turbine II heller. Står "PH Turbin" på fakturaen.

Jeg får høre med dekksjekk om jeg skulle hatt egne muttere!
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA