Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Vinterdekk Model 3

Startet av jberge, torsdag 06. desember 2018, klokken 09:18

« forrige - neste »

Birger

Sitat fra: Sjøhyene på fredag 07. desember 2018, klokken 09:42
Sitat fra: Handyman på fredag 07. desember 2018, klokken 09:31
Snakket med Tesla i går, og for å være pirkete, så kommer bilen med "All season tyres"  som jo ikke er det samme som gode sommerdekk. Er selv spent på egenskapene til disse dekkene.

Sånn til info så er det akkurat samme info man fikk med model S for ca 5 år siden. Mange var skeptiske da (meg selv inkludert), men de dekkene (Goodyear RS ett eller annet) synes jeg har oppført seg som veldig gode sommerdekk. Godt grep på våt og tør asfalt og god holdbarhet mtp slitasje. Men de må så klart aldri brukes som vinterdekk i norge, det ville vært galskap.

+1 til denne.
Blå standard 85 med masse goodys og den er bare deilig :-)

noto

Veldig høyt forbruk med de dekkene.

Carl Anton Stenling

Sitat fra: Glan på fredag 07. desember 2018, klokken 21:02
Går det ann å bruke 17'' vinterdekk eller blir de for små i forhold til bremseskiver?

Etter å ha søkt litt på nettet så konkluderer jeg med at 17" er teoretisk mulig, men toleransene i klaringen mot bremsekomponenter er for liten til at det er smart å prøve.

Tenkte faktisk selv på om 17" stålfelger kunne være en mulighet.
Hyundai Ioniq 2019
Tesla Model 3 2019
Nissan Leaf 2015
Lommedalen, Bærum

Svolar

Går det an å montere 19 tommrr tesla model s hjul på?

Mr Oizo

Nei, forskjellig boltsirkel.
S har 5x120 som BMW.
3 har 5x114.3 som Nissan, Toyota osv.

HCO

Noen som vet senterhull og innpress?
2019 Tesla Model 3 LR AWD
2022 Zero SR/F

trykkertor

Aerohjulene som er standard er oppgitt med:
Size: 18X8.5"
Offset: +40
PCD: 5X114.3
Center Bore: 64.1mm
Weight: 21.6 lbs (Without Aero Cover), 23 lbs (With Aero Cover)
Lug Nut Spec: 21mm Hex, 14X1.50 Thread
Lug Nut Torque Spec: 129 lb-ft


HalvorV

Ingen som har konkrete detaljer på hvilke alternativer man har til Performance?
Bør ikke være så mye større enn 18" til vinterdekk.
Tesla Model Y Perfomance

tmn

#38
Kaster meg på her med et lite spørsmål rundt felgvalg for vinterdekk. Har ikke noe forhold til felg og dekk på bil fra tidligere, men vet hvordan dekkstørrelse og lufttrykk har med komforten å gjøre.

Jeg titter på alternative tredjepartsfelger da jeg ser at vinterdekkene Tesla leverer er av typen Nokian R2(skal ikke si sikkert hva de leverer til model 3, men jeg bare antar det er det samme), og jeg ønsker meg R3 når jeg først skal kjøpe nå. Står mellom 18" og 19" tredjepartsfelger parret med Nokian R3. Vil 19" til vinterkjøring være på kanten til "ukomfortabel" til Model 3 tror dere?
Tesla Model 3 LR 2019
Tesla Model Y LR 2021

hemi


magnetic

Her var en kar som testa de helårs dekka som blir levert på bilen, på litt snøføre.
https://www.youtube.com/watch?v=rlZ3VfX71w4

olavxxx

Sitat fra: HalvorV på lørdag 08. desember 2018, klokken 23:03
Ingen som har konkrete detaljer på hvilke alternativer man har til Performance?
Bør ikke være så mye større enn 18" til vinterdekk.
Tror du må over 18" på perf, pga større bremser


daktari

Sitat fra: Sjøhyene på fredag 07. desember 2018, klokken 12:35
Det å kjøre noen få km med all-season dekk på snø skal ikke være noe problem bare man kjører sakte og rolig  :+1:
Må absolutt ikke bruke "all seasons" på snø. Blir i praksis som sommerdekk. Derfor amerikanske biler ligger strødd i grøfta hvert år når snøen kommer. Bare, saltede veier går jo.
https://youtu.be/EC1E2eDt1JY
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Karma

Sitat fra: TRM på torsdag 06. desember 2018, klokken 20:25
Regner med jeg går til innkjøp av disse: https://www.byttdekk.com/dekk/continental/continental_vikingcontact7/235-45r18/157400
i kombinasjon med originale 18 aero felger.

Jeg blir ikke helt klok på dette med dekk.
Jeg har også vært inne og sett på disse. 4 stk hjul til drøyt 9000 kroner, og ganske allrighte dekk også.

Hva er argumentene for å ikke velge disse, når de er nesten 10 000 kroner billigere enn andre alternativer?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA