Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Prøvekjøring eNiro

Startet av HCO, lørdag 01. desember 2018, klokken 22:45

« forrige - neste »

HCO

Jeg var i Gøteborg i dag, og fikk prøvekjøre eNiro. Svenskene har 5 stk (!) av disse tilgjengelig for prøvekjøring.

Jeg er muligens litt farget av all støyen rundt prising av bilen og "ekstra"utstyret, men jeg fikk ikke den store godfølelsen. Faktisk synes jeg Kona er en sprekere bil, både å se på og å kjøre. Niro er selvsagt større, men er traust både utvendig og innvendig. Det var vått på veiene, så det er vanskelig å sammenligne kreftene med Kona (som jeg prøvekjørte for en stund tilbake på tørt føre), men jeg opplevde Kona som mye livligere og kvikkere både i akselerasjon og kurvekjøring.
2019 Tesla Model 3 LR AWD
2022 Zero SR/F

HCO

#1
eCarExpo er oppe i morgen også, dersom noen skulle være sugne på å teste eNiro:
http://ecarexpo.se
2019 Tesla Model 3 LR AWD
2022 Zero SR/F

setlerd

Skjønner ikke at en bil med 200hk ikke skal kunne dra på? Hvilken biler er du vant til å kjøre? Synes selv en KIA Soul drar bra med klampen i bånn.

HCO

Jeg kjører Zoe til vanlig, men kjørte Tesla P85S til og fra Gøteborg i dag. Jeg har hatt flere raske fossilbiler og enda flere raske motorsykler (kjører nå en GSX-R), så jeg vet hvordan både fossile og elektriske krefter fungerer.
2019 Tesla Model 3 LR AWD
2022 Zero SR/F

AppleKnocker

BMW I3 2015
Tesla Model S85 2015
Tesla Model ≡ 2020 reservert
200 000 elektriske km kjørt siden februar 2015
Passivhus med fire ladeplasser

HCO

Vanskelig å vurdere på såpass kort runde som vi fikk lov å kjøre. Stillere enn Zoe.
2019 Tesla Model 3 LR AWD
2022 Zero SR/F

Limodriver

Jeg kjører Kona daglig og er av den oppfatningen at effekten er unødvendig høy, spesielt sett i lys av at bilen er forhjulsdrevet. Dette resulterer i hjulspinn ved pådrag og representerer etter min oppfatning en risiko ved kurvekjøring.

For mitt vedkommende vil jeg tro effekten er tilstrekkelig uansett. Det er mye viktigere for meg med en større bil da Kona er litt kort og derfor blir litt stumpete å kjøre. Støynivået i Kona venner en seg også til og representerer ikke noe problem (ihvertfall på vinterhjul).

For meg blir det viktigere med øket komfort som følge av at Niro er større, dersom hjulstøyen ikke er dårligere enn på Kona er det helt OK. Effekt og kurvekjøring blir mindre viktig da jeg ikke liker å utfordre en tung, liten og forhjulsdrevet bil. For meg er elbil transport, kjøreglede og moro får jeg mer av i fossilkjøretøy.

setlerd

Skal prøvekjøre E Niro i Norge 11 des. Blir artig og se om den svarer til forventningene.

Bjoris

Sitat fra: setlerd på mandag 03. desember 2018, klokken 22:03
Skal prøvekjøre E Niro i Norge 11 des. Blir artig og se om den svarer til forventningene.

Hvor i landet har de da fått demobiler?

setlerd


navyelsen

Kia e-Niro utlevert 15.02.2019

Counterpointer

Sitat fra: navyelsen på tirsdag 04. desember 2018, klokken 10:11
Motor har prøvekjørt bilen. Skuffende rekkevidde, bare 340 km?

https://www.motor.no/artikler/provekjoring-med-kia-e-niro/
Kaldt, vått og motorvei. Samt han sier han ikke var redd for å gasse på.
Høres helt ok ut, men ikke like bra som Kona (som forventet egentlig)

Bjoris

Mye støy, jeg venter med å prøvekjøre til versjonen med mer isolering kommer... dette er mitt største ankepunkt mot Kia, spes nå som de har lagt seg på Tesla Model 3 pris, da bør de levere bedre enn «betydelig støy»...

svingen

Litt bedre omtale her https://www.dinside.no/motor/vi-har-testet-elbilen-6000-nordmenn-star-i-ko-for-her-er-var-dom/70531310
Første 200 får bilen før jul.... jeg har under 200 ikke hørt noe... Men enda litt til jul ;)
peugeot ion 2011 med OVMS,DAB radio,sykkel hengerfeste.
Bor i Nittedal (oslo)

arthur

Sitat fra: Bjoris på tirsdag 04. desember 2018, klokken 19:46
Mye støy, jeg venter med å prøvekjøre til versjonen med mer isolering kommer... dette er mitt største ankepunkt mot Kia, spes nå som de har lagt seg på Tesla Model 3 pris, da bør de levere bedre enn «betydelig støy»...

Hvilken spec har Model3 til prisen av en Niro? Kan man bestille/skrive kontrakt i dag på en slik bil?
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA