Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Tesla åpner for konfigurering/bestilling av Model 3 i Norge 5. Desember!

Startet av anorway, fredag 30. november 2018, klokken 17:54

« forrige - neste »

hawK

Noen som har formening om leveringstiden nå blir basert på bestillingsdato fremfor reservasjonsdato?

geear

Sitat fra: bakskj på torsdag 06. desember 2018, klokken 14:15
Hvordan går du frem for å få til det? Jeg får kun opp S og X dersom jeg klikker på noen referral-link.
https://3.tesla.com/no_NO/model3/design/RN999999999?&referral=XXXXXXX&redirect=no#battery

Skift ut 999999999 med reservasjonsnummeret og XXXXXXX med referralkode.

RuneW

Er det mulig å legge inn en bestilling nå og be om å ikke få utlevert bilen før i april? Vet det høres rart ut, men jeg trenger egentlig ikke å få bilen noe før og jo senere produksjon jo bedre.
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

Klykken

BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Vesel

Bestilt.  :D
I opphisselsen glemte jeg å bruke referral. Håper det går an å legge inn i ettertid.  :-[
Superfornøyd eier av en Tesla Model 3 siden mars 2019.
Long Range, AWD, blå, premium svart interiør, 19" Sport (sommer) + 18" Aero (vinter), AP + FSD.

Bydue 3.0 - el-sparkesykkel og hobbyprosjekt
Segway Minipro - selvbalanserende ståhjuling. Ta kontakt hvis du kan mekke kjettinger og snøplog til denne! 😂

RuneW

Sitat fra: Klykken på torsdag 06. desember 2018, klokken 15:04
Bestill etter 1.januar, så kanskje.

Hehe, vet ikke om jeg tør. Plutselig får jeg den ikke før ut på høsten...  :D
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

tut

Flott at vi som har lånt Tesla 10.000 i snart 3 år får bestille på samme dag som alle andre ...Overlever nok... :)

Og »kudos» til de som har klart å lure noen til å kjøpe en Kia/Hyundai til 440 på Finn.no
Sammenlignet med en longrange 4wd Tesla 3......:)

ganton

Sitat fra: Vesel på torsdag 06. desember 2018, klokken 15:13
Bestilt.  :D
I opphisselsen glemte jeg å bruke referral. Håper det går an å legge inn i ettertid.  :-[
Prøvde det med endring av bestilling, men skjedde ingenting, mulig fordi det ikke var noen faktiske endringer, bare lagt til referral i URL
BMW i3 (27.aug 2014)
Tesla model 3 (reservert 01.04.2016, bestilt 5.12.18, levert 30.03.19)

anorway

Sitat fra: tut på torsdag 06. desember 2018, klokken 15:22
Flott at vi som har lånt Tesla 10.000 i snart 3 år får bestille på samme dag som alle andre ...Overlever nok... :)

Og »kudos» til de som har klart å lure noen til å kjøpe en Kia/Hyundai til 440 på Finn.no
Sammenlignet med en longrange 4wd Tesla 3......:)

Jeg har også reservasjon fra dag 1. Men har ikke konfigurert enda, har tilgang med skal vurdere litt. Så lenge du bestiller før 1. Januar så får man "sin plass i køen".

Det vil si ved leveringer fra Februar/Mars så gjelder køen i forhold til når din opprinnelige reservasjon var.

Det vil si de som "Reserverte" for 2 dager siden, og får konfiguere i dag kommer rimelig langt bak i køen.

Tesla vil selvfølgelig ha flest mulig innbetalinger av 25.000 kr og bestillinger på flest mulig Model 3 før 2018 er over. Så de får sine bonuser. (Nordiske salgssjefen osv.)

pkhamre

Sitat fra: Vesel på torsdag 06. desember 2018, klokken 15:13
Bestilt.  :D
I opphisselsen glemte jeg å bruke referral. Håper det går an å legge inn i ettertid.  :-[

Samme som meg. Skal vi bytte referralkode hvis det går an i etterkant?
2018 Tesla Model X75D - Uglen

Strøm Tycoon

Sitat fra: tut på torsdag 06. desember 2018, klokken 15:22
Flott at vi som har lånt Tesla 10.000 i snart 3 år får bestille på samme dag som alle andre ...Overlever nok... :)

Og »kudos» til de som har klart å lure noen til å kjøpe en Kia/Hyundai til 440 på Finn.no
Sammenlignet med en longrange 4wd Tesla 3......:)

Det er lenge siden folk flest kjøpte sedan her i landet.

batterimannen

Sitat fra: snakkesalig på torsdag 06. desember 2018, klokken 13:10
Sitat fra: stue på torsdag 06. desember 2018, klokken 13:01
Jeg vil ha performance, men uten 20 tommers hjul. Vil ha de minste hjulene. Hva gjør jeg?

Har ikke P oppgraderte bremser? Passer 18" da?

Hvis det går i forhold til bremser, vil ikke hensikten med performance forsvinne hvis du ikke får nok grep? Blir oftere enten spinning, eller at antispinn slår inn?
Hyundai Kona electric 2019
Volvo XC40 Recharge P8 Twin 2021
Volvo XC40 Recharge P8 Twin Ultimate 2023

turfsurf

Sitat fra: batterimannen på torsdag 06. desember 2018, klokken 15:47
Hvis det går i forhold til bremser, vil ikke hensikten med performance forsvinne hvis du ikke får nok grep? Blir oftere enten spinning, eller at antispinn slår inn?
Mindre diameter felg gir normalt bedre grep, ikke dårligere (gitt alt annet likt).
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Vesel

Sitat fra: pkhamre på torsdag 06. desember 2018, klokken 15:43
Sitat fra: Vesel på torsdag 06. desember 2018, klokken 15:13
Bestilt.  :D
I opphisselsen glemte jeg å bruke referral. Håper det går an å legge inn i ettertid.  :-[

Samme som meg. Skal vi bytte referralkode hvis det går an i etterkant?
Jeg har ikke noen kode å gi bort. Det får man vel ikke før man har bil selv, eller? Jeg har ingen Tesla fra før ihvertfall. Jeg bare tenkte jeg måtte bruke noen andre sin kode for å få de 6 månedene med gratis supercharging. Jeg som skal på 2 ukers Europa-ferie, Italien m.m., med den nye bilen i sommer, og alt!
Superfornøyd eier av en Tesla Model 3 siden mars 2019.
Long Range, AWD, blå, premium svart interiør, 19" Sport (sommer) + 18" Aero (vinter), AP + FSD.

Bydue 3.0 - el-sparkesykkel og hobbyprosjekt
Segway Minipro - selvbalanserende ståhjuling. Ta kontakt hvis du kan mekke kjettinger og snøplog til denne! 😂

Magnus Hansen

Sitat fra: RuneW på torsdag 06. desember 2018, klokken 15:18
Sitat fra: Klykken på torsdag 06. desember 2018, klokken 15:04
Bestill etter 1.januar, så kanskje.

Hehe, vet ikke om jeg tør. Plutselig får jeg den ikke før ut på høsten...  :D

Bestiller du før 1. januar er du sikret levering før sommeren. Så det er vel bare å følge med utover i desember. Leveringsetimatet bør da gradvis bli senere. Det er i alle fall min taktikk  :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA