Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Tesla åpner for konfigurering/bestilling av Model 3 i Norge 5. Desember!

Startet av anorway, fredag 30. november 2018, klokken 17:54

« forrige - neste »

olekvi

Sitat fra: Vesel på torsdag 06. desember 2018, klokken 15:52
Sitat fra: pkhamre på torsdag 06. desember 2018, klokken 15:43
Sitat fra: Vesel på torsdag 06. desember 2018, klokken 15:13
Bestilt.  :D
I opphisselsen glemte jeg å bruke referral. Håper det går an å legge inn i ettertid.  :-[

Samme som meg. Skal vi bytte referralkode hvis det går an i etterkant?
Jeg har ikke noen kode å gi bort. Det får man vel ikke før man har bil selv, eller? Jeg har ingen Tesla fra før ihvertfall. Jeg bare tenkte jeg måtte bruke noen andre sin kode for å få de 6 månedene med gratis supercharging. Jeg som skal på 2 ukers Europa-ferie, Italien m.m., med den nye bilen i sommer, og alt!

Det står på reglene for referral at dette ikke gjelder ved kjøp av Model 3.  Er det noe som tyder på at det ikke stemmer?
'19 TM3P

indianrunner70

Fikk åpnet for bestilling i dag, reserverte August 17 (ikke tesla fra før)..  bestilling i boks med levering Feb/Mars, som i praksis betyr hvertfall før sommeren 8)

dparnas

Sitat fra: snakkesalig på torsdag 06. desember 2018, klokken 13:10
Sitat fra: stue på torsdag 06. desember 2018, klokken 13:01
Jeg vil ha performance, men uten 20 tommers hjul. Vil ha de minste hjulene. Hva gjør jeg?

Har ikke P oppgraderte bremser? Passer 18" da?

Virker som dette ikke er en mulighet.
Som du kan se fra 04:30 på videoen under så er det en spesialkonstruert felg for performance

https://youtu.be/dpDGINL3kps?t=268
Bremsene, som vell kommer fra Mercedes, er itilegg større.

Tror det og vil begrense utvalget for vinterhjul. Vinterhjul som er tilsalgs i Tesla Shop i USA passer ikke performance
https://shop.tesla.com/us/en/product/vehicle-accessories/model-3-19_-sport-wheel-and-winter-tire-package.html

Om noen har vært i kontakt med Tesla om vinterhjul for performance, hadde det vært veldig nyttig!

Elektro12

Reserverte i går, kan bestille i dag. Skal si det går unna, men synes den er litt dyr. Med bare lakk og felger på er man jo i 500 tusen.

Vesel

Sitat fra: olekvi på torsdag 06. desember 2018, klokken 17:42
Sitat fra: Vesel på torsdag 06. desember 2018, klokken 15:52
Sitat fra: pkhamre på torsdag 06. desember 2018, klokken 15:43
Sitat fra: Vesel på torsdag 06. desember 2018, klokken 15:13
Bestilt.  :D
I opphisselsen glemte jeg å bruke referral. Håper det går an å legge inn i ettertid.  :-[

Samme som meg. Skal vi bytte referralkode hvis det går an i etterkant?
Jeg har ikke noen kode å gi bort. Det får man vel ikke før man har bil selv, eller? Jeg har ingen Tesla fra før ihvertfall. Jeg bare tenkte jeg måtte bruke noen andre sin kode for å få de 6 månedene med gratis supercharging. Jeg som skal på 2 ukers Europa-ferie, Italien m.m., med den nye bilen i sommer, og alt!

Det står på reglene for referral at dette ikke gjelder ved kjøp av Model 3.  Er det noe som tyder på at det ikke stemmer?
Jeg trodde i utgangspunktet heller ikke at det skulle gå an å bruke referral med Model 3, men så så jeg bildene til han på forrige side og alt snakket om bruk av referral. Er veldig usikker nå! Er jo pussig at man må få drive med slike copy & paste-røverløsninger for å få det til, og ikke bare kan legge til koden enkelt og normalt under bestillings- eller reservasjonsprosessen.
Superfornøyd eier av en Tesla Model 3 siden mars 2019.
Long Range, AWD, blå, premium svart interiør, 19" Sport (sommer) + 18" Aero (vinter), AP + FSD.

Bydue 3.0 - el-sparkesykkel og hobbyprosjekt
Segway Minipro - selvbalanserende ståhjuling. Ta kontakt hvis du kan mekke kjettinger og snøplog til denne! 😂

Elmaster

Jeg tror ikke Tesla vet om det selv en gang. Det er en liten hull i deres system. Men jeg har jo bekreftelse på det nå så de kan ikke nekte meg eller de andre som har tatt være på bekreftelse det. Håper du får det til du og men husk å ta screenshot.

Om noen av dere ikke får det til så send gjerne meg PM sånn at jeg kan forklare dere.

Vesel

Superfornøyd eier av en Tesla Model 3 siden mars 2019.
Long Range, AWD, blå, premium svart interiør, 19" Sport (sommer) + 18" Aero (vinter), AP + FSD.

Bydue 3.0 - el-sparkesykkel og hobbyprosjekt
Segway Minipro - selvbalanserende ståhjuling. Ta kontakt hvis du kan mekke kjettinger og snøplog til denne! 😂

SurSnasen

Noen som vil byttelåne henvisningskode? Så får jeg meg en henvisning jeg også, og du får en tilbake :)

Elmaster

I USA så gjaldt det kun Performance Model 3. De første fikk faktisk ubegrenset superlading når de kjøpte TM3 Performance så tenkte antok at vi går det her også men tydeligvis ikke.

Elmaster

Sitat fra: StianSalG på torsdag 06. desember 2018, klokken 19:19
Noen som vil byttelåne henvisningskode? Så får jeg meg en henvisning jeg også, og du får en tilbake :)
hadde gjerne gjort det men har bestilt allerede vettu. Si fra om du vil bruke min alikevel Hehe.

hemi

Bestilte en tm3p på trass nå egentlig, audi skulle komme med info i går og i dag og kom med bare svada og pjatt. Mistenker de blør kunder nå

feb/mars levering.

lerkarls

Har reservert, og prøvde å bestille billigversjonen (under 300k). Hvor kan jeg gjøre dette evt når kommer denne muligheten?

Asarin

Sitat fra: lerkarls på torsdag 06. desember 2018, klokken 21:34
Har reservert, og prøvde å bestille billigversjonen (under 300k). Hvor kan jeg gjøre dette evt når kommer denne muligheten?

Her er vel svaret "etter hvert". Tesla bygger for tiden biler som de har høyere fortjeneste på først, og basismodellen er dermed ikke i produksjon. Kanskje etter sommeren 2019?
---
Tesla Model 3 - Sort LR AWD - 2019
Tesla Model S - 85kW - 2014-2016

Joltus

Jau.... Må hvertfall vente. Disse to alternativene blir alt for dyre.

Men det visste vi jo at disse to kom først, så intet nytt det vel

Åsså en ting til. Det kom 15k på slutten, det er jo en del av kjøpesummen. Så trekker de ytterligere 15k av summen på et senere tidspunkt da?

Magnus Hansen

I emailen jeg har fått står det at jeg kan forvente å få bilen i februar hvis jeg bestiller før 1. januar. Ikke tidligere eier og sen reservasjon. Det virker jo utrolig ambisiøst? Lurer på om Tesla undervurderer hvor mange nordmenn som faktisk ønsker seg de dyreste konfigurasjonene..

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA