Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Er det noen som er kontaktet for kontraktskrivning? Noen rabatter?

Startet av setlerd, mandag 12. november 2018, klokken 19:54

« forrige - neste »

THE

Hadde TPMS på en 2003 Renault Laguna. Kjøpte bilen i 2005 og solgte den i 2012. I løpet av de 9 første årene ble en TPMS-sensor byttet pga. feilfunksjon, og ikke pga. dødt batteri. Var ikke dyre saken heller, men Renault tok rikelig betalt for å kode den nye sensoren til riktig hjul. Vet ikke hvordan det er på andre biler, men ser enkelte mener TPMS må byttes hvert 2. til 3. år, noe som virker å være veldig ofte.

Om TPMS går inn under 7 års garanti er vel mer tvilsomt, men det må vel Kia kunne svare på på sparket, de har jo TPMS på andre biler med 7 års garanti også.
Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

Kårepåsporet

Hvis dere er representative kunder, så har bilforhandlere det enkelt mtp garanti.
Jeg har en relativt lav terskel for å kontakte advokat.
Men det er fritt frem for å stå med lua i hånda. Jeg gjør ikke det.

Trond.m

Sitat fra: Kårepåsporet på onsdag 23. januar 2019, klokken 15:40
Hvis dere er representative kunder, så har bilforhandlere det enkelt mtp garanti.
Jeg har en relativt lav terskel for å kontakte advokat.
Men det er fritt frem for å stå med lua i hånda. Jeg gjør ikke det.
Jeg godtar aldri et avslag uten å ta det så langt som mulig og gjerne med advokat. Men et sted går grensen for hvor mye kalorier jeg vil bruke. Du må gjerne hyre inn et kobbel med advokater for å spare 2-3 tusen til nye TPMS sensorer hvis batteriet er oppbrukt etter 4-5 år. Uansett er dette en teoretisk diskusjon så lenge bilen du snakker om ikke er levert. Det beste er kanskje å unngå TPMS sensorer ved å kjøpe en e-Tron uten dette tilleggsutstyret.

Dette stod forøvrig i Motor.no i 2016:

«Trykkmålerne må dessuten byttes med jevne mellomrom. De har batterier som ikke kan byttes. Det betyr at de må byttes etter tre til fem år, alt etter hvor langt du kjører. Sensorene tåler heller ikke skummet som du pumper i dekkene etter en punktering»

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA