Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Er det noen som er kontaktet for kontraktskrivning? Noen rabatter?

Startet av setlerd, mandag 12. november 2018, klokken 19:54

« forrige - neste »

Bjoris

Det som er sagt er 3%, det får en på storkunde avtaler og Econa... Jeg har fått pris på 397 med vinterhjul levert i Haugesund.

Det er perlehvit med soltak

trykkertor

Er det 397.000,- inklusive rabatt?
(12.000,- rabatt?)

Hva med antitrustbehandling og eventuelt ekstra støydemping?

Bjoris

Sitat fra: trykkertor på mandag 21. januar 2019, klokken 17:54
Er det 397.000,- inklusive rabatt?
(12.000,- rabatt?)

Hva med antitrustbehandling og eventuelt ekstra støydemping?

3%, denne har også takluke. Usikker på dette med antirust var med. Tipper det er vel ca slik:

377.000 bil i Drammen
    6.000 frakt vestlandet og levering
    5.900 soltak
    6.000 met.lakk
   15.000 vinterdekk
410.000
-13.000 rabatt
397.000 Bilpris


Kårepåsporet

Sitat fra: Morten Christiansen på mandag 21. januar 2019, klokken 21:59
15000 for originale dekk m/felg fra Kia?
Det begynner i så fall å ligne på noe, tilsvarer 18750 hvis de hadde vært momspliktig.
Er forsåvidt samme hvilke felger det er, så lenge Kia gir 7 års garanti på felg og TPMS, og dekkene må selvsagt være premium til den prisen.

Trond.m

Vintehjulene er garantert ikke en del av bilen og dermed ikke omfattet av 7 års garanti. Batteriene i TMPS har begrenset levetid og vil trolig heller ikke omfattes av 5 års reklamasjonsrett. Prisen på vinterhjulene er vel fortsatt ca 17.000 eks mva har jeg blitt fortalt. Så bildet er nok ikke blitt bedre siden sist, dessverre.

navyelsen

Sitat fra: Bjoris på mandag 21. januar 2019, klokken 18:52
3%, denne har også takluke. Usikker på dette med antirust var med. Tipper det er vel ca slik:

377.000 bil i Drammen
    6.000 frakt vestlandet og levering
    5.900 soltak
    6.000 met.lakk
   15.000 vinterdekk
410.000
-13.000 rabatt
397.000 Bilpris

Er du sikker på dette, eller bare gjetter du?
Mitt anslag ser slik ut, basert på listepriser:

    397.000 kontraktspris
+   12.278 3% rabatt

= 409.278 fullpris uten rabatt
-  377.400 pris for bil
-      5.000 metallic lakk
-      5.900 soltak
-    17.479 vinterdekk

=    3.500 leveringsomkostninger
Kia e-Niro utlevert 15.02.2019

Bjoris

Nei, eg er ikke sikker da jeg bare fikk en pris så ja, jeg har gjettet meg til tallene, men 3.500 for frakt og levering er vel veldig lite?

Kårepåsporet

Sitat fra: TM på tirsdag 22. januar 2019, klokken 06:16
Vintehjulene er garantert ikke en del av bilen og dermed ikke omfattet av 7 års garanti. Batteriene i TMPS har begrenset levetid og vil trolig heller ikke omfattes av 5 års reklamasjonsrett. Prisen på vinterhjulene er vel fortsatt ca 17.000 eks mva har jeg blitt fortalt. Så bildet er nok ikke blitt bedre siden sist, dessverre.

Kan du garantere det?

Her fra Kia sin hjemmeside:

7 års garanti

• Garantien gjelder alle biler importert og solgt av Kia Bil Norge.
• Ingen kilometerbegrensning første tre år, unntatt for biler i bruk som taxi, hvor begrensningen er 150.000 km.
• Over hele 7-års perioden er kilometerbegrensningen 150.000 km.
• Lakkgarantien er på 5 år/150.000 km, det som inntreffer først.
• Radio/lydanlegg/navigasjon er garantert i 5 år/150.000 km, det som inntreffer først.
• Servicedeler er garantert i 2 år.
Tilbehør som er solgt og montert på bilen før/ved levering er garantert i 7 år.
• 12 volts batteri er garantert i 5 år.
• Dekning for litium-ionpolymerbatterikapasitet: Litium-ion-polymerbatteriets ("EV-batteriets") kapasitet har en garantidekningsperiode på 7 år eller 150 000 kilometer fra datoen for første registrering, for kapasitetstap under 70 % av den opprinnelige batterikapasiteten.
• Normal slitasje, vedlikehold og normale justeringsarbeider er ikke omfattet av garanti.

fplandberg

Kan man virkelig få en bil uten noen matter? Ser for meg at BOS plukker dem ut rett før levering...

trykkertor

Ja. Jeg fikk beskjed om at BoS hadde valgt "bort" matter fra fabrikken for å "holde kostnaden nede".
Så velg gummi eller stoff, og betal deretter.

Trond.m

@Kårepåsporet, bytte av TPMS sensorer vil nok regnes som normal slitasje og dermed unntatt fra 7 års garanti. Vinterfelgene går vel ikke i stykker, men om lakken på felgene er skadet etter noen år, så vil nok det forklares med slitasje på grunn av salt, steinsprut etc. Du mener vel heller ikke at vinterdekk er garantert i 7 år, 150.000 km ?

Kårepåsporet

Sitat fra: TM på tirsdag 22. januar 2019, klokken 20:26
@Kårepåsporet, bytte av TPMS sensorer vil nok regnes som normal slitasje og dermed unntatt fra 7 års garanti. Vinterfelgene går vel ikke i stykker, men om lakken på felgene er skadet etter noen år, så vil nok det forklares med slitasje på grunn av salt, steinsprut etc. Du mener vel heller ikke at vinterdekk er garantert i 7 år, 150.000 km ?

Det var vel du som kategorisk uttalte deg om at det ikke var 7 års garanti på hjulene:

«Vintehjulene er garantert ikke en del av bilen og dermed ikke omfattet av 7 års garanti.»

Kan godt hende det er syv års garanti på dekkene hvis de blir ødelagt, men selvsagt ikke hvis de blir utslitt.
Hvor lenge batteriene holder i TPMS aner jeg ikke, det gjør vel ikke så mange andre heller? TPMS har vel vært påbudt i 4-5 år nå? Jeg har ikke hatt biler med TPMS lenger enn snaut 2,5 år på den første og 2 år på nåværende bil.
Det som garantien dekker er vel at sensorene fungerer, kanskje med unntak av batteri.

Trond.m

«Garantien» min var vel ikke ment juridisk, men basert på min dårlige erfaring med med BOS tidligere. Måtte krangle lenge da en defekt sensor i motoren på en 4 år gammel Mercedes førte til at bilen helt random var umulig å starte ca 1 av 10 ganger. De mente sensoren for motorstyring var en slitedel. At de da skulle dekke en TPMS sensor med dødt batteri finner jeg helt usannsynlig.

trykkertor

De kommer ikke til å dekke dødt batteri i TPMS.
Selv TPMS-sensoren tror jeg de kommer til å omtale som en "forbruks/slite-del"
Ventilen i felgen i seg selv er jo en forbruksdel som ofte blir byttet i forbindelse med 2. eller 3. dekkskift.
At ventilen i en TPMS skal holde lenger, er meget usannsynlig.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA