Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Storkunderabatt

Startet av Prebs, onsdag 07. november 2018, klokken 10:41

« forrige - neste »

Svolar

Hvor ser en nummeret i køen nå som det er stengt for reservasjoner?

teslanor

Etter det enorme "mageplasket" Møllerkonsernet her hatt med lansering av denne bilen er det mest fristende å droppe hele bilen og ikke ta den ut. Har reserv.nr. på ca 850-tallet. Så vet heller ikke om jeg evt. får tilbud om noen av lanseringsmodellene.

Lappsokk

Sitat fra: Svolar på fredag 07. desember 2018, klokken 14:52
Hvor ser en nummeret i køen nå som det er stengt for reservasjoner?

Tror du da må ringe forhandleren din å spørre om de ser.
Jeg sjekket rett før minside ble «stengt»

teslanor

#48
"Min Side"-løsningen der du kunne logge inn for å bl.a. se ditt kønr. ble stengt 5. desember. Stod at du måtte ta kontakt med lokal forhandler etter det

Trond.m

Jeg føler at det er helt avhengig av en storkunderabatt for at jeg skal ta ut en bil nå i første omgang. Ut fra det jeg hører så har forhandlerkjeden til Møller fortsatt ikke bestemt om de vil gi noe rabatt. Antar at svaret blir nei og da blir valget enklere for meg. 2 personer klarer seg rimelig greit med en i3-120 med 50 % lavere strømforbruk. Man kan også stille størsmålstegn ved miljøgevinsten når man frakter 2 personer i et kjøretøy på over 2,5 tonn.

Crown

Sitat fra: TM på fredag 07. desember 2018, klokken 15:51
Jeg føler at det er helt avhengig av en storkunderabatt for at jeg skal ta ut en bil nå i første omgang. Ut fra det jeg hører så har forhandlerkjeden til Møller fortsatt ikke bestemt om de vil gi noe rabatt. Antar at svaret blir nei og da blir valget enklere for meg. 2 personer klarer seg rimelig greit med en i3-120 med 50 % lavere strømforbruk. Man kan også stille størsmålstegn ved miljøgevinsten når man frakter 2 personer i et kjøretøy på over 2,5 tonn.

Men får du storkunderabatt så er det greiere? ;-) Nei, spøk til halvor, det er en av de tingene jeg "treger" mest på også. Ikke pris. Vi har jo egentlig klart oss helt glimrende vi fire i familien med dagens biloppsett, Ioniq til 90% av familieturene og Outbacken til det resterende (takboks og henger). Jo høyere forbruk etron stadig får ser det ut til, jo mer vondt vil jeg synes det er å kjøre rundt med et forbruk på over det dobbelte til dagligkjøringen enn jeg gjør i dag.
x 2016 Leaf 30kW
2017 Hyundai Ioniq electric, Aurora Silver, teknikk og skinn.
x 2019 Audi e-tron Exclusive++, galaxy blue/sort optikk
2022 Hyundai Ioniq 5 P45, Digital Teal green
Straks: 2022 Tesla model Y performance

Trond.m

He,He...nei det blir ikke mer miljøvennlig, men jeg er villig til å svelge en kamel eller to hvis det er et godt tilbud  :)

Meldola

Jobber i ett av Norges største selskaper og har hatt en god avtale med Møller hele veien. Blir ingen rabatt på e-tron. de lurer seg unna med å ha spesifisert drivlinje i kontrakten. Elbil er utelatt.
Audi e-tron 55 2019
BMW i3 60Ah 2016 BEV

hemi

#53
Helt ærlig tipper jeg det kommer når de ser at salget ikke er som de hadde tenkt/trodd/drømt om.

Jeg kommer til å avvente selv om jeg er nr 200ish. Pris, ytelse, rekkevidde er det avvik på kontra info forespeilet, tar du med avvik på pris i norge vs utlandet blir det enda værre. Jeg gidder ikke 100-150.000 i tap på 1 dag fordi jeg har kjøpt bilen i norge. Om produksjonskapasiteten stemmer med det de har skrytt av, vil det ikke være noe problem å få bil, den store "massen" vil ei heller stå i kø her, som de f.eks. gjør for kona. Det er rett og slett færre som bruker 7-900 på bil enn 300

Foreløpig erstatter det ikke en SUV i bilparken, og er ikke tesla killer på rekkevidde, selv om kvaliteten uten tvil er uendelig antall hakk over.

én venn skal bestille nå, alle andre avventer.

Imagine

Sitat fra: hemi på mandag 10. desember 2018, klokken 13:28
Helt ærlig tipper jeg det kommer når de ser at salget ikke er som de hadde tenkt/trodd/drømt om.

Jeg kommer til å avvente selv om jeg er nr 200ish. Pris, ytelse, rekkevidde er det avvik på kontra info forespeilet, tar du med avvik på pris i norge vs utlandet blir det enda værre. Jeg gidder ikke 100-150.000 i tap på 1 dag fordi jeg har kjøpt bilen i norge. Om produksjonskapasiteten stemmer med det de har skrytt av, vil det ikke være noe problem å få bil, den store "massen" vil ei heller stå i kø her, som de f.eks. gjør for kona. Det er rett og slett færre som bruker 7-900 på bil enn 300

Foreløpig erstatter det ikke en SUV i bilparken, og er ikke tesla killer på rekkevidde, selv om kvaliteten uten tvil er uendelig antall hakk over.

én venn skal bestille nå, alle andre avventer.

Jeg er usikker selv. Og tenker nok likt, avvente til høsten er like greit for å se om det kommer rabatter. Vingler frem og tilbake hele tiden. Men like greit å slå til på en lett brukt også.

Av og til kunne det vært moro å «tørre» å være han ene som går inn i butikken og sier «jeg kjøper en Etron».
Bilselger: «hva slags ekstrautstyr vil du ha?»
Bilkjøper: «setevarme til 4000kr og forvarme til 850kr takk, ellers tar jeg den bar»

Bilselger: «Vinterdekk?»
Bilkjøper: «Nei takk, jeg ordner noe selv, bare vrenger dekkene på samme felgsett.»

Og vips kjøpte man seg Etron 4wd elektrisk SUV til under 660.000kr.

hemi

Jeg skulle gjerne sett fruen din og deg i bil med stoffseter ;)

Du er forøvrig den eneste som har sagt du skal ha av, så du ble regnet som den éne

jamez

Jeg avventer.
Vil vite rekkevidde og prøvekjøre.
Får ikke storkunderabatt - venter på rabatt eller kampanje når fabrikken har kapasitet til overs.
Litt skuffet over plassutnyttelse, dvs ytelse samt antatt rekkevidde.
Rattvarme og ACC må da bli mulig sammen på sikt!

Kunne vært gøy og sett hvor fort rabatter og kampanjer kom om alle avventet.
I mange tilfeller er Norge ubetydelige - men tror nok vi er en tildels viktig brikke her...

Tror desverre at Møller har satt prisene som de har fordi at de kan - og kommer til å selge godt fra dag1. 
Vi har for mange rike ukritiske 'gubber' som bare må ha fullspecca S-line med alle tilvalg ASAP.

Sverre Grevskott

Blir nok samme for meg, avventing til høsten/vinteren for å se om møller tar til fornuften eller import når valutaprisene blir noe bedre. Alltid rabatter i tyskland. Ser for meg ansiktsuttrykket til en selger i tyskland om vi kommer 30 mann fra Norge og sier vi tar 30 stk e-tron til 100k euro hver!
Opel Ampera E - Bestilt 15.09.16 #57 Quantum Grey fullt utstyrt

AJ82

Hva tror dere om evt nye avgifter/mva neste år? Tror ikke jeg tør vente lenger med å kjøpe en "dyr" elbil nå. Kan fort bli for dyr....

A.J.
- 2022 Mercedes EQE 43 AMG
- 2022 Kia EV6
- 2024 Volvo EX90 (i bestilling)
x 2023 BMW I4 M50
x 2022 Audi E-Tron GT
X 2021 Polestar 2 LR AWD
x 2020 E-Tron 50 Sportback
x 2019 E-Tron 55 SUV
x 2019 E-Golf

Imagine

Er ikke redd for innføring av mva. Det er bare å kjøpe brukt senere. Tror ikke bruktprisene vil få et «hopp» slik mange går rundt og sier. Tilgangen på biler vil være den samme og nybilene vil bli tungsolgte med mva og da vil de innføre rabatter uansett.
Så bruktprisene vil i beste fall holde seg et år uten så mye tap når mva innføres.
De fleste klarer seg fint et år til med dagens situasjon eller en billig elbil frem til prisene faller.
Er bare «hypen» som gjør at mange tror de må kjøpe før alle andre.

Dessuten vil det være masse svært gode kjøp på bensin og dieselbiler for langtursbruk de neste 2 årene.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA