I-Pace : Feil, mangler og workarounds

Startet av Tellus, søn 04. nov 2018, kl. 20:54

« forrige - neste »

Ingeniøren

Sitat fra: daktari på lør 13. apr 2019, kl. 22:07
Hva er galt med forhandlerne som ikke oppdaterer sw når disse faktisk retter kjente feil og mangler? Ber de om at kunder skal heve kjøpet? Min 18C stopper heller ikke lading.

De gjør det nok om du betaler for jobben, med mindre fabrikken har sagt nei.... De kjører vel SOTA i England. Så en video på Youtube i går der bilen ble oppdater via SOTA fra 18C til 19A, med mindre det var en som testet systemet etter avtale med Jaguar.
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE
Linux Zorin på PC'n og Sunstyle integrerte solceller på taket

Chimp

Min Android tlf er koblet til via Bluetooth. Den gir beskjed om at jeg har fått sms, jeg velger les opp, men skjønner ikke en dritt av hva hun leser fordi det virker som hun leser fra engelsk. Fix?
Fruen bruker apple carplay via kabel og den leser knirkefritt norsk

xref

Sitat fra: Chimp på man 15. apr 2019, kl. 08:46
Min Android tlf er koblet til via Bluetooth. Den gir beskjed om at jeg har fått sms, jeg velger les opp, men skjønner ikke en dritt av hva hun leser fordi det virker som hun leser fra engelsk. Fix?
Fruen bruker apple carplay via kabel og den leser knirkefritt norsk

Tviler på at Touch Pro Duo har støtte for opplesing av SMS på Norsk.

EDIT: Hadde bilen derimot hatt Android Auto som lovet hadde det vært en annen sak.
S70D VIN: 87XXX levert i slutten av Juli

Eyvind Bernhardsen

Bilen kan ikke norsk, det kommer opp et varsel om det når man setter skriftspråket til norsk. Når man bruker Carplay er det Siri som står for talen, og hun både snakker og forstår norsk.

Jeg regner med at Android Auto kommer til å funke på samme måte som Carplay når/hvis Google lanserer det i Norge.

daktari

Jaguars talegjenkjenning snakker svensk. Snakk om å ha prioritet markedene rett.

For å bare understreke hvor inkompetente valg Jaguar og verktstedet tar, så deaktiverte verkstedet Android Auto på min bil i høst da jeg fikk 100 kW oppdateringen. Jeg tok video av det, lenke i signaturen min.
Mine videoer av Autopilot 2
Mine I-Pace videoer
8 forskjellige elbiler siden 2017.

xyzzy

Sitat fra: daktari på man 15. apr 2019, kl. 12:01
Jaguars talegjenkjenning snakker svensk. Snakk om å ha prioritet markedene rett.

For å bare understreke hvor inkompetente valg Jaguar og verktstedet tar, så deaktiverte verkstedet Android Auto på min bil i høst da jeg fikk 100 kW oppdateringen. Jeg tok video av det, lenke i signaturen min.

Hvordan har markedet for Jaguar vært i Sverige vs. Norge tidligere? Talegjenkjenningen er vel utviklet gradvis, og ikke spesielt for I-Pace som jo bare er én av modellene deres. I Norge solgte Jaguar drøyt 1000 biler totalt fra 2010-2017, så det er fullt mulig at Sverige var et vesentlig større marked enn Norge tidligere.

Usikker på hvordan Land Rover påvirker totalen, de deler jo mye slikt.

xref

Sitat fra: daktari på man 15. apr 2019, kl. 12:01

Fjerningen av Android Auto er med vilje. JLR har bestemt seg for å kun tilby Android Auto på biler solgt i de land der Android Auto er offisielt distribuert av Google. Da Norge ikke er det får vi heller ikke Android Auto i Norge. Jeg synes det er helt hårreisende provoserende sjangseløst men vi er nok ikke nok kunder som bryr oss så da slipper de unna med det. De første bilene som ble levert i Norge hadde Android Auto aktivert ved en feiltakelse. Dette har senere blitt "fikset".
S70D VIN: 87XXX levert i slutten av Juli

Chimp

Men bør ikke Android auto snart bli godkjent av google i norge, noen info der?

RayBomb

💫 Hyundai Ioniq 5 - Project 45
  - Elektrisk hengerfeste

💫 I-Pace S Edition X590 (19MY) - Solgt

Tellus

I det siste har bilen oppført seg litt snodig. Tidligere måtte jeg alltid velge min egen profil manuelt etter mine kone hadde benyttet bilen. De siste gangene har profilen blitt valgt automatisk i det jeg låser opp bilen. Jeg kan se at setet skifter posisjon.

I dag opplevde jeg at bilen ikke slo seg av da jeg forlot bilen etter å ha satt den i P noe den alltid har gjort før og som visstnok skal være ´by design´

Sniker det seg inne oppdateringer eller er har jeg trigget bugs som fjerner bugs ?

Eyvind Bernhardsen

Jeg har merket at den bare skrur seg av hvis jeg har hatt setebeltet på. Når jeg for eksempel går ut av bilen for å lukke garasjen etter å ha rygget ut, skrur den seg ikke av. Kan det være det som har skjedd?

Ellers var det noen på ipaceforums.co.uk som rapporterte at bilen hadde sluttet helt å skru seg av når fører forlater den etter en softwareoppdatering (muligens 19A), så det kan hende at hele oppførselen er en bug :)

Tellus

Sitat fra: Eyvind Bernhardsen på søn 05. mai 2019, kl. 09:46
Jeg har merket at den bare skrur seg av hvis jeg har hatt setebeltet på. Når jeg for eksempel går ut av bilen for å lukke garasjen etter å ha rygget ut, skrur den seg ikke av. Kan det være det som har skjedd?

Ellers var det noen på ipaceforums.co.uk som rapporterte at bilen hadde sluttet helt å skru seg av når fører forlater den etter en softwareoppdatering (muligens 19A), så det kan hende at hele oppførselen er en bug :)

Aha, Hadde nok ikke setebeltet på da jeg bare rygget ut av garasjen før jeg stanset. Det forklarer nok det med at bilen ikke slo seg av  :)

JorgenM

2 dager gammel bil og ene dørhåndtaket kommer ikke ut. Dør kan heller ikke åpnes fra innsiden. Kjent problem?

EDIT: Fikset nå :) Ikke helt sikker på hva som var galt, men vi hadde trykt på barnesikring når vi kjørte på tur og sikkert sammenheng med det. Rart det var kun den ene bakdøra og skal vel ikke være slik, men nå er det i alle fall greit igjen :)
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (2 solgt) - Peugeot e-208 LCI '24 (lev. august 2024)

esan

Sitat fra: Xander på fre 29. mar 2019, kl. 13:04
Har en kollega som har samme problem. Han meldte det til leverandør (Bilpaviljongen Sola). Dette problemet var ukjent for denne leverandøren. Viktig at de som ser problem med støv melder det inn til sin leverandør og at denne tar det videre inn i Jaguar systemet.

Jeg kjøpte min bil nå i høst. Da jeg nylig vasket bilen oppdaget jeg en "kake" av sand på innsiden av den nedre gummilisten ved ene bakdøren. Jaguarforhandler sier de er kjent med problemet og at Jaguar har kommet med en løsning der man modifiserer gummilisten. Det vil dog føre til at døren vil kreve litt mer kraft når den lukkes.

colovald

Jeg har kjørt min I-Pace siden mai 2019, og opplever for tiden følgende problemer / feil:

Lader som ikke fungerer
Jeg har fått installert WallBox Pulsar Plus ladeboks på hytta, og får den ikke til å virke. Kobler inn kabel, men bilen blir stående med melding "Initialiserer". I appen til ladeboksen står det at den venter på å få melding om bilens behov.
Jeg har samme type lader hjemme, og den fungerer som den skal...
Jeg har også opplevd på Fortums ladestasjoner at det finnes en type ladere som ikke fungerer. Kommer ikke lenger enn til "Initialisering" før det etter en tid ender med en intetsigende feilmelding på ladestasjonen.

Bagasjeluke som åpner seg av seg selv
Jeg har ved flere tilfeller opplevd at bagasjeluken åpner seg av seg selv når jeg går ut av bilen og nærmer meg bakenden av den. Jeg har også opplevd at den lukker seg av seg selv når den står åpen og jeg holder på i bagasjerommet. Samme oppførsel uavhengig av hvilken av de to nøklene jeg hadde i lommen.
Har hatt den inne en gang hos Motorpool for å fikse dette, hvor de kalibrerte noen sensorer. Den fungerte OK en stund, før problemet kom tilbake. Siste melding fra Motorpool er at de skal bytte noen komponenter og sensorer, men venter på deler fra Jaguar.

Vindusviskerautomatikken løper løpsk
Vidusviskerautomatikken fungerer dårlig. Den reagerer litt tregt på regn på ruten, men ender som regel opp med å kjøre vindusviskerne hele tiden, uavhengig av om det er regn på frontruten eller ikke. Må skru vinduviskerne av for å stoppe. Når jeg skrur på auto igjen, fungerer det som det skal en periode til...
Dette fungerte mye bedre på min gamle Touareg fra 2009...

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA