Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

I-Pace : Feil, mangler og workarounds

Startet av Tellus, søndag 04. november 2018, klokken 20:54

« forrige - neste »

Nordlands

Sitat fra: daktari på lørdag 23. mars 2019, klokken 21:24
Sitat fra: LarsAng på lørdag 23. mars 2019, klokken 21:15
Jeg får støv inn i kupeen fra lukket bakdør. Ser at det samler seg veistøv på plast inne i bilen nede ved døra. Er sikkert en list som ikke er godt tilpasset. Noen som har samme og fått det fikset? Hva var i tilfelle fiksen?
Har ikke dette problemet. Har du bilder å poste? Sitter bakluka symmetrisk på?
Ikke bakluke, bakdørene. Har det samme, blir synlig veistøv på plasten mellom døråpning og sete. Har ikke fått det sett på enda da jeg bor langt unna forhandler.
I-Pace HSE launch edition - Prod 30.08.18 - Levert 02.11.18

Ingeniøren

Kan jo være noe som blåses inn fra ytre dørterskel når døren lukkes.
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

Nordlands

Høyre bakdør som vist åpnes så og si aldri på min bil.
I-Pace HSE launch edition - Prod 30.08.18 - Levert 02.11.18

Xander

Sitat fra: Ingeniøren på mandag 25. mars 2019, klokken 06:48
Kan jo være noe som blåses inn fra ytre dørterskel når døren lukkes.

Jeg har samme problem. Det har aldri vært passasjerer i baksetet, så støvet kommer inn uten at dørene har vært åpne  >:(

Xander

Har en kollega som har samme problem. Han meldte det til leverandør (Bilpaviljongen Sola). Dette problemet var ukjent for denne leverandøren. Viktig at de som ser problem med støv melder det inn til sin leverandør og at denne tar det videre inn i Jaguar systemet.

LittleHammer

Ser antydninger til samme problem hos meg nå som snøen har sluppet taket. Vasket over og sjekker igjen om en uke.
Peugeot Ion 2012
Jaguar I-Pace 2019

Tellus

Ser også litt støv i dette området, men har ikke vasket bilen innvendig på et par måneder måneder så det må ikke nødvendigvis komme utenfra :)
Skal ta det bort og sjekke om et par uker igjen. Ser ikke ut til å være noe stort problem heldigvis.

Tellus

Fant dette innlegget på facebookgruppen:

SitatMerker meg at det nå er mulig å stoppe ladingen manuelt i Appen, uten at den starter igjen av seg selv.

bmw2002

Får også stoppet lading etter nylig oppgradering hos Insignia. Ikke sjekket hvilken versjon jeg har.

Nordlands

Sitat fra: Tellus på onsdag 10. april 2019, klokken 07:59
Fant dette innlegget på facebookgruppen:

SitatMerker meg at det nå er mulig å stoppe ladingen manuelt i Appen, uten at den starter igjen av seg selv.
I-Pace HSE launch edition - Prod 30.08.18 - Levert 02.11.18

Tellus

Ja det har vært en kjent feil frem til nå.

jorn.nik

Sitat fra: Tellus på onsdag 10. april 2019, klokken 07:59
Fant dette innlegget på facebookgruppen:

SitatMerker meg at det nå er mulig å stoppe ladingen manuelt i Appen, uten at den starter igjen av seg selv. Har nå testet dette flere ganger i mange timer. Har SW 14.2 og 19A.

Flere som kan bekrefte dette ? Vil gjøre det en del enklere å styre ladingen.
Ja, kan bekrefte


Sent from my iPhone using Tapatalk

fantonsen

Sitat fra: Tellus på onsdag 10. april 2019, klokken 07:59
Fant dette innlegget på facebookgruppen:

SitatMerker meg at det nå er mulig å stoppe ladingen manuelt i Appen, uten at den starter igjen av seg selv.
8) I-Pace S | Firenze red | September 2018
:) InControl: S20C_20.43.1-618886 | Telematics: 18.2 | BECS: BP-AAE-BC-AC-BE

daktari

Hva er galt med forhandlerne som ikke oppdaterer sw når disse faktisk retter kjente feil og mangler? Ber de om at kunder skal heve kjøpet? Min 18C stopper heller ikke lading.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Tellus

Sannsynlig årsak er at det er kjente problemer med nyere versjoner også. De vil unntaksvis fortsatt bli installert for å bøte på et større problem i den versjonene en kunde måtte ha.

Jeg har 18C/14.2 og avventer endelig fiks av 100kWh samt at SOTA er oppe å kjøre før jeg ber om en oppdatering.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA