Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

I-Pace : Feil, mangler og workarounds

Startet av Tellus, søndag 04. november 2018, klokken 20:54

« forrige - neste »

Tellus

Det rapporteres fra UK at den første OTA har kommet. I første omgang bare en forbredende som inneholdt 18C, men forhåpentligvis begynner det å rulle ut nå om ikke lenge.

Du nevner bedre ladekurve. Hvilken oppdatering er det som skal gi det ?

Nordlands

H159v4 som kom 20.februar, oppdatering for VIN F60755 - F68876.
I-Pace HSE launch edition - Prod 30.08.18 - Levert 02.11.18

JohnPGriff

Som info her er en bilde av var er oppdatert med H159V4 det er ikke en SW versjon nr. men en Jaguar "Service Action/Publication" nr. Hvis du fikk den oppdatering gjennom en "Manual Patch" som jeg fikk tilbake i november/december er ikke din VIN en del av den oppdatering. Min bil skal på verksted på mandag og jeg håpe de vil installere denne OTA og 100kW oppgradeing igjen, på grunn av lav effekt når jeg har prøvd lading på flere 100kW lader. Det er fullt mulig problem er "ColdGate". Igår jeg ladet på en 50kW lader på Rud og fikke etter 30 minutter 24,6kW som er nesten 50kW/timer. Hadde ikke kjørt langt,bil var ikke pre conditioned og ute temperatur var +6c. På 30 minutter SOC gikk fra 8% til 37%. Siste gang jeg fikk en slik effekt var begynelse of november.

Som du vil lese, det er ingen info om forbedret lading effekt fra 50% - 80% Oppdatering vil hjelpe opp til 50% og redusere lader tid fra 0% - 80% med rundt 15%.

Du kan ikke vise dette vedlegget.
E-Tron 55 S Line Sport Levert juni 2022
MG ZS EV Levert nov 2020
E-Tron 50 Advanced Sport Levert juli 2020 (Solgt)
I Pace FE Corris Grey Levert oct 2018 (Solgt)
Model S 75D (Solgt)
E- Golf (Solgt)
Leaf (Solgt)
Model S 85 (2013 - 2017 Solgt)

Chimp

Fungerer SOTA for dere og hvilken versjon er dere på? Jeg har ikke fått det til å fungere og er på 15.2 samt 18D

4Matic Fanatic

Sitat fra: Chimp på onsdag 20. mars 2019, klokken 06:36
Fungerer SOTA for dere og hvilken versjon er dere på? Jeg har ikke fått det til å fungere og er på 15.2 samt 18D
Jeg vet ikke. Det er godt mulig det virker men at det ikke ligger noe ute, det er i hvert fall det bilen sier.

Min er på 14.2 og S18D og har vært dette siden utlevering 11. februar. 15.2 var vel bare en spesialfiks som ikke nødvendigvis er en oppgradering fra 14.2 såvidt jeg har forstått, og de som fikk OTA-oppdateringer i UK nå for en tid tilbake gikk fra en versjon av S18C _tilbake_ til et lavere delversjon av S18C, så ut fra det regner jeg ikke med at det er lagt ut noen nyere SW...?

Tellus

#140
Foreløpig kun i UK Jaguar har begynt å rulle ut OTA oppdateringer og der føreløpig kun en opp (ned) patching til en felles versjon. Virker som om Jaguar tar det svært rolig og tester ut i hjemmemarkedet først.

JohnPGriff

Bil var på verksted 11-12 mars hurtilading og OTA oppgradering var ikke installert igjen, på grunn av jeg fikk den i November. Infotainment var oppdatert til 19A men ingen 15.2 fremdeles på 14.2. Flere andre oppdatering var installert, blant an en til BCM, men ikke fikk skriftlig hva var faktisk gjørt.

Tripteller info var reset for A og B tapt alle historik siden November!
HUD var set til AV

Min Home skjerm innstilling var slettet. Oprettet igjen og pa Min EV tile er ikke Regen niveau ikon og de 2 andre ikoner alltid synlig.

Fremdeles problem men kobling til Jaguar In Control med en Android telefon (Nokia 7 Plus og Samsing S8) inn og ut flere ganger med USB kontakt, for appen vill åpne. Men Android Auto ingen problem. Prøvd en iPhone og sammenlignet med Android Auto, Car Play var i min mening, mye bedre.

Dimmer på lysstyrke som er en brytter under dashboard på venstre siden, virker av og til men mest ikke, og lysstyrke er alltid på max.

På 19A "Climate" When auto is selected, changing the distribution mode will cancel the auto and the blower speed in the rotary dial will now change to its previous value".

Med manuelt AC vifter var satt til 1, satt AC til Auto og endret luft fordeling, vifter hastighet var satt til 3

Hurtilading kommentar ettter de diverse oppgraderinger, vil skriver en innlegg senere.



E-Tron 55 S Line Sport Levert juni 2022
MG ZS EV Levert nov 2020
E-Tron 50 Advanced Sport Levert juli 2020 (Solgt)
I Pace FE Corris Grey Levert oct 2018 (Solgt)
Model S 75D (Solgt)
E- Golf (Solgt)
Leaf (Solgt)
Model S 85 (2013 - 2017 Solgt)

Tellus

Sitat fra: JohnPGriff på torsdag 21. mars 2019, klokken 09:51
Bil var på verksted 11-12 mars hurtilading og OTA oppgradering var ikke installert igjen, på grunn av jeg fikk den i November. Infotainment var oppdatert til 19A men ingen 15.2 fremdeles på 14.2. Flere andre oppdatering var installert, blant an en til BCM, men ikke fikk skriftlig hva var faktisk gjørt.


Fra UK forum:

SitatI got H159v4 installed today and managed to see the release note from the dealer :
It says that the car can charge at 100 KW and beyond from SoC 0% to SoC 50%
It does not say what happens beyond SoC 50%
It concludes explaining that globally from SoC 0% to SoC 80% the charging speed increases by 15%

Hvis dette er korrekt så inneholder H159v4 det som skal til fra Jaguar sin side for å få 100 kw. Det kan gjenstå oppdateringer blandt annet på ABB ladere dog.

daktari

Sitat fra: JohnPGriff på torsdag 21. mars 2019, klokken 09:51
Bil var på verksted 11-12 mars hurtilading og OTA oppgradering var ikke installert igjen, på grunn av jeg fikk den i November. Infotainment var oppdatert til 19A men ingen 15.2 fremdeles på 14.2. Flere andre oppdatering var installert, blant an en til BCM, men ikke fikk skriftlig hva var faktisk gjørt.

Tripteller info var reset for A og B tapt alle historik siden November!
HUD var set til AV

Min Home skjerm innstilling var slettet. Oprettet igjen og pa Min EV tile er ikke Regen niveau ikon og de 2 andre ikoner alltid synlig.

Fremdeles problem men kobling til Jaguar In Control med en Android telefon (Nokia 7 Plus og Samsing S8) inn og ut flere ganger med USB kontakt, for appen vill åpne. Men Android Auto ingen problem. Prøvd en iPhone og sammenlignet med Android Auto, Car Play var i min mening, mye bedre.

Dimmer på lysstyrke som er en brytter under dashboard på venstre siden, virker av og til men mest ikke, og lysstyrke er alltid på max.

På 19A "Climate" When auto is selected, changing the distribution mode will cancel the auto and the blower speed in the rotary dial will now change to its previous value".

Med manuelt AC vifter var satt til 1, satt AC til Auto og endret luft fordeling, vifter hastighet var satt til 3

Hurtilading kommentar ettter de diverse oppgraderinger, vil skriver en innlegg senere.
Høres ikke ut som det haster å få 19A. Har du hele versjonsnummert - hvilken patch av 19A har du?
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Tellus

Nå er 19A tilgjengelig som SOTA oppdatering i UK  :+1: :) :)


Chimp

Parkeringsassistenten, jeg får den kun til å velge utkjøring fra parkeringsplass og lukeparkering. Det er jo en modus for vanlig parkering også, men den er grået ut  hos meg. Testet på en stor parkeringsplass uten å få noen treff. Noen som har fått til å bytte?
Har forøvrig S med drive pack uten 360 kamera, men iht produktbeskrivelse skal ikke dette påvirke park pack som er sensorstyrt.

LarsAng

Jeg får støv inn i kupeen fra lukket bakdør. Ser at det samler seg veistøv på plast inne i bilen nede ved døra. Er sikkert en list som ikke er godt tilpasset. Noen som har samme og fått det fikset? Hva var i tilfelle fiksen?

daktari

Sitat fra: LarsAng på lørdag 23. mars 2019, klokken 21:15
Jeg får støv inn i kupeen fra lukket bakdør. Ser at det samler seg veistøv på plast inne i bilen nede ved døra. Er sikkert en list som ikke er godt tilpasset. Noen som har samme og fått det fikset? Hva var i tilfelle fiksen?
Har ikke dette problemet. Har du bilder å poste? Sitter bakluka symmetrisk på?
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

LittleHammer

Jeg vet ikke hva fiksen er, men har observert i diverse fora at flere I-Pace-eiere fra varmere strøk har hatt samme problem.
Peugeot Ion 2012
Jaguar I-Pace 2019

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA