Hva vil Kia e-Niro flippes for på finn.no på nyåret?

Startet av Elbilbjorn, tor 01. nov 2018, kl. 23:16

« forrige - neste »

Jarv!s

Sitat fra: HCO på fre 02. nov 2018, kl. 12:33
Sitat fra: hELgenen på fre 02. nov 2018, kl. 12:17
(...) Jeg kunne kjøpt 10 stk av dem her og nå uten å blunke eller snakke med banken, men jeg gjør
ikke det. (...)

Alltid like sjarmerende når folk vifter med seddelbunkene sine. Noen av oss har reelt behov for en langrekkevidde-elbil, og må strekke oss litt økonomisk for å få råd til en bil til 400'. Forøvrig enig i at ingen av disse to bilene er verdt over 400'.

Hvor skal dem ellers showe off? Men for å gi min mening her, er at jeg har ikke råd til å kjøpe en bil til 600 k +, derfor må man vurdere biler som er noe billigere.. I dette tilfellet en kia, selv mener jeg også at den ikke er verdt 430k, men det er dette biler i denne el bil klassen nå koster.. uheldigvis. Ønskelig hadde vært at jeg kunne tatt meg råd til en model x, men det er en alt for dyr bil.
Model X 2018
Model 3 LR AWD - Solgt
BMW i3 94ah - Solgt

Mr Oizo

Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på fre 02. nov 2018, kl. 11:05
Niro til 500.000 høres hinsides ut. For ca 550.000 burde man kunne få seg en Model 3 performance, som man trolig vil kunne ta levering på i mars. Da er det altså firhjulstrekk, lengre rekkevidde en Niro, 0-100 km/t på ca 3,5 sekunder, osv.
Jeg ser ikke bort fra at svartebørsprisen i starten på Niro blir ca 500 tusen på Overpriset.no nei. Høy pris og få leveranser presser prisen opp. Fortsatt er vel Model 3 et stykke unna å bli levert i Europa. Og de har helt sikkert ikke tenkt å levere de billigste versjonene først. Model 3 har godt design og kjøreegenskaper og mange gimmicks. Slike ting blir fort gammelt og i lengden setter man pris på de daglige praktiske egenskapene til bilen, ikke 0-100 tiden og ipad skjermen på dashbordet. Og lengre rekkevidde på model 3 har du ingen grunnlag for å si. I Tesla-Bjørn sin test får de omtrent like lang rekkevidde, men de har nå sluttet å lage rwd long range versjonen, awd versjonen går litt kortere og er vesentlig dyrere. På visningen av Niro ble Tesla-Bjørn kraftig promotert av Kia. Det er nesten så jeg tror han blir sponset av Kia. Man skal uansett ta slike personer med en klype salt, han lever jo av dette og blir sponset i øst og vest. Jeg ser på han som en svært kunnskapsrik Influencer som får betalt for å promotere merkevarer.

Espen Hugaas Andersen

Sitat fra: Mr Oizo på fre 02. nov 2018, kl. 13:04Jeg ser ikke bort fra at svartebørsprisen i starten på Niro blir ca 500 tusen på Overpriset.no nei. Høy pris og få leveranser presser prisen opp. Fortsatt er vel Model 3 et stykke unna å bli levert i Europa. Og de har helt sikkert ikke tenkt å levere de billigste versjonene først.
Ja, det var derfor jeg sammenlignet med performance - denne vil man mest sannsynlig kunne få i mars, om man reserverer nå og bestiller med en gang konfigurasjonssiden åpnes.

Sitat fra: Mr Oizo på fre 02. nov 2018, kl. 13:04Model 3 har godt design og kjøreegenskaper og mange gimmicks. Slike ting blir fort gammelt og i lengden setter man pris på de daglige praktiske egenskapene til bilen, ikke 0-100 tiden og ipad skjermen på dashbordet.
Jeg er til dels enig. Og de praktiske egenskapene til Model 3 ser ut til å være ganske bra. Totalt sett ca på høyde med Niro. (For øvrig er jeg ikke i nærheten av å være lei av skjermen eller akselerasjonen på min Model X, 1,5 år etter kjøp.)

Sitat fra: Mr Oizo på fre 02. nov 2018, kl. 13:04Og lengre rekkevidde på model 3 har du ingen grunnlag for å si. I Tesla-Bjørn sin test får de omtrent like lang rekkevidde, men de har nå sluttet å lage rwd long range versjonen, awd versjonen går litt kortere og er vesentlig dyrere.
Model 3 LR/performance har omkring 10 kWh ekstra, og mye lavere luftmotstand. Kanskje har Niro ca samme rekkevidde i lavere hastigheter/bykjøring, men i høy hastighet vil Model 3 fullstendig knuse Niro på rekkevidde.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

hELgenen

Sitat fra: Jarv!s på fre 02. nov 2018, kl. 12:39
(...) Jeg kunne kjøpt 10 stk av dem her og nå uten å blunke eller snakke med banken, men jeg gjør
ikke det. (...)

Alltid like sjarmerende når folk vifter med seddelbunkene sine. Noen av oss har reelt behov for en langrekkevidde-elbil, og må strekke oss litt økonomisk for å få råd til en bil til 400'. Forøvrig enig i at ingen av disse to bilene er verdt over 400'.

Hvor skal dem ellers showe off?

Bare så det er sagt - det er IKKE for å SHOWE OFF - det var bare for å påpeke hvor hinsides markedet er om dagen. Slik adferd der folk punger ut 100.000 ekstra for en bil må jo skyldes noe spesielt drevet frem av frykt eller noe annet. Jeg er den type menneske som aldri vil betale en krone mer for en bil enn det gjengs pris fra forhandler er uansett hvor mye penger jeg måtte ha på bok. Jeg klarer heller ikke forstå logikken bak de som gjør det - og når avstanden i pris blir slik som f.eks for Kona så mener jeg noe spesielt kan være på gang - folk flest handler rasjonelt - men mulig markedet nå er så i ubalanse at det er kun de irrasjonelle som handler.  Det er uansett veldig spesielt - og jeg tror faktisk prisen på Niro ble satt ut fra slike mekanismer som vi ser nå. IKKE en normal prisetting basert på en normal avanse på innpris.

moby666

Mange ønsker lengre rekkevidde og raskere lading enn Jaguaren

Sitat fra: xyzzy på fre 02. nov 2018, kl. 08:50
Sitat fra: AppleKnocker på fre 02. nov 2018, kl. 03:02
Jeg tar meg en bolle hvis noen betaler 500 000 for en putekasse på finn.no

Da begynner prisforskjellen til en Jaguar i-Pace å bli ganske liten, selv etter prisøkningen.

Aqua

[/quote]

Slik adferd der folk punger ut 100.000 ekstra for en bil må jo skyldes noe spesielt drevet frem av frykt eller noe annet.
[/quote]

Hvis man langpendler til Oslo, kan det klart være lønnsomt å betale 100 000 mer for Kona, som det er den bilen det dreier seg om på Finn.no. dersom man kan få bilen 2 år tidligere enn ved normal leveringstid.
For meg handler det om å få en ny bil med høy sittestilling, som i Versoen jeg har nå, med de sikkerhetsdetaljene som finnes på en moderne bil og en som er elektrisk. Dieselen kan sikkert gå 150 000 km til, men det er ikke sikkert jeg gjør det. Derfor ønsket om en ny bil, men det er ikke så sterkt at jeg vil betale meg fram i køen slik prisene på Finn.no er nå.

Poenget er at vi alle har ulik motivasjon for å kjøpe bil og for å velge akkurat DEN bilen.

arthur

Alltid morsomt når noen vil flashe med at de sitter med en fire-fem millioner på konto og bare kan dra kortet, men til sak; På meg virker det som at folk heller vil (må) kjøpe en Kona til 450.000 fra forhandler heller enn for 430.000 for nøyaktig samme bilen fra en privatperson da de er avhengig av å finansiere bilen og synes å mene at det er enklere gjennom en forhandler. Det var også inntrykket jeg satt igjen med etter å ha solgt min Kona til en forhandler som flippet bilen igjen i løpet av få dager.

Om en Kona er verdt 450.000 og/eller en Niro er verdt 500.000? Nei, ikke for meg så derfor solgte jeg Kona'n som jeg også vil gjøre med Niro'n hvis det blir mulig.

Counterpointer

Niro til 500.000 høres hinsides ut. For ca 550.000 burde man kunne få seg en Model 3 performance, som man trolig vil kunne ta levering på i mars. Da er det altså firhjulstrekk, lengre rekkevidde en Niro, 0-100 km/t på ca 3,5 sekunder, osv.
Hvis en får Model 3 preformance til 550 så spiser jeg hatten min, det samme gjør jeg hvis e-Niro går for 500.

En må legge på 50 på 3 og trekke fra minst 50 på E-Niro

jkirkebo

Sitat fra: knut.aulie på fre 02. nov 2018, kl. 21:28
Hvis en får Model 3 preformance til 550 så spiser jeg hatten min, det samme gjør jeg hvis e-Niro går for 500.

I så fall avviker Tesla sterkt fra tidligere prising. 600k for TM3 Performance betyr en "dollarkurs" på 9,375 mot normalt ca. 8,2 for TMS og TMX. Jeg ser ikke helt hvorfor det skal skje når Tesla har en filosofi om lik prising verden rundt. Tvert imot tror jeg 550k er for mye, vi skal under det. Inkl. vinterdekk.
Tesla Model Y LR 2024 (gul)

Counterpointer

Sitat fra: jkirkebo på fre 02. nov 2018, kl. 22:40
Sitat fra: knut.aulie på fre 02. nov 2018, kl. 21:28

I så fall avviker Tesla sterkt fra tidligere prising. 600k for TM3 Performance betyr en "dollarkurs" på 9,375 mot normalt ca. 8,2 for TMS og TMX. Jeg ser ikke helt hvorfor det skal skje når Tesla har en filosofi om lik prising verden rundt. Tvert imot tror jeg 550k er for mye, vi skal under det. Inkl. vinterdekk.
Det blir en meget glad herr Aulie som spiser hatten sin om dette skulle slå til

Enn så lenge så har alle biler jeg har vurdert blitt dyrere enn først annonsert, og det begynner å bli noen......

trykkertor

arthur

Sitat fra: snakkesalig på fre 02. nov 2018, kl. 20:35
ikke det. (...)

Alltid like sjarmerende når folk vifter med seddelbunkene sine.
Ja nåde den som bryter janteloven.  :police:

En "lov" som ikke dekker den aktuelle situasjonen, men for all del; hvem bryr seg.

Cral

~Cral

Elbil historikk
2017 FL E-Golf
2015 Kia Soul 27kWt
2019 Kia eNiro
2019 Kia eNiro
2021 Polestar 2

Magnus Hansen

Her har vi en diskusjonstråd med alle som dropper niro pga høy pris og så kommer denne tråden hvor det spekuleres i store gevinster på videresalg..

Hvis noen ender opp med å betale 500.000 for denne bilen kan jeg love brutalt verdifall.

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA