Hva vil Kia e-Niro flippes for på finn.no på nyåret?

Startet av Elbilbjorn, tor 01. nov 2018, kl. 23:16

« forrige - neste »

Limodriver

Frem til det er leverandører som ønsker å levere det markedet etterspør tror jeg vil ha en "unntakstilstand" i det norske elbilmarkedet. Eventuelt vil det få en naturlig løsning primo 2021 da det troligvis blir mva på elbiler.

Jeg tror vi kommer til å se 499 for Niro rett etter de første bilene er levert.

Counterpointer

Sitat fra: Limodriver på tir 06. nov 2018, kl. 15:11
Sympatisk av deg å velge en «hattevennlig» pris

Arthur Morgan

Sitat fra: Limodriver på tir 06. nov 2018, kl. 15:11
Frem til det er leverandører som ønsker å levere det markedet etterspør tror jeg vil ha en "unntakstilstand" i det norske elbilmarkedet. Eventuelt vil det få en naturlig løsning primo 2021 da det troligvis blir mva på elbiler.

Hvis denne kommer med hengefeste så vil Ola og Kari fint kjøpe denne for 500 glatt. Hvis det viser seg at dem går bort fra det, så vil nok niro ev fint kunne flippes for 450 glatt på finn.

Trond.m

Sitat fra: SKYNET på tir 06. nov 2018, kl. 20:49
Hvis denne kommer med hengefeste så vil Ola og Kari fint kjøpe denne for 500 glatt. Hvis det viser seg at dem går bort fra det, så vil nok niro ev fint kunne flippes for 450 glatt på finn.
Tja...du mener altså at marketet priser verdien av et hengefeste til 50.000 kr ??

Arthur Morgan

Sitat fra: TM på tir 06. nov 2018, kl. 21:44
Tja...du mener altså at marketet priser verdien av et hengefeste til 50.000 kr ??

Jeg tenker at det er en ting Ola og Kari virkelig har savnet på elbiler. Nemlig hengefeste. per dags dato har en elbil personbil hatt mulighet til det,  Model x
Nå har dey jo vært utallige artikler i medier og kommentarer her inne at folk fortsatt beholder fossillbilen på grunn av netopp det. Da folk flest ikke har råd eller velger og ikke kjøpe en bil til så mye penger.

Nå som kia niro ev mest sannsynlig kommer med muligheten til hengefeste vil mange endelig kunne klare seg med 1 bil. Klart noen vil jo alltids trenge 3-4 tonns trekkevne osv. Men for 8/10 av oss vil nok det være tilstrekkelig. Mange som har sittet på gjerdet med kjøp av elbil nettopp på grunn av mangel på hengefeste. derfor mener jeg at niro på finn til 500 laken ikke er utenkelig.
Legger man den ut for 495 så er jeg ganske sikker på at man får solgt rimelig raskt uten problem.  Det skal bli spennende og se om mine antagelser er riktig til neste år

AppleKnocker

Sitat fra: Magnus Hansen på lør 03. nov 2018, kl. 22:29
Hvis noen ender opp med å betale 500.000 for denne bilen kan jeg love brutalt verdifall.
Amen
BMW I3 2015
Tesla Model S85 2015
Tesla Model ≡ 2020 reservert
200 000 elektriske km kjørt siden februar 2015
Passivhus med fire ladeplasser

arthur

Sitat fra: TM på tir 06. nov 2018, kl. 21:44

Fikk igår pris på å montere hengerfeste på en nyere Honda, og det kostet 22.000! Er da en slik bil verdt 50.000 mere som fratrukket kostnad ved et hengerfeste til 22.000 blir 28.000 som man kan avskrive over en del år? Ja, godt mulig.

navyelsen

Sitat fra: arthur på ons 07. nov 2018, kl. 07:05
Fikk igår pris på å montere hengerfeste på en nyere Honda, og det kostet 22.000! Er da en slik bil verdt 50.000 mere som fratrukket kostnad ved et hengerfeste til 22.000 blir 28.000 som man kan avskrive over en del år? Ja, godt mulig.

Det var da latterlig dyrt med 22.000! På min nyere Renault skulle merkeforhandler ha ca 16.000 for å montere hengerfeste. Dette synes jeg var dyrt og ringte rundt til forskjellige verksted. Beste tilbudet jeg fikk var drøyt 9000 for avtagbart hengerfeste, ferdig montert!

Men tilbake til topic: Jeg tror også folk er villig til å betale en god del mer for mulighet til hengerfeste. Jeg står nok derfor over utlevering i januar, og venter med kontraktskriving til mars når vi vet mer om hengerfeste. Ikke at jeg har tenkt å flippe, men tror bilen vil holde seg bedre i verdi med denne muligheten. Føler at første bolk med biler blir en liten "svarteper"-leveranse...
Kia e-Niro utlevert 15.02.2019

tuono

Montasje av hengerfeste og pris er ikke noe man kan generalisere over. Da må man ta for seg den enkelte modell. Noen biler har stort sett alt liggende klart bak under bagasjerommet (f.eks. Volvo). Andre biler krever at man mer eller mindre må ut med innredningen på ene siden for å få trekt ledningesettet framover.

bjornskj

Synes det er litt pussig med en "flippe tråd" for e-Niro når tilsynelatende de fleste her inne synes at det er en overprisa "drittbil" :o Hvorfor skal noen være interessert å betale ekstra for å kjøpe noe som dere synes er ubrukelig og aaaaaalt for dyr?

Personlig betalte jeg ca 370k for en VW Golf for ca 4-5 år siden så dermed synes jeg hele prisdiskusjonen er litt pussig men så kan det kanskje være fordi jeg ikke er vant med å være MVA subsidiert....

Aqua

Sitat fra: tuono på ons 07. nov 2018, kl. 07:42
Montasje av hengerfeste og pris er ikke noe man kan generalisere over. Da må man ta for seg den enkelte modell. Noen biler har stort sett alt liggende klart bak under bagasjerommet (f.eks. Volvo). Andre biler krever at man mer eller mindre må ut med innredningen på ene siden for å få trekt ledningesettet framover.

Kjøpte nåværende bil ny for 11 år siden, levert med avtagbart hengerfeste. Hvordan det ble montert vet jeg ikke, men tidligere biler har jeg montert hf på selv. Koblet meg på ledninger for hhv. bremselys, markeringlys og ryggelys på bilen. Med mindre store endringer er gjort også på dette området, ser jeg ikke behovet for å fjerne mye av innvendig innredning.

Forøvrig kan man egentlig ikke klage på utviklingen i bilpriser. Nåværende bil, en Toyota Verso 2,2 TD SOL kostet kr. 220 575 eks. avgifter, 356 000 inkl. m/hf.. Siden vi er avhengige av en bil med høy sittestilling, er Niro og Kona foreløpig eneste mulighet. Med alt som er skjedd med førerassistanse, sikkerhet etc., er prisene akkurat innenfor.

tuono

Sitat fra: Aqua på ons 07. nov 2018, kl. 10:36

Kjøpte nåværende bil ny for 11 år siden, levert med avtagbart hengerfeste. Hvordan det ble montert vet jeg ikke, men tidligere biler har jeg montert hf på selv. Koblet meg på ledninger for hhv. bremselys, markeringlys og ryggelys på bilen. Med mindre store endringer er gjort også på dette området, ser jeg ikke behovet for å fjerne mye av innvendig innredning.

Det er svært få av dagens biler (og gårdagens også forsåvidt) som aksepterer denslags tilkoblinger uten at instrumentpanelet går i Las Vegasmodus mht. feilmeldinger på el-anlegg/pærevarsling etc.
Diverse hjelpesystemer (TC etc) er også avhengige av å vite når en henger er kobla på.
Men... Om man bare klipper av den "navlestrengen" som medfølger hengerfeste til moderne biler uten ferdigopplagt tilkobling type Volvo, og kan leve med resultatet av den tilkoblinga du nevner....så værsågod.

Aqua

[/quote]

Det er svært få av dagens biler (og gårdagens også forsåvidt) som aksepterer denslags tilkoblinger uten at instrumentpanelet går i Las Vegasmodus mht. feilmeldinger på el-anlegg/pærevarsling etc.
Diverse hjelpesystemer (TC etc) er også avhengige av å vite når en henger er kobla på.
Men... Om man bare klipper av den "navlestrengen" som medfølger hengerfeste til moderne biler uten ferdigopplagt tilkobling type Volvo, og kan leve med resultatet av den tilkoblinga du nevner....så værsågod.
[/quote]

OK, skjønner at det har skjedd mye siden sist jeg koblet.  :-[

Trond.m

Denne tråden har vel nå beveget seg langt utenfor temaet. Jeg tror ikke e-Niro  vil oppnå samme popularitet på Finn som Kona. Grunnen er at Kona klarte å vekke følelser hos mange med sitt mer moderne design. e-Niro utstråler bare fornuft - ikke følelser og de som ønsker en fornuftig bil har nok en vegring mot å betale svartebørs-pris og vil heller kjøre et år eller to ekstra med sin gamle bil. Bompenger og drivstoff kan være sure utgifter, men for de aller fleste utgjør de ikke flere titalls tusen kroner i året. Da er det dårlig økonomi å betale 50.000 i overpris for en bil og risikere et stort verditap 2-3 år fram i tid.   Jeg håper og tror en e-Niro uten hengerfeste ikke vil omsettes for mer enn 420.000, og med hengerfeste ca 450.000, men vil ikke spise hatten min om noen er villige til å betale mer på tross av mitt råd  ;)

arthur

Sitat fra: TM på tor 08. nov 2018, kl. 07:18
Denne tråden har vel nå beveget seg langt utenfor temaet. Jeg tror ikke e-Niro  vil oppnå samme popularitet på Finn som Kona. Grunnen er at Kona klarte å vekke følelser hos mange med sitt mer moderne design. e-Niro utstråler bare fornuft - ikke følelser og de som ønsker en fornuftig bil har nok en vegring mot å betale svartebørs-pris og vil heller kjøre et år eller to ekstra med sin gamle bil. Bompenger og drivstoff kan være sure utgifter, men for de aller fleste utgjør de ikke flere titalls tusen kroner i året. Da er det dårlig økonomi å betale 50.000 i overpris for en bil og risikere et stort verditap 2-3 år fram i tid.   Jeg håper og tror en e-Niro uten hengerfeste ikke vil omsettes for mer enn 420.000, og med hengerfeste ca 450.000, men vil ikke spise hatten min om noen er villige til å betale mer på tross av mitt råd  ;)

Pris levert Drammen er jo 377.000 for FE og fratrukket rabatt på 3% og legg til 4.500 for metallic så blir min kostnad rundt 372' som betyr at et forsiktig anslag medfører at man enkelt kan flippe denne med en margin på nesten 50.000 basert på ditt anslag/gjetning. Hvorfor en Niro skal gå 30.000 billigere enn Kona ser jeg ikke helt med den leveringstakten man ser på elbiler som Kona og Niro det neste året.

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA