Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Beholder du din FE etter at prisene nå ble kjent?

Startet av Bjoris, mandag 29. oktober 2018, klokken 12:02

« forrige - neste »

bjornskj

Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på torsdag 01. november 2018, klokken 09:46
Sitat fra: Cowboystrekk på onsdag 31. oktober 2018, klokken 20:23Niro funker faktisk fint med alle våre vogner, vi har hatt mange for å si det sånn... Det er ikke veldig mye plass igjen, men med sedan er plassen omtrent borte. Med kombi kan du stable i høyda og mer på sidene. Det hjelper faktisk mye.
Model 3 har også frunk på omkring 50 liter, og noe vil du kunne stable inn rundt en barnevogn. (Å stable for høyt i en kombi er heller ikke å anbefale, ettersom ting blir om til prosjektiler i en ulykke.)
Det man selfølgelig gjør da er å installere et bagasjeromsgitter, noe som er ganske så vanlig å ha i SUV og stasjonsvogn. Jeg planlegger i det minste å gjøre dette selv hvis jeg ender opp med en e-Niro.

Cowboystrekk

Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på torsdag 01. november 2018, klokken 09:46
Sitat fra: Cowboystrekk på onsdag 31. oktober 2018, klokken 20:23Niro funker faktisk fint med alle våre vogner, vi har hatt mange for å si det sånn... Det er ikke veldig mye plass igjen, men med sedan er plassen omtrent borte. Med kombi kan du stable i høyda og mer på sidene. Det hjelper faktisk mye.
Model 3 har også frunk på omkring 50 liter, og noe vil du kunne stable inn rundt en barnevogn. (Å stable for høyt i en kombi er heller ikke å anbefale, ettersom ting blir om til prosjektiler i en ulykke.)
Når vi stabler høyt i f.eks Teslan vår eller kombier vi kjører så legger vi de store, myke tingene som ikke fysisk kan passere mellom tak og seterygger øverst og små ting under og til sidene. Poenget er at du får fort et par hundre liter ekstra som du kan utnytte forutsatt at man tenker trafikksikkert, det eksisterer ikke i TM3.
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

Espen Hugaas Andersen

Sitat fra: Cowboystrekk på torsdag 01. november 2018, klokken 12:36Når vi stabler høyt i f.eks Teslan vår eller kombier vi kjører så legger vi de store, myke tingene som ikke fysisk kan passere mellom tak og seterygger øverst og små ting under og til sidene. Poenget er at du får fort et par hundre liter ekstra som du kan utnytte forutsatt at man tenker trafikksikkert, det eksisterer ikke i TM3.
Og frunk eksisterer ikke på Niro. Det vil nok komme diverse sammenligninger når Model 3 og Niro er på markedet. Jeg tror Model 3 vil komme best ut, men det er nok ikke snakk om veldig stor margin. Både Niro og Model 3 har ikke de største bagasjerommene.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Cowboystrekk

Jeg kan garantere deg at du får mer i Niro enn i Model 3. Du har 450l pluss det du kan fylle opp til tak med eller uten gitter. Ca 600l. Model 3 rommer under 500 totalt og da med upraktisk utforming med brønn bak og 50 liter foran rommer svært lite.
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

geear

Sitat fra: Cowboystrekk på torsdag 01. november 2018, klokken 13:56
Jeg kan garantere deg at du får mer i Niro enn i Model 3. Du har 450l pluss det du kan fylle opp til tak med eller uten gitter. Ca 600l. Model 3 rommer under 500 totalt og da med upraktisk utforming med brønn bak og 50 liter foran rommer svært lite.
Du må snakke om en helt annen e-Niro enn den jeg så hos BOS Sandnes på søndag...

navyelsen

Sitat fra: gr på torsdag 01. november 2018, klokken 14:03
Sitat fra: Cowboystrekk på torsdag 01. november 2018, klokken 13:56
Jeg kan garantere deg at du får mer i Niro enn i Model 3. Du har 450l pluss det du kan fylle opp til tak med eller uten gitter. Ca 600l. Model 3 rommer under 500 totalt og da med upraktisk utforming med brønn bak og 50 liter foran rommer svært lite.
Du må snakke om en helt annen e-Niro enn den jeg så hos BOS Sandnes på søndag...

WORD!
Jeg så 300+ liter bak, med et upraktisk rom under plata.
Og en bakluke som skrår såpass mye at å laste i høyden blir vanskelig og upraktisk.
600 L kan du bare glemme!
Kia e-Niro utlevert 15.02.2019

Cowboystrekk

Med senking er bagasjerommet 451l opp til vinduskarmer, har dere sett med og uten senking? Forskjellen er solid. Med plata er det litt over 300 liter ja, plugin har jo det da alt er fullt under plata Fra vindu og opp til tak får man inn endel ekstra liter. Model 3 med brønn åpen har litt over 400 liter pluss 50 med nada ekspansjon.
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

Joltus

De oppgitte literne er nødt til å inkludere volumet under plata.

Det bagasjerommet var ikke større enn på leafen.

Cowboystrekk

Jepp, 451l er med senking av golv, uten det er ikke bilen aktuell for oss :)
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

setlerd

Det stemmer, det er med volumet under luka har jeg lest meg til?

Cowboystrekk

Med plate i original posisjon er plass 3-350liter-ish, med senking hvor isoporkassa og plastdelene fjernes og golvet flyttes endel cm ned skal den romme ca 450l opp til vindu, så kommer volum fra vindu til tak i tillegg.
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

navyelsen

Sitat fra: Cowboystrekk på torsdag 01. november 2018, klokken 23:00
Med plate i original posisjon er plass 3-350liter-ish, med senking hvor isoporkassa og plastdelene fjernes og golvet flyttes endel cm ned skal den romme ca 450l opp til vindu, så kommer volum fra vindu til tak i tillegg.

Men bakluka skrår såpass mye at det er lite man får plass til fra vinduet opp til tak...
Kia e-Niro utlevert 15.02.2019

Joltus

Bilselgere kan rett og slett ikke biler.

Giddet ikke stå og krangle med dressmannen på bos da han hevdet at man hadde 450 før man utvidet.

Syns det er rart at de kan markedsføre den Med 450 liter når man må ut med 4900 (!!!) for å oppnå disse.

Cowboystrekk

Sitat fra: navyelsen på fredag 02. november 2018, klokken 07:38
Sitat fra: Cowboystrekk på torsdag 01. november 2018, klokken 23:00
Med plate i original posisjon er plass 3-350liter-ish, med senking hvor isoporkassa og plastdelene fjernes og golvet flyttes endel cm ned skal den romme ca 450l opp til vindu, så kommer volum fra vindu til tak i tillegg.

Men bakluka skrår såpass mye at det er lite man får plass til fra vinduet opp til tak...
du får ikke plass til mye nei, men ut ifra mitt øyemål tipper jeg totalplass blir 550-600l.
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

Cowboystrekk

Sitat fra: Joltus på fredag 02. november 2018, klokken 08:14
Bilselgere kan rett og slett ikke biler.

Giddet ikke stå og krangle med dressmannen på bos da han hevdet at man hadde 450 før man utvidet.

Syns det er rart at de kan markedsføre den Med 450 liter når man må ut med 4900 (!!!) for å oppnå disse.
mye enig med deg i det. Be vedkommende se baki plugin og spør han hvor mange liter den rommer? Så tar du fram brosjyren hvor det står 330l eller noe sånt ;) Kunne å spurt hvor mange liter det da skal bli etter senking. 550? ;)
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA