Niro kommer uten APP? En real kalddusj...

Startet av muggost, torsdag 20. september 2018, klokken 10:30

« forrige - neste »

Limodriver

Sitat fra: jkirkebo på tirsdag 02. oktober 2018, klokken 20:00
Sitat fra: Limodriver på tirsdag 02. oktober 2018, klokken 19:38
Et alternativ er å sette forvaring til et gitt tidspunkt hver ukedag som er tidligere enn avreise. Da er bilen isfri når en drar og det tar kort tid å få varme med varmepumpe og setevarme.

Det forutsetter jo at du har samme avreise hver dag, evt. vet på forhånd når du skal dra. For mange av oss stemmer ikke det overhodet.

Reiser du en time etter forvarming er bilen isfri, men kald. Jeg ser det ikke er 100% optimalt, men funker. Har ikke bilen app, må en enten finne levelige alternativer. Eller konkludere med at, nei jeg kjøper ikke bil uten app. Vel drastisk synes jeg.

sylwester

Jeg kunne aldri tenke meg en bil uten app, men så lenge dere har kontaktinfo i frontruta slik at jeg kan ta kontakt hvis du står ferdiglada skal jeg ikke klage på deres vegne.
Oslo
Malefika, Nissan Leaf 2018LE hentet April 2018
Elvira, Norsk Nissan Leaf 2012, kjøpt 12.04.2016
Tesla M3 Reservert 01.04.2016

Kårepåsporet

Jeg lurer på hva folk i andre deler av verden ville tenke om de leste tråder som denne....
Se feks til Danmark, storselgerne der er de aller minste bilene, her er Tesla S og X storselgere, tidligere har store SUVer solgt godt osv osv...
Nå kommer det en elbil med god rekkevidde til nokså ok pris, men mangler App, da kan det bare være, sier mange.
Mulig vi begynner å få det litt for godt?

Limodriver

Sitat fra: Kårepåsporet på tirsdag 02. oktober 2018, klokken 21:02
Jeg lurer på hva folk i andre deler av verden ville tenke om de leste tråder som denne....
Se feks til Danmark, storselgerne der er de aller minste bilene, her er Tesla S og X storselgere, tidligere har store SUVer solgt godt osv osv...
Nå kommer det en elbil med god rekkevidde til nokså ok pris, men mangler App, da kan det bare være, sier mange.

Good point - er vi i ferd med å bli bortskjemte drittunger? En setter ikke pris på å være mett uten å ha sultet osv.

Joltus

Sitat fra: tornaldo på tirsdag 02. oktober 2018, klokken 19:48
Sitat fra: Joltus på tirsdag 02. oktober 2018, klokken 19:30
Kan bli knall med plass 17xx dette!

Hadde nok tatt en first Edition hadde eg fått muligheten, men nå svir det litt mindre at eg ikke somlet meg til å reservere tidligere!

Siden de ekstra funksjonalitetene skal komme «neste år», er det vel ingenting som tilsier at det skal komme såpass tidlig i produksjonen som du sikkert vil få tilbud om bil?

Eller blir det slik at man til enhver tid står som «førstemann» hvis man velger å vente med bestilling til etter ditt kønummer?
Eg vet da ikke mer enn kia selv om dette. Eneste eg er rimelig sikker på er at eg ikke får bilen tidlig.

Og eg får ikke first Edition.

Konklusjonen min da er at eg kommer nok til å kunne bestille den som kommer etterpå.

02jan

Tror mange misstolker her, når man snakker om bortskjemt eller andre deler av verden.
Jeg har kjørt boble i snøstorm over fjellet , det gikk det også, bare  å bruke tommelen og kikke ut av hullet i frontruta, alt går.

Har null problem med å ratte 40 år gammel kjærre på røffe vinterveier uten noen form for elektroniske støttesystemer.

Men kjøpe ny bil i 2019 uten mulighet til å styre bl.a varmeapparat , samtidig som man gir avkall på 4x4, mulig hengerfeste med reel kapasitet høres for meg litt spesielt ut.
Da kjører jeg heller med ski og sykkel inne i3 og har jeg behov for mere plass , så kan jeg forhåndsprogrammere defa motor og kupevarmer på min 21 år gamle men komfortable stasjonsvogn med 4x4 og hengerfeste.
Skoda Enyaq 80x, Gjøvikbanen og Scott Spark/DBS 800 Offroad

jkirkebo

Sitat fra: Limodriver på tirsdag 02. oktober 2018, klokken 20:39
Sitat fra: jkirkebo på tirsdag 02. oktober 2018, klokken 20:00
Sitat fra: Limodriver på tirsdag 02. oktober 2018, klokken 19:38
Et alternativ er å sette forvaring til et gitt tidspunkt hver ukedag som er tidligere enn avreise. Da er bilen isfri når en drar og det tar kort tid å få varme med varmepumpe og setevarme.

Det forutsetter jo at du har samme avreise hver dag, evt. vet på forhånd når du skal dra. For mange av oss stemmer ikke det overhodet.

Reiser du en time etter forvarming er bilen isfri, men kald. Jeg ser det ikke er 100% optimalt, men funker. Har ikke bilen app, må en enten finne levelige alternativer. Eller konkludere med at, nei jeg kjøper ikke bil uten app. Vel drastisk synes jeg.

1 time? Jeg har litt mer variasjon enn det i arbeidstidene gitt. En dag bruker jeg bilen for første gang 04:15. Parleres ute, brukes igjen kanskje rundt 15:10 (da gjerne nediset på nytt). Neste dag drar jeg kanskje rundt 10:00,dagen deretter kanskje i 21-tiden (og igjen parkert ute over natta). Ikke vet jeg alltiv hvilket tog jeg tar hjem heller, så å programmere tid manuelt to ganger daglig vil heller ikke fungere bra.

Nei, det er veldig enkelt. Null app=null bilkjøp. Andre har sikkert andre prioriteringer..
Tesla Model Y LR 2024 (gul)

jkirkebo

Det virker som du tror Niro er verdens beste bil for alle. Men vi har alle forskjellige prioriteringer. Personlig vil jeg f.eks heller ha Leaf med 40kWh-batteri og app fremfor Niro med 64kWh og null app. Dette fordi app er mye viktigere for oss enn batteri større enn 40kWh. Men sannsynligvis blir det Model 3 på oss da vi gjerne vil ha 4WD også.

Kårepåsporet

Sitat fra: jkirkebo på tirsdag 02. oktober 2018, klokken 22:51

Det virker som du tror Niro er verdens beste bil for alle. Men vi har alle forskjellige prioriteringer. Personlig vil jeg f.eks heller ha Leaf med 40kWh-batteri og app fremfor Niro med 64kWh og null app. Dette fordi app er mye viktigere for oss enn batteri større enn 40kWh. Men sannsynligvis blir det Model 3 på oss da vi gjerne vil ha 4WD også.

Kjære deg! Jeg synes bare det er et paradoks at det står og faller på om en bil har mulighet for å styre forvarming med mobil eller ei.
Hvis jeg kunne fått velge hadde jeg sannsynligvis valgt Skoda Octavia med tilsvarende drivlinje som e-Niro.
Men per nå så er e-Niro det beste alternativet, totalt sett, for meg. Hadde jeg hatt behov og annet bruksmønster så kunne Tesla X vært et alternativ.

jkirkebo

Sitat fra: Kårepåsporet på tirsdag 02. oktober 2018, klokken 23:02
Kjære deg! Jeg synes bare det er et paradoks at det står og faller på om en bil har mulighet for å styre forvarming med mobil eller ei.
Hvis jeg kunne fått velge hadde jeg sannsynligvis valgt Skoda Octavia med tilsvarende drivlinje som e-Niro.
Men per nå så er e-Niro det beste alternativet, totalt sett, for meg. Hadde jeg hatt behov og annet bruksmønster så kunne Tesla X vært et alternativ.

Og jeg synes det er rart at du synes det er er rart... Vi har to elbiler med app i dag og bruker funksjonen svært mye. Ikke bare til varming, men f.eks også til å se hvor mye bilen har ladet seg opp på hurtiglader. Nå skal den ene elbilen byttes ut. Hvorfor skal vi da velge en bil uten app, når denne funksjonen er viktig for oss og det finnes gode alternativer for oss som har app?

trykkertor

Enkelte er ikke interessert i å føle elementene og leve litt.
De vil aller helst kjøre hjem i et vaffeljern.  :D

Limodriver

Det er meningsforskjeller som skaper debatt. Det ville være kjedelig om alle hadde samme preferanse. Tenk dere stakkars Bertel O Steen dersom ingen ville kjøpe Niro fordi den mangler app og dette er det viktigste.

Men, det er viktig å bruke innestemme vedrørende sak og ikke utestemme vedrørende person.

Kårepåsporet

Sitat fra: jkirkebo på tirsdag 02. oktober 2018, klokken 23:30

Og jeg synes det er rart at du synes det er er rart... Vi har to elbiler med app i dag og bruker funksjonen svært mye. Ikke bare til varming, men f.eks også til å se hvor mye bilen har ladet seg opp på hurtiglader. Nå skal den ene elbilen byttes ut. Hvorfor skal vi da velge en bil uten app, når denne funksjonen er viktig for oss og det finnes gode alternativer for oss som har app?

Ok, du forstår ikke paradokset.

xyzzy

Sitat fra: Kårepåsporet på onsdag 03. oktober 2018, klokken 07:59
Sitat fra: jkirkebo på tirsdag 02. oktober 2018, klokken 23:30

Ok, du forstår ikke paradokset.

Trond.m

Nå tror jeg det er like greit å stoppe denne tråden. Utrolig hva en app, eller mangel på sådan, man føre til av usaklige innlegg  8)

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA