Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Model S# som kommer opp på my account på teslamotors.com?

Startet av Milzit, mandag 03. oktober 2011, klokken 16:21

« forrige - neste »

Milzit

Ser det nå kommer opp Model S #(og nummer) som er lavere enn det P-nummeret jeg fikk ved bestilling på my account på teslamotors.com.
Er det noen som vet hva dette er?

Cobos

Hvis dette er lavere enn nummeret du fikk for mange måneder siden har de hatt krymping i køen tidligere og dermed har du fått lavere nummer.
Spesielt hvis de foran deg i køen går til Signature serien rykker du gjerne fram. Jeg er i P serien og jeg har hoppet omtrent 50 plasser fram fra første nummer jeg fikk og endringen rundt mars-april.

Cobos
Oslo
Model S85D
Hatt Model S fra 2013

Boogie

Mitt nummer har desverre ikke blitt noe lavere...
Jeg har P374
Tønsberg:
Tesla Model Y 2023

Tidligere:
ca 11 stk Citroen Saxo/Peugeot 106
5 stk Citroen Berlingo/Peugeot Partner
4 stk Nissan Leaf

Har kjørt elektrisk siden 2001, og har hatt ca 20 elbiler. Totalt over 500 000 km.

Milzit

Men det står ikke noe P-nummer på My Tesla, gjør det det hos dere?
Hos meg står det Model S #205, mens ved reservasjon fikk jeg beskjed om P323 på mail.

Snakke om signature-kø... Det er jo fristerende å bytte over, jeg ser det snakkes om opptil 80k$ for Signature, spørsmålet er hva prisen blir her hjemme. Og det har vel ikke kommet noen offisiell pris ifra Tesla på Signature? Vi skal uansett ha 300 mil battery-pack.

Så det ble sagt at det var reservert 180 biler til Norge, ikke så mange egentlig..

Rilum

Jeg vil nå si at 180 stk er mye jeg da med tanke på forutsettningene.

Har vurdert en selv også flere ganger, men slitter litt med følgende
- Prisen er ikke bestemt
- Levering er ikke bestemt
- Ingen demo bil å se / prøve
- Ingen forhandler i norge (enda)
- Garanti / service / deler ??

Utfra hva man kan se på nettet av bilen og lese om spesifikasjonene så må jeg si at jeg er rimlig klar når punktene over er på plass :-)

Noen som har sett noe bilde av de 2 setene bakerst? samt noe bilde under panseret ? (burde jo være MYE ledig plass der)
Porsche 993 Turbo '96
Sort Nissan Leaf '11
Renault Twizy '12
Tesla S85D '15

Arha

Opel Ampera-e fra 31/5 2017, passert 97000 km april 2023. Nytt batteri januar 2023.
Nissan Leaf 2012 - 2017, solgt etter 96000 km.

Milzit

#6
Sitat fra: Rilum på tirsdag 04. oktober 2011, klokken 10:18
Jeg vil nå si at 180 stk er mye jeg da med tanke på forutsettningene.

Har vurdert en selv også flere ganger, men slitter litt med følgende
- Prisen er ikke bestemt
- Levering er ikke bestemt
- Ingen demo bil å se / prøve
- Ingen forhandler i norge (enda)
- Garanti / service / deler ??

Utfra hva man kan se på nettet av bilen og lese om spesifikasjonene så må jeg si at jeg er rimlig klar når punktene over er på plass :-)

Noen som har sett noe bilde av de 2 setene bakerst? samt noe bilde under panseret ? (burde jo være MYE ledig plass der)
Det stemmer jo ikke.
Prisen er omtrent bestemt for vanlig modell, tid for levering er bestemt(Q4 2012 starter Europeisk serie), demo bil er å se og man kan få prøvetur.(selv om man ikke får kjøre selv enda) For et par dager siden kunne alle US kunder prøvekjøre beta-modellen, det ligger mange video om dette på YouTube. Noen norske kunder har også reist over.
TopLine er forhandler her i Oslo, i tillegg så er det bestamt at Tesla Flagship Store kommer til Oslo-område. Service og garanti, se FAQ på tesla.
Bilde av de bakerste setene ifra Beta-modellen:
http://www.facebook.com/#!/photo.php?fbid=242763492440498&set=a.242121352504712.73330.117155928334589&type=1&theater
Det ligger også masse info og bilder på teslamotorclub.com
Bilde under panseret har jeg ikke sett, men det kom jo ut en voksen person på beta-presentasjonen så litt plass burde det være :) (I tillegg til de 7 andre som kom ut av bilden + bagasje)

Sendte en mail til Tesla og spurte om det er mulig å vite hvor mange plasser det er i europeisk Signature-kø, får se om de opplyser det..

Lars C. Krogenæs

Endelig får bikkja en integrert seng. Synd den ikke får noe utsikt  ;)

Lars
Den elektriske automobil vil seire
Desember 2022: Model Y LR
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2011-2017: Mitsubishi imiev
2006-2010: Citroen Saxo el
2005: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

Jobber hos Charge Supply AS

Elmo

Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

RunarBT

Eg har #82 no, trur eg hadde P138 eller rundt der når reservasjonen blei lagt inn?

Milzit

Jeg tenkte iallefall at hvis man skal ha glasstak, 21" felger, 300 mil battery back, og det blir sikkert ++ mer når de andre pakkene er klare så blir ikke nødvendigvis forskjellen til signature så stor.

Da burde man også være mer sikker på å få registert bilen før 31.12.2012, hvis det kommer en omleggelse av avgifter for el-biler ifra 2013. Så sjefen i Tesla veddet en million dollar på at de skulle klare å holde tidsskjemaet..

Sport-versjonen ser jo også bra ut da, men her er jo ting litt mer uklart.

Cobos

Sitat fra: crusade på tirsdag 04. oktober 2011, klokken 11:24
Eg har #82 no, trur eg hadde P138 eller rundt der når reservasjonen blei lagt inn?
Det høres veldig riktig ut, siden jeg gikk fra #121 til #76 for en stund siden. Eller jeg tok en par ukers pause på #81 før jeg falt videre til #76.

Europeisk Signature kommer nok sent Q4 2012 eller tidlig Q1 2013, jeg med mitt P#76 har fptt besjed om q1 2013 "antagelig".
Topline er vel ikke forhandler så mye som sjefen for Topline har blitt ansatt direkte av Tesla til å være Oslo/Norge sjefen, såvidt jeg har skjønt. Det virker som EU pris kommer rundt Geneva Motor Show i mars, om det inkluderer Norge pris også vet vel ingen. De snakker også om Showroom i Oslo i sommer 2012 og da er det nok fullt mulig å få prøvekjørt. Antagelig har de en EU event tilsvarende den i California nå (- fabrikkrundt naturligvis) med testkjøring rundt Geneva er min hypotese.

Problemet med en EU modell tipper jeg er at idet det faktisk er mulig å prøvekjøre den er køen så lang at da snakker vi fort slutten av 2013 før du får den. Så hvis man sterkt vurderer å kjøpe kan det være lurt å vurdere å komme seg inn, men en liten risiko for pengene er det jo.

Cobos
Oslo
Model S85D
Hatt Model S fra 2013

Milzit

Alt dette med levering blir jo spekulasjoner nå..men de skal starte med signature Europeisk i Q4, da ville tro den kom raskere enn Q1 2013. Men man får vente og se. Det med TopLine viste jeg ikke, det høres jo bra ut :) (Har gjort reservasjon via TopLine)

perbuhs

Min er kommet ned i #11 hadde R24 før.

Milzit, fikk du noen svar på signature kø? Jeg vurderer sterkt å oppgradere, men trenger litt mer info om pris i EU og utstyr. Fikk vite fra Peter i danmark at man beholt reservasjonsnummeret ved oppgradering til Siganture, såfremt det var noen ledige. Så jeg stresser ikke enda. Men, skulle gjærne fått levering før 2013.

Per Harald
Tesla Roadster 2.5 26000km - Selges
Nissan Leaf 25000km
Model S  85KwH 2000km
Fammilien har kjør 100% elektrisk siden februar 2011

Joakim Sveli

Når bestilte du Per Harald? Jeg bestilte desember 2009 og har nr som fremkommer under:
Ansatt i Fortum Charge & Drive Norge
Har kjørt 64000 km i Think (2008), solgt sep2011-  Har kjørt 69000km Leaf (fra nov 2011-okt 2014)- 
Kjører TMS 60, 2014 mod, kjørt 71 000 per jun 2016

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA