Levering September,tidlig oktober noen? Tesla Model x

Startet av Teslafruen, søn 19. aug 2018, kl. 21:00

« forrige - neste »

pkhamre

Ble oppringt av Tesla i går og fikk avtalt overlevering av min nye X75D (inventar) i Drammen 20. sept, men det står ikke noe om det på min side på Tesla.
2018 Tesla Model X75D - Uglen

emmern

Sitat fra: pkhamre på fre 07. sep 2018, kl. 10:12
Ble oppringt av Tesla i går og fikk avtalt overlevering av min nye X75D (inventar) i Drammen 20. sept, men det står ikke noe om det på min side på Tesla.

Det gjorde det ikke på meg heller. Den blir ikke oppdatert når du har inventar virker det som. :)
Tesla Model 3 Performance 2021
e-Golf 2018 300 FL

fborch

Jeg har også bestilt delivery. Ringte tesla delivery, og de kunne informere om at bilen er i belgia for teknisk sjekk og utlevering slutten av september. Jeg bestilte forøvrig 17/8

tessy

Bestilt inventory bil 21.august, og på final invoice 27.aug står det levering 24.sept.
Men når eg valgte bil kunne eg velge mellom biler med vin på 106xxx og 112xxx, og tok då ein med 112xxx siden den nok var litt nyere, om den kanskje kom litt senere.. andre med vin på 112xxx som får bil i slutten av september?

Teslafruen

Jeg har ikke inventory, men vin nr vårt er på 119XX, og estimert levering 28/9.

pete

Ble oppringt av Tesla i dag og har avtalt utlevering den 19. :-)

Ljofam

Sitat fra: tessy på lør 08. sep 2018, kl. 11:49
Bestilt inventory bil 21.august, og på final invoice 27.aug står det levering 24.sept.
Men når eg valgte bil kunne eg velge mellom biler med vin på 106xxx og 112xxx, og tok då ein med 112xxx siden den nok var litt nyere, om den kanskje kom litt senere.. andre med vin på 112xxx som får bil i slutten av september?

Jeg har bestillt inventory vin 116xxx, på final invoice står det utlevering 28.9
Forhåpentligvis i Bergen :D

Teslafruen

Endelig litt fremgang! Ny oppdatering på Mytesla at bilen er ankommet Europa og er snart i transitt til utleveringsstedet. Vet at den kom til Belgia hvertfall 6/9, det sa hvertfall delivery da. Final invoice kom 31/8. Når kommer telefonen? Jeg veeeenter!

Starscream

Da ringer de nok om et par dager.

https://www.marinetraffic.com/en/ais/home/shipid:726268/zoom:7

Følger dere denne lenken så er det Baltic Breeze på vei til Drammen. Skipet har tidligere vært i Zeebrugge et par dager etter Carmen og Tysla fra statene, med et mellomstopp i Bremerhaven og etter alle solemerker så finnes det mange elbiler ombord.

matzer

Ok, dere ser ut att vara heldige. Min status:

6 juli: beställning via Tesla.com
13 juli: beställning bekräftad
~27 juli: färdigbyggd
3 augusti: transport till Baltimore.
11 september: ... zzz ...

Fick besked idag om att min TMX100D fortfarande inte satts på en båt mot europa och det kan vara så illa att bilen inte hinner levereras innan November. Bara att vänta da.

Teslafruen

Sitat fra: matzer på tir 11. sep 2018, kl. 16:57

Fick besked idag om att min TMX100D fortfarande inte satts på en båt mot europa och det kan vara så illa att bilen inte hinner levereras innan November. Bara att vänta da.

Hvorfor ikke før i november? Når du kjøpte bilen, når sa selger du skulle få den? Har du fått final invoice, evt estimert dato der?

tglad

Jeg ble oppringt av DS i morgest akkurat i det Baltic Breeze la til i Drammen Havn, og fikk avtalt levering på min TMS100D f.k mandag (17/9) morgen :-)
I løpet av dagen har den også blitt registrert, så der har det tydeligvis gått unna i dag.  :+1:

Bestilte 5.7 -> I produksjon 12.7 -> Ferdig bygget og transit til Baltimore 1.8 -> Så har den gått med Carmen til Zeebrugge og rett på Baltic Breeze som kom til drammen i dag 12.9.

matzer

Sitat fra: Teslafruen på ons 12. sep 2018, kl. 09:18
Sitat fra: matzer på tir 11. sep 2018, kl. 16:57

Hvorfor ikke før i november? Når du kjøpte bilen, når sa selger du skulle få den? Har du fått final invoice, evt estimert dato der?

Jag mailade DS i slutet av augusti, då berättade de att bilen står i Baltimore och skall med nästa båt. Eftersom jag inte fått någon annan information (som estimert dato) eller final invoice så mailade jag dem igen igår, då sa de att bilen fortfarande är i Baltimore och att jag inte kan förvänta mig en leverans innan senast november (eller med lite tur oktober). Jag har ingen aning om varför bilen står i ukesvis i Baltimore utan att sändas iväg, det var en helt vanlig beställning.

What-a-watt

matzer

Sitat fra: Whatwatt på ons 12. sep 2018, kl. 16:38
Hvorfor spurte du ikke?  :o

Jag ställde en hel del frågor i mailet men fick bara "standardsvar" tillbaka från dem med nuvarande status.. :-/

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA