Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Nåværende leveringstid

Startet av Myrknir, fredag 17. august 2018, klokken 16:54

« forrige - neste »

Anderre

Vår bil forlot Ulsan i Korea 31/12 og kom til Frammen i går etter å ha vært innom Rotterdam, Bremerhaven og Walhamn.
Nå går det vel ei god uke i Drammen før den kommer til forhandler som også bruker ei ukes tid på å klargjøre den?
- 2019 Hyundai Ioniq EV Teknikk, skinn, Iron Grey -

olivero

Hvordan sporet du den? Jeg tror vår bil ble sendt rundt samme tid

Anderre

Sitat fra: olivero på mandag 18. februar 2019, klokken 07:26
Hvordan sporet du den? Jeg tror vår bil ble sendt rundt samme tid
Jeg fant ut at Tomar forlot Ulsan samme dato som jeg fikk fra forhandler og antar da at det ikke så mange båter som seiler samme dag fra Ulsan
- 2019 Hyundai Ioniq EV Teknikk, skinn, Iron Grey -


tilfELdig

@Skeptikeren, gjør som meg !
Har bestilt bilen 27.november 2018, mest pga. kort leveringstid (ifølge selgeren), som var 15. februar.
Alt virket greit, og 14. januar har jeg fått e-post fra selgeren om at bilen min kommer til dem ca 01.februar, som selvsagt var gledelig nyhet.
I samme e-posten har selgeren bedt meg om å velge forsikringsselskap og noe andre praktiske og vanlige detaljer,  så ble det utvekslet flere e-post fram og tilbake om alt dette. Alt ble avklart, og det var bare leveringen jeg skulle vente på.

Siden jeg ikke har hørt fra selgeren fram til 01. februar så ringte jeg flere ganger og sendte e-post og sms i ett par dager, før jeg fikk svar. "De hadde veldig mange leveringer i siste dager, og de hadde det veldig travelt", derfor kunne de ikke svare med en gang - ingen problem, tenker jeg.

Men når jeg spurte om bilen min som også burde være levert i begynn. av februar (ifølge dem selv) så fikk jeg svar at bilenennå ikke er i produksjon !?!
Selgeren visste hvem jeg er og hvilken bil jeg vil ha, men under samtalen virket også litt overasket hvorfor spør jeg om det nå når de har det så travelt og det er lenge til bilen min ankommer. Så nevnte jeg e-post og selgeren ble enda mer overasket - har jeg sendt deg e-post ???
Så tok det ett par dager for at selgeren sjekker det og når jeg endelig ble oppringt så har jeg fått beklagelse, det var en feil, min bil er som sagt ennå ikke i produksjon.
I praksis betyr det at jeg får ikke bilen min før en gang i mai, kanskje, og at  kort leveringstid som var ca, 2,5 mnd. plutselig blir (minst) 5-6 mnd !!!
Trenger ikke å nevne at jeg ordnet lån i banken, gamle bilen min var allerede på Finn, osv osv..

Har ringt selgeren igjen og bedt om å sjekke igjen, ville gi sjansen til å ordne opp i det, vi er bare mennesker og gjør feil, men det var veldig lite vilje til å gjøre noe - jeg kunne få bilen i en annen farge ganske kjappt - men det var alt. Ingen vilje til å gi første service gratis, for eksempel, eller bagasjeromsmatte ? Egentlig ikke så viktig, men er det meg eller dem som har gjort feil ?
(Hvorfor skal jeg tro blindt at bilen ikke ennå er produsert - kanskje den har ankommet som nevnt men solgt til en annen, som kanskje har betalt listepris, mens min pris var ett par tusen lavere ?)

Da var det ikke noe annet enn å sende en sur e-post om dårlig kundebehandling, og gå til konkurrent, hvor jeg kunne få bilen om en uke og slik blir det til slutt.
Jeg er happy både med ny forhandler og deres kundebehandling, kjører nye bilen min allerede i ett par dager og er strålende fornøyd, men har fortsatt litt sur smak i munn når jeg skriver dette her.

Har ikke lyst til å skrive her hvem forhandlere er, unntatt at begge er seriøse merkeforhandlere.

Skeptikeren

Det var pill råttent, men bra det ordnet seg for deg :'( Jeg har fått beskjed om at det bør komme oppdatering på bilen denne uka, har alt fått tilbud om bil i annen farge og en i Iron Grey uten skinn om en mnd men det er ikke særlig interessant. Så inntil videre venter jeg, men jeg forventer å få bilen i april fremdeles. Det skulle tross alt ikke være noen forskjell i ventetid ift fargevalg, spurte om det flere ganger.

olivero

Sitat fra: Mikkey på mandag 18. februar 2019, klokken 09:04
Dersom bilen har ankommet Tyskland kan man med Chassisnr. spore den på denne linken.

http://www.uecc.com/customer-centre/cargo-tracking/high-and-heavy/?q&fbclid=IwAR3XUk6aRX0v1cFKpb36ShQmVgJ-JsK7qaJ2yT5Zk0X8dAfMDzCniVNdXTE


Merkelig, kommer ikke opp noe. Den burde vært der nå i følge når den skal komme.

Skeptikeren

Fått beskjed om at Iron Grey ikke produseres før i mars, så bilen min er ikke satt i gang i produksjon enda en gang. Levering i mars/april skjer derfor ikke, så jeg reiser til forhandler på onsdag. Tipper bilen kommer i juni.

Balaklava

Ser det er 27 Ioniq 2019 som hyllevare hos merkeforhandler på finn.no, de fleste har alt av utstyr. Er det ikke enklere å "gå i butikken" og hente en bil enn å stå på liste og vente?

Skeptikeren

Det er det nok  :) Nå ser det ut som det sannsynligvis ikke blir Iron Grey på meg likevel, har ikke mulighet/gidder ikke vente til mai.

Mikkey

Ja, forhørte meg med forhandler. Viser seg at disse iron gray bilene ikke kommer før 17 mai. Vi fikk mulighet til å få sort på dagen, men den er ikke så fin. Men det skal sies at man taper en del ved å vente på iron gray kun for fargen. Familien er likevel fast bestemte på iron gray, så da blir det å vente. Vi spurte også om silver fargen, men den ville også ta rundt den samme tiden da Hyundai prioriterer iron gray for tiden... Trist rett og slett, får håpe det kommer en ny en om to år som har bedre leveringstid så vi får byttet til den.

Skeptikeren

Jeg går for hvit i stedet, som forsåvidt var min favoritt utseendemessig bortsett fra at den manglet metallic lakk. Forhandler prøvde å bytte sin sorte mot en hvit fra en annen forhandler, så håper det går i orden. I såfall har jeg bil innen tre uker.

Radiobil1

Sitat fra: Skeptikeren på søndag 03. mars 2019, klokken 08:13
Jeg går for hvit i stedet, som forsåvidt var min favoritt utseendemessig bortsett fra at den manglet metallic lakk. Forhandler prøvde å bytte sin sorte mot en hvit fra en annen forhandler, så håper det går i orden. I såfall har jeg bil innen tre uker.

Tror Hyundai har litt å gå på ifm kundebehandling. Hørte ikke noe fra selger etter at han sa at bilen var produsert ca 10 jan, levering begynnelsen av mars. Sendte mail og ba om en oppdatering fra selger. Fikk en autoreply om at han hadde sluttet, og henviste til ny mann.

Dro innom dem og snakket med ny selger, som ikke skjønte noe særlig. Bilen var ikke produsert, og ville etter hans beregninger ikke komme før juni.

Da spurte jeg om hvordan han selv ville reagert på en slik behandling fra noen man kjøper en vare for 300k av?
Listet opp halvsannheter og jug, ingen info uten at jeg har mast om det, stadige endringer i levering osv.

Han sa at dette ikke var godt nok framderes side, og beklaget dette.
Han skulle se på hva han kunne får til. Jeg opprettholdt bestilling mht iron grey og skinn.

Dagen etter ringte han og spurte om jeg ville ha en bil med takluke som var på båt, ville være hos forhandler i slutten av mars.
Jeg takket ja til det, og skal bort og forhandle litt om de 10 lappene han ville ha for takluka.

Da ble det i alle fall bil etter bra jobbing av selger!

Skeptikeren

Har allerede presset på ganske hardt men det hjelper ikke da selger ikke har noen andre i samme farge som kommer før heller. Ble til og med tilbudt å få låne bil en helg hvis jeg var i nød.

Sil

Har fått en leveringsdato midt mars, woohoo! :D (Kjøpt i november i fjor)
2019 Hyundai Ioniq EV (Teknikkpakke, skinnseter, Platinum Silver Metallic)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA