Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Hjemmeladeboks og flytting.

Startet av Eirik Vikse, onsdag 19. juni 2019, klokken 21:13

« forrige - neste »

Eirik Vikse

Jeg har kjøpt meg en Ioniq, og er strålende fornøyd! Har skjønt at jeg er lovpålagt å ha hjemmelader til bilen. Det kommende skoleåret bor jeg i leid hus, og lurer på om det er mulig å ta med seg hjemmeladeren når jeg flytter om et år? Det vil ha endel å si for hvor mye jeg skal investere i laderen...
Har også sett at det finnes noen portable ladere - noen som har erfaring med disse?

Vollis47

Siden du bor i et leid hus må du ha tillatelse fra huseier til å sette opp ladeboks. Da bør du avtale med han på forhånd hva som skal skje når du flytter. I utgangspunktet kan ikke fastmontert utstyr tas ned, så her bør du ha ting avklart før du gjør noe.
Kristiansand
Tesla MS 75D, juni 2018

elektrolux

Det er ikke lovpålagt å ha "hjemmelader" til bilen. Du kan bruke medfølgende ladekabel, men stikket du plugger den inn i skal være montert opp for formålet.

Er huseieren gem monterer han et slikt stikk for deg.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA