Skrevet av Emne: Ioniq 2020: 378km (ndec)  (Lest 3646 ganger)

Crown

  • Hero Member
  • *****
  • Innlegg: 898
    • Vis profil
Sv: Ioniq 2020: 378km (ndec)
« Svar #30 på: ſøndag 24. Mars 2019, klokken 11:59 »
Ioniqen vil jo ha et lass med utstyr som standard i forhold til en strippet M3, i tillegg til langt bedre kvalitet. Når man kommer opp på det nivået i rekkevidde så teller det ikke like mye, for det er nok for de fleste i begge.
2016 Nissan Leaf Nordic 30kWh 6,6kW  (snart til salgs!)
2011 Subaru Outback diesel (snart til salgs!)
2017 Hyundai Ioniq electric, Aurora Silver, teknikk og skinn.
2019 Audi e-tron i bestilling, estimert produksjon uke 15. Exclusive, galaxy blue/sort optikk.

advale

  • Jr. Member
  • **
  • Innlegg: 17
    • Vis profil
Sv: Ioniq 2020: 378km (ndec)
« Svar #31 på: ſøndag 24. Mars 2019, klokken 12:40 »
Tipper selv de legger seg rundt 330 000 for Ioniq'en.

Tja, folk betaler gjerne extra for en Tesla, enten man liker det eller ikke, og det er vel ikke uten grunn. Dog, i bunn og grunn hvor mye de setter ned Ioniq'en  så vil Tesla Model 3 SR selge i bøtter og spann over Ioniq.

Hva ekstrautstyr tenker du på? Må ikke glemme at Model 3 er markedets desidert sikreste biler, +++ Tror det triumfer ganske klart noe få ekstrautstyr. Så blir rart at de skal prise den likt Model 3 SR Plus. De må under hvis de er seriøse om å selge.
« Siste redigering: ſøndag 24. Mars 2019, klokken 12:45 av advale »

Crown

  • Hero Member
  • *****
  • Innlegg: 898
    • Vis profil
Sv: Ioniq 2020: 378km (ndec)
« Svar #32 på: ſøndag 24. Mars 2019, klokken 13:19 »
Vi får se når bilene faktisk kommer og kan bestilles/konfigureres. Ioniq gjør seg ikke bort sikkerhetsmessig den heller, best i klassen da den ble testet av EuroNCAP (der er vel ikke M3 testet enda).

Tenker på ting som adaptiv cruise, blindsonevarsling, elseter med ventilasjon og minne etc. De billigste M3 vil vel f.eks. ha manuelle seter og må betale ekstra for SW for ACC etc, selvsagt med større muligheter bare man betaler mer der.

M3 vil selvsagt selge mye mer, Hyundai produserer jo ikke på langt nær nok biler. Men Ioniq vil nok ikke gjøre seg bort, og en del orker ikke den dårlige finishen, lang ventetid på service etc på Tesla.
2016 Nissan Leaf Nordic 30kWh 6,6kW  (snart til salgs!)
2011 Subaru Outback diesel (snart til salgs!)
2017 Hyundai Ioniq electric, Aurora Silver, teknikk og skinn.
2019 Audi e-tron i bestilling, estimert produksjon uke 15. Exclusive, galaxy blue/sort optikk.

advale

  • Jr. Member
  • **
  • Innlegg: 17
    • Vis profil
Sv: Ioniq 2020: 378km (ndec)
« Svar #33 på: ſøndag 24. Mars 2019, klokken 15:11 »
Model 3 har blitt testet i USA og den er ikke litt bedre enn nr 2 på listen, men mye bedre på sikkerheten etc. Også drar du støtt og stadig sammenligning mot den vanlig SR, og ikke Plus..?

Uansett, vi kan vel være enig om totalt sett er Tesla Model 3 bedre pakke enn Ioniq (om du ikke er enig er majoriteten av elbilkjøperne der ute det), og som man faktisk får mer enn 100km+ reelt lengre kjøring (hvor mye mer koster Leaf E-Plus med ca 100km lengre rekkevidde enn den vanlig?).

At de skal prise likt Model 3 SR Plus henger ikke på greip. Det er poenget mitt. Derfor bør de prise den lavere enn 330 000. Men siden det er nok en compliance car så er det nok fair at de tar 320-330 000.

Selvfølgelig er Ioniq en knasende god bil, men snart kommer M3 SR (Plus) og de bør ha det i bakhodet når de skal prise bilen. Utviklingen går fort og flere konkurrenter kommer til.
« Siste redigering: ſøndag 24. Mars 2019, klokken 15:24 av advale »

Crown

  • Hero Member
  • *****
  • Innlegg: 898
    • Vis profil
Sv: Ioniq 2020: 378km (ndec)
« Svar #34 på: ſøndag 24. Mars 2019, klokken 16:32 »
Vi får sammenligne nærmere når prislisten er klar for begge :) Er jo fortsatt ikke mulig å velge den på Teslas norske bestillinssider heller. Hva totalpakken er beror jo på totalopplevelsen for hva hver enkelt vektlegger, og det er ikke kun rekkevidde, akselerasjon og ladestasjontetthet. 
2016 Nissan Leaf Nordic 30kWh 6,6kW  (snart til salgs!)
2011 Subaru Outback diesel (snart til salgs!)
2017 Hyundai Ioniq electric, Aurora Silver, teknikk og skinn.
2019 Audi e-tron i bestilling, estimert produksjon uke 15. Exclusive, galaxy blue/sort optikk.

e.e.n

  • Jr. Member
  • **
  • Innlegg: 7
    • Vis profil
Sv: Ioniq 2020: 378km (ndec)
« Svar #35 på: Mandag 25. Mars 2019, klokken 01:31 »
Må ikkje glemme at Tesla er langt forran mtp på det teknologiske, infotainment og app-styring.

Sent fra min BLA-L29 via Tapatalk


tuono

  • Hero Member
  • *****
  • Innlegg: 682
    • Vis profil
Sv: Ioniq 2020: 378km (ndec)
« Svar #36 på: Mandag 25. Mars 2019, klokken 14:23 »
De som har en stor interesse for elbil har vel etterhvert handla og er også veldig framme i skoene med hensyn til å orientere seg i markedet. Vi ser nå...og vil se framover....en økende grad av at Hvermannsen ser at de vil gå over til elbil. De vil ha en rimelig og feilfri bil med enkelt bilhold og et pålitelig og godt utbygget forhandlernett.

Så om Hyundai klarer å levere, så er jeg rimelig forutinntatt med hensyn til hvem som krysser av flest bokser. På den andre siden er vi jo mange som krysser fingrene for at Tesla skal bli ferdig med tenåringstrasset sitt. Tiden for å unnskylde feil, rot og manglende kvalitetssikring med at det er barnesykdommer er forlengst over.

Sutalaus

  • Full Member
  • ***
  • Innlegg: 175
    • Vis profil
Sv: Ioniq 2020: 378km (ndec)
« Svar #37 på: Mandag 25. Mars 2019, klokken 14:59 »
Tipper selv de legger seg rundt 330 000 for Ioniq'en.


Så kommer de europeiske importbilene med samme batteri og varmepumpe til rundt 280,- eks venteliste på slutten av 2020 ;-)

Det er mye for penga, men litt trist for de med 2019 Ioniq med teknikkpakke osv til 315,- hvis de skal selge for å oppgradere.

xyzzy

  • Full Member
  • ***
  • Innlegg: 223
    • Vis profil
Sv: Ioniq 2020: 378km (ndec)
« Svar #38 på: Onsdag 27. Mars 2019, klokken 10:12 »
Må ikkje glemme at Tesla er langt forran mtp på det teknologiske, infotainment og app-styring.

Sent fra min BLA-L29 via Tapatalk

Tesla ligger endel bak på infotainment, da de mangler det aller viktigste i så måte: CarPlay /Android Auto. Et lite utvalg av custom-apper hjelper ikke der.

I tillegg så ligger de jo langt bak på byggekvalitet, serviceorganisasjon, førermiljøet er terningkast 0 og den har falsk skinn. Sedan trekker også ned.

Fordelen med Tesla er rekkevidde, 4-hjulstrekk, appstyring, at leverandøren faktisk leverer biler (riktignok på bekostning av byggekvalitet og service) og det uten tvil beste ladenettverket.

turfsurf

  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 4379
  • For en elektrisk fremtid.
    • Vis profil
Sv: Ioniq 2020: 378km (ndec)
« Svar #39 på: Onsdag 27. Mars 2019, klokken 10:57 »
Tesla ligger endel bak på infotainment, da de mangler det aller viktigste i så måte: CarPlay /Android Auto. Et lite utvalg av custom-apper hjelper ikke der.
Uhh, jeg har BMW med trådløst CarPlay og Tesla. Noe er kjekt med CarPlay, men det er stort sett det samme som allerede er i Tesla: Google søk i maps og Spotify.
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Perl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Perl White S 85 2013 (Beta)

xyzzy

  • Full Member
  • ***
  • Innlegg: 223
    • Vis profil
Sv: Ioniq 2020: 378km (ndec)
« Svar #40 på: Onsdag 27. Mars 2019, klokken 12:15 »
Tesla ligger endel bak på infotainment, da de mangler det aller viktigste i så måte: CarPlay /Android Auto. Et lite utvalg av custom-apper hjelper ikke der.
Uhh, jeg har BMW med trådløst CarPlay og Tesla. Noe er kjekt med CarPlay, men det er stort sett det samme som allerede er i Tesla: Google søk i maps og Spotify.

Trådløs CarPlay og trådløs lading er den ideelle kombinasjonen. Jeg bruker ikke Spotify, men Apple Music - og før det Tidal. Jeg har noen apper for lydbøker og podcasts, og ikke minst er stemmestyring kjekt - "send melding til kona Jeg er hjemme om 20 minutter", "finn veien til …".

Voltemort

  • Newbie
  • *
  • Innlegg: 2
    • Vis profil
Sv: Ioniq 2020: 378km (ndec)
« Svar #41 på: Onsdag 27. Mars 2019, klokken 13:39 »
Noen som har vært i prat med forhandler og fått noe info om når man kan bestille den nye? Eller blir det et køsystem lignende det på Kona?

turfsurf

  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 4379
  • For en elektrisk fremtid.
    • Vis profil
Sv: Ioniq 2020: 378km (ndec)
« Svar #42 på: Onsdag 27. Mars 2019, klokken 15:57 »
Trådløs CarPlay og trådløs lading er den ideelle kombinasjonen. Jeg bruker ikke Spotify, men Apple Music - og før det Tidal. Jeg har noen apper for lydbøker og podcasts, og ikke minst er stemmestyring kjekt - "send melding til kona Jeg er hjemme om 20 minutter", "finn veien til …".
Det er trådløst begge deler i BMWen. Stemmestyringen er det jeg bruker mest, men jeg gjør egentlig det samme med Apple Watch i Teslaen, så det savner jeg ikke. Synes dog stemmestyring av musikk (bruker Apple Music og Spotify) blir for tungvindt, så da savner jeg Teslaen...
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Perl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Perl White S 85 2013 (Beta)

Dawiddem

  • Jr. Member
  • **
  • Innlegg: 10
    • Vis profil
Sv: Ioniq 2020: 378km (ndec)
« Svar #43 på: Fredag 29. Mars 2019, klokken 08:51 »
Noen som har vært i prat med forhandler og fått noe info om når man kan bestille den nye? Eller blir det et køsystem lignende det på Kona?

Snakket med en forhandler i Bergen, de hadde ingen nye info angående den elektriske versjonen, kun hybrid. Jeg avtalte med forhandleren at han skal sende en mail med en gang han vet noe mer.

MrOtto

  • Full Member
  • ***
  • Innlegg: 234
    • Vis profil
Sv: Ioniq 2020: 378km (ndec)
« Svar #44 på: Tirsdag 02. April 2019, klokken 12:51 »
KIA/Hyundai vil ikke selge biler, så da blir det vanskelig for dette å bli noe alternativ til Tesla.