Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Noe du savner etter å ha prøvekjørt i-Pace

Startet av Xander, fredag 10. august 2018, klokken 14:13

« forrige - neste »

Tellus

Jepp,

Har ikke merket noe til redusert regen i vinter utover de gangene jeg har hatt mer enn rundt 82% SOC. Kan godt hende du får redusert regen hvis det skulle bli skikkelig kaldt selvfølgelig.

daktari

Tror også jeg får kraftig regen på "høy" uansett temp, men bruker mest "lav" nå om dagen for å holde bremsene i form - så er ikke helt sikker.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Stikkkontakt

Sitat fra: daktari på mandag 18. mars 2019, klokken 23:18
Tror også jeg får kraftig regen på "høy" uansett temp, men bruker mest "lav" nå om dagen for å holde bremsene i form - så er ikke helt sikker.

Du bruker ikke bremsene mer på lav regen enn på høy. Du må ihvertfall trykke bremsen like langt inn i begge moduser før de mekaniske bremsene slår inn.

daktari

Sitat fra: Stikkkontakt på mandag 18. mars 2019, klokken 23:36
Sitat fra: daktari på mandag 18. mars 2019, klokken 23:18
Tror også jeg får kraftig regen på "høy" uansett temp, men bruker mest "lav" nå om dagen for å holde bremsene i form - så er ikke helt sikker.

Du bruker ikke bremsene mer på lav regen enn på høy. Du må ihvertfall trykke bremsen like langt inn i begge moduser før de mekaniske bremsene slår inn.
å joda, slik som jeg kjører så!

Men spøk til side, jeg mener også bilen øker regen ved bruk av bremsepedalen i lav, men hvor mye?
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

JorgenM

Vi ender nok på at vi ikke kjøper i-Pace nå. Bilen er skikkelig bra og vi begge hater Tesla'en, men satt ikke igjen med den wow-følelsen vi hadde håpet og føler ikke at 800k er verdt det med tanke på samme rekkevidde som S'en og mindre bagasjeplass. Vi får se, kanskje vi byttet ut i3'n med brukt i-Pace om et par år.
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

Øyvind.h

Sitat fra: JorgenM på mandag 18. mars 2019, klokken 19:06
Det mest avgjørende var at det ble skikkelig nedtur å sette seg i S'en etterpå :+1:
Det skjønner jeg godt. Model S P85 fra 2013 er noe ganske annet enn Model S fra 2019. Annen verden på lyddemping, seter og generell kvalitet. Dog mindre frunk enn 2013-modellen pga 4wd.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

JorgenM

Meg igjen :)
Hentet vår lekre blå Jag idag :+1:

Har kikket gjennom det som finnes av menyer, men finner ikke dette med endring av regen? Har sveipet og klikket  ::)
Synes den er altfor svak slik den er nå.
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

xref

Sitat fra: JorgenM på torsdag 04. juli 2019, klokken 20:19
Meg igjen :)
Hentet vår lekre blå Jag idag :+1:

Har kikket gjennom det som finnes av menyer, men finner ikke dette med endring av regen? Har sveipet og klikket  ::)
Synes den er altfor svak slik den er nå.

My EV -> Setup. ;) By default kan du bare sveipe til venstre fra hovedskjermen og trykke på My EV der.
S70D VIN: 87XXX levert i slutten av Juli

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA