Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 495 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Skrevet av Emne: Noe du savner etter å ha prøvekjørt i-Pace  (Lest 21462 ganger)

Counterpointer

  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 9392
    • Vis profil
Sv: Noe du savner etter å ha prøvekjørt i-Pace
« Svar #120 på: Lørdag 29. ſeptember 2018, klokken 23:49 »
Skjønte ikke at man måtte trykke på lås opp knappen på bilen for å få løs hurtiglader. Måtte derfor bruke nødåpner under panseret.
Gjelder det når bilen er ulåst også?
Ja

4Matic Fanatic

  • Medlem i Elbilforeningen siden 2015
  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 1210
  • Det beste er ofte det enkleste.
    • Vis profil
    • Home, sweet home...
Sv: Noe du savner etter å ha prøvekjørt i-Pace
« Svar #121 på: ſøndag 30. ſeptember 2018, klokken 00:38 »
Skjønte ikke at man måtte trykke på lås opp knappen på bilen for å få løs hurtiglader.
Gjelder det når bilen er ulåst også?
Ja
Det er likt på min eGolf.
mvh, Arne :)

2019 Jaguar I-Pace EV400 |  2006 Mercedes-Benz ML320CDI 4Matic |  2015 VW e-Golf

fantonsen

  • Full Member
  • ***
  • Innlegg: 149
    • Vis profil
Sv: Noe du savner etter å ha prøvekjørt i-Pace
« Svar #122 på: ſøndag 30. ſeptember 2018, klokken 07:15 »
Skjønte ikke at man måtte trykke på lås opp knappen på bilen for å få løs hurtiglader.
Gjelder det når bilen er ulåst også?
Ja

Det er vanlig det. Så lenge bilen lader, låst eller ikke, så låses alltid ladepluggen.
Man må da låse opp for å stoppe ladingen og frigjøre pluggen.
Man skal jo ikke bare kunne dra ut en plugg mens den lader med såpass stor strømstyrke, da det kan føre til lysbuer og andre uheldige konsekvenser...
Derfor skal du heller aldri dra ut stikkontakten i andre enden mens den lader! Stopp alltid ladingen først!
8) e-Golf | Atlantic Blue met. | Februar 2020
8) I-Pace S | Firenze red | September 2018
:) InControl: S20C_20.43.1-618886 | Telematics: 18.2 | BECS: BN-AAE-BC-AC-BE

Orbit

  • Medlem i Elbilforeningen siden 2017
  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 3399
    • Vis profil
Sv: Noe du savner etter å ha prøvekjørt i-Pace
« Svar #123 på: ſøndag 30. ſeptember 2018, klokken 07:24 »
Med i-Pace holder det ikke å stoppe lading på laderen, den må også stoppes i bilen. Mulig det holder å bare stoppe i bilen, men i så fall vil lading stoppe dersom en låser opp bilen for å sette seg å vente.

(og en hurtigladeplugg er alltid låst så lenge den er strømførende, så det er ikke mulig å få lysbue der)
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

lr-80

  • Full Member
  • ***
  • Innlegg: 176
  • Elbil til hverdags og tohjuls til fest.
    • Vis profil
Sv: Noe du savner etter å ha prøvekjørt i-Pace
« Svar #124 på: ſøndag 30. ſeptember 2018, klokken 08:21 »
Det er vel vanlig at lading stopper når en låser opp en elbil, men den starter igjen etter en stund. I førerhåndboken til I-Pace står det «Kabelens låsemekanismen kobles inn igjen etter en kort periode». Jeg tolker dette som at det virker slik. Noen som har fått bil kan sikkert bekrefte.
2015 KTM 1190 Adventure R
2017 BMW i3 Fully Charged
2019 Jaguar i-Pace S, Caesium Blue 22"
1951 Landrover Serie 1 80"

Orbit

  • Medlem i Elbilforeningen siden 2017
  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 3399
    • Vis profil
Sv: Noe du savner etter å ha prøvekjørt i-Pace
« Svar #125 på: ſøndag 30. ſeptember 2018, klokken 08:57 »
På i3 pauser AC-lading et par minutter når en dør åpnes, mens DC-lading styres 100% fra laderen. Foretrekker det personlig slik, da et DC stopp typisk er lufting av hund, en liten handletur etc. Hadde fort mistet 10 min ladetid dersom det skulle pauses hver gang en dør åpnes/låses opp. Beklager avsporing fra i-Pace.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

geear

  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 9023
    • Vis profil
Sv: Noe du savner etter å ha prøvekjørt i-Pace
« Svar #126 på: ſøndag 30. ſeptember 2018, klokken 10:19 »
Såklart kan den ikke avbryte dc for en dør, men den burde ikke gjort det med ac-lading heller, det er samme på e-Golf. Skal jeg hente noe i låst bil så stanser ladingen. Irriterende. Det gjør ikke det på ddt unevnelige merket, og er forskjellig funksjon på key fob og app for opplåsing av bil og lading.

Nordlands

  • Sr. Member
  • ****
  • Innlegg: 408
    • Vis profil
Sv: Noe du savner etter å ha prøvekjørt i-Pace
« Svar #127 på: ſøndag 30. ſeptember 2018, klokken 15:41 »
Det er vanlig det. Så lenge bilen lader, låst eller ikke, så låses alltid ladepluggen.
Man må da låse opp for å stoppe ladingen og frigjøre pluggen.
Man skal jo ikke bare kunne dra ut en plugg mens den lader med såpass stor strømstyrke, da det kan føre til lysbuer og andre uheldige konsekvenser...
Derfor skal du heller aldri dra ut stikkontakten i andre enden mens den lader! Stopp alltid ladingen først!
Selv om lås ikke virker så er kontrollsignal pin (CP) i Type 2 pluggen kortere enn de andre og skal dermed sørge for at laderen starter å slå av ladingen før de andre mister kontakten.
I-Pace HSE launch edition - Prod 30.08.18 - Levert 02.11.18

JorgenM

  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 2880
    • Vis profil
    • LinkedIn
Sv: Noe du savner etter å ha prøvekjørt i-Pace
« Svar #128 på: Mandag 18. Mars 2019, klokken 19:06 »
Da har jeg og kona endelig fått prøvekjørt i-Pace også,sammen med vår yngste datter på 4.

1 times kjøring i Trondheim idag. Svart HS med lyst skinninteriør.

Selgeren jeg tidligere har kommunisert med var desverre borte idag og han vi snakket med idag kikket på klokka og så ut til å ville ha oss ut fortest mulig så fikk ikke svar på de tingene jeg lurte på, spesielt angående setevalg. Får ta det med selger senere.

Kjøreturen gikk i alle fall greit. Som forventet egentlig. Nydelig interiør.
- Liker spesielt konsollen mellom setene, langt bedre enn bare et stort hull.
- Liker også at det er endel fysiske knapper, det gjør enkelte valg endel enklere enn å måtte bla seg fra i en skjerm.
- Når man har 3 unger er det kjekt å kunne se hvilke setebelter som er fastspente i baksetet!

Fikk ikke noe skikkelig regenerering når jeg slapp gassen?
Fant ikke noen innstilling for å endre dette. Kan det ha vært pga kaldt batteri? (SOC var på ca 35%)

Det mest avgjørende var at det ble skikkelig nedtur å sette seg i S'en etterpå :+1:

Vi er i tenkefasen nå :)
i-Pace levert 04.07.2019 - 2013 Tesla S P85 (solgt) - Nitrox EL go-cart - 2x BMW i3 (1 solgt)

daktari

  • Medlem i Elbilforeningen siden 2017
  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 5505
    • Vis profil
Sv: Noe du savner etter å ha prøvekjørt i-Pace
« Svar #129 på: Mandag 18. Mars 2019, klokken 19:27 »
Regen kan justeres i 2 trinn som på Tesla men er mer i ytterkantene. Dvs sterkere regen på høy og svakere på lav.

Det som er bra med I-pace er at du har disse flisene på skjermen med en del snarveier. Det funker bra. Et sveip til siden og ett trykk så er regen på høy! Og kan endres fra innstillingene med en del flere trykk...
Mine videoer av autopilot 2 på YouTube
Mine I-Pace videoer
2021 ID.4
2021 Model 3 LR
2019 Audi e-tron
2019 I-Pace
2017 S90D

JorgenM

  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 2880
    • Vis profil
    • LinkedIn
Sv: Noe du savner etter å ha prøvekjørt i-Pace
« Svar #130 på: Mandag 18. Mars 2019, klokken 19:42 »
Ok, da sto den nok på svak. Takk, betryggende å vite :)
i-Pace levert 04.07.2019 - 2013 Tesla S P85 (solgt) - Nitrox EL go-cart - 2x BMW i3 (1 solgt)

jkirkebo

  • Medlem i Elbilforeningen siden 2013
  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 14571
    • Vis profil
    • Ladespesialisten
Sv: Noe du savner etter å ha prøvekjørt i-Pace
« Svar #131 på: Mandag 18. Mars 2019, klokken 19:43 »
Regen kan justeres i 2 trinn som på Tesla men er mer i ytterkantene. Dvs sterkere regen på høy og svakere på lav.

Det som er bra med I-pace er at du har disse flisene på skjermen med en del snarveier. Det funker bra. Et sveip til siden og ett trykk så er regen på høy! Og kan endres fra innstillingene med en del flere trykk...

Lagrer den da innstillingen, eller må dette endres for hver kjøretur?
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Nordlands

  • Sr. Member
  • ****
  • Innlegg: 408
    • Vis profil
Sv: Noe du savner etter å ha prøvekjørt i-Pace
« Svar #132 på: Mandag 18. Mars 2019, klokken 19:47 »
Lagres ja. Har ikke testet selv, men det går muligens også på profil sånn at den kan huske forskjellig avhengig av hvilken nøkkel som brukes.
I-Pace HSE launch edition - Prod 30.08.18 - Levert 02.11.18

Tellus

  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 2446
    • Vis profil
Sv: Noe du savner etter å ha prøvekjørt i-Pace
« Svar #133 på: Mandag 18. Mars 2019, klokken 19:55 »
Innstillingen lagres ja. Vil også bli lagret på profil.

moe696

  • Jr. Member
  • **
  • Innlegg: 33
    • Vis profil
Sv: Noe du savner etter å ha prøvekjørt i-Pace
« Svar #134 på: Mandag 18. Mars 2019, klokken 22:04 »
Man kan også flytte rundt på flisene, og lagre det visningsvinduey man ønsker som hovedvinduet. Endre regen kan man da gjøre fra hovedskjermen, ett trykk er nok.  Opplever regen high som kraftig, og uavhengig av temperatur. Kun ved høy SOC opplever jeg redusert regenerering.