Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Bremseskiver Leaf 2013

Startet av teralv, mandag 23. juli 2018, klokken 13:31

« forrige - neste »

Sele

Dette er bra forebyggende tiltak for bremsene. Men det er ikke bare rust som tak skivene. Mine måte byttes på 70000 km pga under minstemål ikke en rustflekk på dem.

leafnor

Sitat fra: Sele på tirsdag 24. juli 2018, klokken 22:19
Dette er bra forebyggende tiltak for bremsene. Men det er ikke bare rust som tak skivene. Mine måte byttes på 70000 km pga under minstemål ikke en rustflekk på dem.
Hvordan er topografien da. 2 mm slitasje på halve distansen av min. Det er nær 10 ganger mer slitasje enn jeg har.
Leaf 2019/Jan 42.000 km
Leaf 2012/Aug 185.000 km, solgt med 40kWh batteri til Ukraina. Der er det vist lov å ha større originalt Leafbatteri ;-)

Sele

Nedoverbakke og andre enn meg som bruker bilen.

lifern

Jeg har nettopp byttet skriver bak på min for første gang etter 197000 km. Fortsatt originale skiver framme.
SVART EUROLEAF 2013

Sele

Hva er tykkelsen på skivene dine framme nå?

lifern

De holder til neste EU kontroll i februar.
SVART EUROLEAF 2013

Sele

#21
Hadde jo vært interessant og vite tykkelsen etter så lang km. Er kun 2mm slitasje av skivene som er tillat så dette er imponerende.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA