Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Reservasjon I.D.

Startet av HelectriC, tirsdag 17. juli 2018, klokken 10:06

« forrige - neste »

Gnist

Mulighet for reservasjon av lanseringsutgaven av ID.3 åpner 8. mai annonserte VW under sin "Annual Media Conference 2019" i dag.

https://www.volkswagen-newsroom.com/en/press-releases/volkswagen-brand-steps-up-pace-of-transformation-4755

Bildet under er tatt fra presentasjonen som kan lastes ned fra VWs nettside.



Nelz22

Ionic 2017 Model (Platinum Silver Metalikk)
Kia Soul 2016 (Grå Metalikk) - SOLGT-

MooCow

Sitat fra: Nelz22 på mandag 18. mars 2019, klokken 15:13
https://www.dinside.no/motor/snart-kan-du-reserve-vws-nye-elbil/70884170

10 000kr (kanskje) for å stå på vente listen? Litt stiv pris?  >:(

Er jo berre spekulasjon, og som det står, så er det jo rundt kr 10 000,- dei andre produsentane har teke for å stå på reservasjonslista.

Amatøren

e-tron var vel 20.000,- og Tesla model X 30.000,-.

Så hvis det blir 10.000,- er det moderat selv om det ikke er lavest.
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

HelectriC

Små elbiler pleier å ha lavere reservasjonsbeløp, Peugeot e-208 har f.eks. 2080kr, DS3 3333kr.
ioniq 5

batterimannen

Jeg husker å ha lest en artikkel på engelsk om et beløp på 1000 €, men det kan hende det ogsp er spekulasjoner. Klarte ikke å finne tilbake til den heller.
Hyundai Kona electric 2019
Volvo XC40 Recharge P8 Twin 2021
Volvo XC40 Recharge P8 Twin Ultimate 2023

Eltempogigante

Har dere noen formening om hva som blir sannsynlig leveringstid?
Jeg leser at det står vår/sommer 2020, men da jeg bestilte eGolf ble jeg forespeilet 6-7 mnd leveringstid og fikk den levert etter 3 mnd. Mulig det kan gå kortere tid med ID også?

Gnist

#22
Sitat fra: Eltempogigante på tirsdag 23. april 2019, klokken 21:30
Har dere noen formening om hva som blir sannsynlig leveringstid?
Jeg leser at det står vår/sommer 2020, men da jeg bestilte eGolf ble jeg forespeilet 6-7 mnd leveringstid og fikk den levert etter 3 mnd. Mulig det kan gå kortere tid med ID også?

Dette er en ny modell basert på en helt ny plattform (MEB) som skal settes i produksjon. Det er veldig mye som kan gå galt, både internet hos VW og hos underleverandører.

VW jobber etter en plan om å starte serieproduksjon mandag 4.11.2019. Den første tiden skal de så produsere demobiler som skal til forhandlere over hele Europa. Deretter starter produksjonen av de 30.000 eksemplarene av lanseringsutgaven.

VW har rundt 3.000 forhandlere i Europa. Hvis vi sier to biler til hver forhandler og sier at de i starten klarer 100 biler om dagen, så skulle det ta rundt 3 måneder å få produsert disse demobilene. Da har vi kommet til februar.

Dette blir ren spekulasjon.

Det eneste som er sikkert er at VW sikter på å starte produksjon 4.11.2019 og at det kommer til å bli problemer i oppstarten. Hvilke problemer og hvilken produksjonstakt de kommer opp i, tror jeg selv ikke VW kan si med sikkerhet i dag.


Chimp


Gnist

Sitat fra: Chimp på tirsdag 07. mai 2019, klokken 09:29
Noen som vet hvilken nettside man bør være på i morgen, er det

https://www.volkswagen.no/elbil/no/id-modellserien/id.html

Det bare må komme e-post med info. Jeg antar du har meldt deg på nyhetsbrevet.

Om dette er noe man får bruk for i morgen vet jeg ikke, men skader sikkert ikke å ha på plass: https://vwid.vwgroup.io/

Chimp

Yes, er med i nyhetsbrevet.
Flotters, den var jeg også på utkikk etter- er dumt å sitte fast med en registrering av account i morgen når nettsidene henger..registrerer i tilfelle  :+1:

Gnist

#26
Virker som Herr Jürgen Stackmann i morgen kl 13 skal fortelle oss på live video fra Berlin hvordan prebookingen skal finne sted.

Ref: https://volkswagen.gomexlive.com/vw_live_pk/

batterimannen

Det kom en e-post nå kl 17:00

Hei,

En ny æra innen elbil og elektrisk mobilitet starter snart. Allerede i morgen, onsdag 8. mai, kan du forhåndsbestille din nye Volkswagen ID. Bruk knappen under og les mer på våre nettsider.

Samtidig som vi åpner for å forhåndsbestille nye Volkswagen ID. avholdes en pressekonferanse i Berlin. Denne starter kl 13.00, og vi forventer å åpne for forhåndsbestillinger like etter dette. Pressekonferansen kan du følge her.
Hyundai Kona electric 2019
Volvo XC40 Recharge P8 Twin 2021
Volvo XC40 Recharge P8 Twin Ultimate 2023

tornaldo

Antar at forhåndsbestilling hos VW er lik som hos andre, dvs hvis man velger å ikke kjøpe bilen, får man depositumet tilbakebetalt? Eller binder man seg på noen måte?
Elbilhistorikken: 2015 TMS 70D -> 2017 TMS 75 -> 2022 TM3 RWD -> 2022 TMY LR -> 2023 TMY P

Gnist

Sitat fra: tornaldo på tirsdag 07. mai 2019, klokken 20:18
Antar at forhåndsbestilling hos VW er lik som hos andre, dvs hvis man velger å ikke kjøpe bilen, får man depositumet tilbakebetalt? Eller binder man seg på noen måte?

Snakket med en forhandler om dette for en tid siden og vedkommende mente at beløpet bare ble reservert på kontoen, ikke trukket. Vi får se.

Uansett, så kan du få dette første beløpet tilbake så lenge du ikke har konvertert forhåndsbestillingen til bestilling. Etter du har inngått avtale om levering, så vil det være reglene i kontrakten som gjelder.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA