Venteliste nr

Startet av moby666, søndag 15. juli 2018, klokken 17:47

« forrige - neste »

Limodriver

Sitat fra: Joltus på tirsdag 25. september 2018, klokken 07:50
Ifølge offisielle tall så har jo Niro større bagasjerom enn leaf. Sammenligningen med leaf blir jo faktisk gjort i den siste info meldingen vi fikk....

Ikke 100 liter da. Hvor limo har det tallet fra vet ikke eg. Men da er isåfall bagasjerommet tett opp mot de større stasjonsvognene..... Neppe.

Det er et godt spørsmål hvor jeg har det fra og må nok vedgå at jeg har rotet litt, Niro har nærmere 100 liter større enn Kona. Mer presist 78 liter større enn Kona. Eller mer imponerende kan en få med seg 156 flere halvlitersbokser med øl på guttetur med eNiro enn Kona.

Trond.m

Neppe riktig, med mindre du heller alt ølet ut i bagasjerommet så du får fylt alle hulrom   ;)

R2

Hej! Ny här på forumet Finne, men svensk medborgare. Talade med en återförsäljare idag om denna bil. Förbokning kostar SEK 5000 Priset det talas om är 400000-450000 SEK Dragkrok (henger) kommer som tillbehör men senare. Inga Viktuppgifter ännu på kroken. Låter lite högt med priset tycker jag trots 60000 SEK i Bidrag.

hELgenen

Enig. 400.000++ NOK er for mye for en slik liten bil. Men i starten er noen villige til å betale hva som helst. Og det kanskje kia vil utnytte? Mange flipper jo Kona for 420++

Limodriver

Dersom det ikke har vært noen endringer er vil jeg tro det fremdeles beregnes merverdiavgift også for elbiler i Sverige.

400 SEK gir 320 SEK uten mva, 450 SEK gir 360 SEK. SEK/NOK 92,2. Dersom vi ganger med 0,95 som gir en dårlig kurs snakker vi om 304-342 NOK. I dagens elbilmarked synes jeg det er omtrent som forventet. Spørsmålet er selvfølgelig hvordan bilene utstyres i Sverige vs Norge

ToWalkOrDrive

Noen som nettopp har betalt 7777 og husker reservasjonsnummeret sitt sånn circa?
Tesla Model Y                         2021-

arthur

syvtusentohundre oget eller annet for et par uker siden, Tror det har økt betraktelig siden det.
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

Stinger

e-Golf feb. 17-
Ampera-e aug. 17- 21 (solgt)
Polestar 2 des. 20 -

toggy

7960 registrert 23 september

Sent from my iPhone using Tapatalk

Sigurd2

Jeg reserverte 15. September og fikk nummer 7271. Hva slags tidshorisont tenker dere andre som har reservert de siste par ukene det er realistisk å forvente?

Bjoris

Sitat fra: Sigurd2 på søndag 30. september 2018, klokken 13:54
Jeg reserverte 15. September og fikk nummer 7271. Hva slags tidshorisont tenker dere andre som har reservert de siste par ukene det er realistisk å forvente?

Tror vi snakker 2020, men det hele er veldig uklart. Det er sikkert over 5000 reelle bestillinger nå, jeg tror mange faller fra om de får vite at de må vente til 2020. mange har nok f.eks model 3 også i bestilling.

Jokeren er produksjonnivået på Niro, det jeg noterer meg er at interssen for bilen er stor i mange, mange land nå, slik har det ikke vært før så jeg tror vi fort kan få veldig lang venteliste om ikke produksjonen er større enn det det har gått rykter om, ca 21.000

bno

Sitat fra: Sigurd2 på søndag 30. september 2018, klokken 13:54

Tror vel reelt kønummer er et par tusen lavere. 2019 til sommeren tenker jeg. Kia Norge får 5 - 6000 biler

trykkertor

Tror jeg er alt for optimistiske tall.
De blir knapt levert noen biler i år.
Så hvis de skal klare 5000 til sommeren, må årsbasis være ca 10.000.
Det er langt fra hva vi har sett ved tidligere lanseringer.
KIA Soul hadde laaang ventetid, og ikke på nær så mange var interessert i den.
Flere og flere land hiver seg på og vil ha sin andel av elbiler. Særlig disse som har lang rekkevidde til normalpris.

Mitt gjett er at de bakerste i Niro-køen ser bil i 2020.
Det vil sikkert handle om de første first edition-bilene til ut på våren, innen de andre bilene kommer igang.

Tiger123

Sitat fra: trykkertor på søndag 30. september 2018, klokken 20:48
Tror jeg er alt for optimistiske tall.
De blir knapt levert noen biler i år.
Så hvis de skal klare 5000 til sommeren, må årsbasis være ca 10.000.
Det er langt fra hva vi har sett ved tidligere lanseringer.
KIA Soul hadde laaang ventetid, og ikke på nær så mange var interessert i den.
Flere og flere land hiver seg på og vil ha sin andel av elbiler. Særlig disse som har lang rekkevidde til normalpris.

Mitt gjett er at de bakerste i Niro-køen ser bil i 2020.
Det vil sikkert handle om de første first edition-bilene til ut på våren, innen de andre bilene kommer igang.

Er dessverre enig. Ca 200 Koner har blitt registrert inn til landet pr mnd, hittil. Noen som vet hvorfor Kia skulle kunne mer enn doble det tempoet?

Jeg har plass 5830 i køen, reserverte i slutten av august.

bno

Snakket med BoS her forleden. Så dette er first hand info. De regner med at jeg ville kunne få bil til ut på sommeren med 5000+++ kø nr. Time will show. Har min Kona så kan vente, men lengre mot 2020 da ser jeg meg om etter en anne bil eller jeg kjører Tesla M3. Det er da ikke slik at man kan "trenere" levering i utrengsmål i lang tid uten å ta hensyn til øvrig marked. Ting på elbilfronten har startet å akselerere. Det er produsenten veldig klare over i styrerommene.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA