Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

På sporet av Kona - oppgi din leveringstid her

Startet av Gordon Retriever, fredag 22. juni 2018, klokken 14:24

« forrige - neste »

Turbato

Ser at folk med kønummer på rundt 3-4000 nå får bilene sine, etter at 1500 biler er utlevert. Betyr dette at omtrent halvparten av de første ~3-4000 i køen har kansellert kontraktene sine, eller er køordningen faktisk såpass ute av kurs? Er det mange på 1xxx og 2xxx som ennå ikke har fått bil?

Cral

Sitat fra: Turbato på fredag 15. mars 2019, klokken 13:25
Ser at folk med kønummer på rundt 3-4000 nå får bilene sine, etter at 1500 biler er utlevert. Betyr dette at omtrent halvparten av de første ~3-4000 i køen har kansellert kontraktene sine, eller er køordningen faktisk såpass ute av kurs? Er det mange på 1xxx og 2xxx som ennå ikke har fått bil?

Kønummer er helt ut av kurs, er en måte å si det på. En annen måte å si det på, er at fabrikken produserer det de vil, og sender det som passer på med norske bestillinger. Så om du har valgt "rett" utifra hva som er populært og mindre populært, så kan du hoppe langt frem i køen. Som de som har valgt tekstil, siden, det er så få som har valgt det, så hopper de langt frem. Men plutselig er det stopp, og så produsers kun skinn i noen måneder, og da kan en med skinn plutselig havne bakover i køen...
~Cral

Elbil historikk
2017 FL E-Golf
2015 Kia Soul 27kWt
2019 Kia eNiro
2019 Kia eNiro
2021 Polestar 2

Turbato


Skeptikeren

Var borte hos min lokale forhandler her før helga for å levere noe til en kompis som jobber der, der sto det faktisk en tilsynelatende usolgt Kona med lapp på  :o Trodde ikke det fantes.

trykkertor

Jeg tror rett og slett de kanskje trikser og mikser litt med bestillingene.
Hvis Hyundai i Korea krever kontrakter på norske kunder for å produsere biler, og norske kunder avbestiller hos sin forhandler...........Kan det være noen forhandlere ikke sletter dette i systemet, og setter bilen til sides straks den ankommer butikk.
Skjønner jo hvorfor en skulle ønske å drive det slik, men blir urettferdig for de som står i kø og ikke får endre seg fremover i køen. I hvert fall hvis noen kan komme fra gaten og inn, kjøpe bil levert på kort tid og aldri ha stått i den lange køen.
Men nå er det bare spekulasjoner fra min side.

falk1

Fikk terminert kontrakten uten gebyr nå nylig. Begrunnet det med rekkevidde reduseringen

Sent fra min F8331 via Tapatalk


fdar

Vurderer også å terminere kontrakten, men har fått beskjed om bruddgebyr på 15k. Helt rart hvordan det varierer fra forhandler til forhandler, men kan sikkert få det ned mot 0,- om jeg bestemmer meg for å ikke ha bilen.

elevombudt

#1042
Har kønr 56**, bestilt GG lær, skrev under kontrakt juli 2018, ble forespeilet levering i juni / juli 2019. Sendt mail til forhandler 14. januar 2019 for en oppdatering, ingen svar foreløpig. Er dog noe optimistisk i forhold til levering i nærmeste fremtid, da personer med kønummer opp på 5000 tallet begynner å få bil. Har ingen planer om å terminere kontrakten, men er litt oppgitt i forhold til info og selgere som tilsynelatende ikke "vet noenting" om køsystem eller levering.

ID4

Sitat fra: elevombudt på tirsdag 19. mars 2019, klokken 08:52
men er litt oppgitt i forhold til info og selgere som tilsynelatende ikke "vet noenting" om køsystem eller levering.

Føles kjent.

Merkelig at noen forhandlere gir info når det lastes på båt i Korea, mens andre forhandlere (min i Oslo) ikke kan si noe før noen få uker i forkant.


Skeptikeren

Det går vel litt på vilje. Dem kan gå inn å se, får opp understellsnr så fort bilen er produsert mener jeg. Men virker ikke som det er mulig å se noe før den er ferdig produsert.

ID4


TB

#1046
VIN (vehicle identification number) is a 17-digit code of letters and numbers that identifies a car uniquely.

På norsk: understellsnr, eller serienummer.
KONA Electric Long Range Premium 2024
Citroen C-Zero 2012 solgt
Hyundai KONA Electric 2019 solgt
Lørenskog

Eltusiast

Sitat fra: Eltusiast på onsdag 06. februar 2019, klokken 12:51
Kønummer: 52XX
Forventet levering: Q2-2019

Evnt. personlig tekst: Dark-k, skinn

Ser den er kommet med i lista, men med en liten feil - denne har ikke soltak. Dark Knight med skinnseter.
2019 TM3 LR

— før i tiden
US-importert 2012 Leaf SL

AndersK


Kamuflars

Oppdatering på 328x (står som 32xx i listen på side 1) CB + soltak, ankom Drammen i dag, 29.3
2019 Hyundai Kona Electric, Ceramic Blue

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA