På sporet av Kona - oppgi din leveringstid her

Startet av Gordon Retriever, fredag 22. juni 2018, klokken 14:24

« forrige - neste »

Einride

Touring

Limodriver

Sitat fra: Touring på torsdag 30. august 2018, klokken 16:30
1057. CB. Soltak.
Utlevering 3 September.

Dersom så er tilfelle burde en eller annen få god gammeldags juling. Enten noen hos Hyundai eller påstanden er fake news bråkmakeren som fremsetter løgn og fanteri.

Touring

Sitat fra: birgerdammen på torsdag 30. august 2018, klokken 16:47
Særlig ;D

Hvis ikke selgeren er en lystløgner så får jeg den på mandag. Skaffet forsikring etc da jeg fikk VIN idag. Jeg er hvertfall veldig fornøyd

navyelsen

Hvis alt som postes her på forumet stemmer, vil jeg påstå at det er ren bingo når de første tusen får bilen sin. Leser at de nede på 20-tallet får utlevert omtrent samtidig som de over 1000.
Eneste som virker sikkert er at de som bestilte uten skinn må vente lenge på bilene sine.

Køsystemet til Hyundai kan du få billig... Håper bare Kia løser det bedre!
Kia e-Niro utlevert 15.02.2019

tuono

Den her viser vel at enkelte her inne hadde mye rett i tanker rundt logistikken mellom Korea og....Ytre Trillebårnes, og hvordan den kan innvirke på leveringer vs kønummer.
https://www.hyundai.no/magasinet/kona-electric-svar-pa-sporsmalene/

Myrvang

Ville tatt mye lengre tid å utlevere bilene om man skulle levert slavisk etter kønummer. Selvfølgelig vil det være noen som får bil før andre med lavere kønummer, særlig mtp at bilene ble bestilt fra fabrikk før kundene hadde skrevet kontrakt.

Og om en bil ikke blir levert til opprinnelig kunde er det også naturlig at den leveres til førstemann på lista som IKKE har fått VIN, ellers ville man måtte rokke om på en lang rekke utleveringer, noe som bare ville forsinket prosessen ytterligere.

Synes Hyundai har kommet godt i gang, de har levert ut over 200 biler nå på kort tid og bilene kommer i stort tempo nå.
2017 i3 Fully Charged
2020 e-NV200 7-seter
2014 e-NV200 5-seter til salgs
2011 Mitsubishi i-Miev
2015 Leaf Tekna   Vraket i Sinsenkrysset 2018
2011 i-On

HPSE

Bare vent.. Det kommer snart til å stoppe opp..... De har fått 6000 +/- og snart 1 mnd etter første levering til drammen er et levert ca 200 biler.. Leaf leverte vel ca 2000 biler første mnd?
Bosted Naustdal i Sogn og Fjordane

Bli medlem av Facebook gruppen "Blue Ioniq" om du har bestilt/fått en blå Ioniq :)

AndersK

Det er nå ventetiden begynner ja. Mange så nok dessverre for seg at den ville bli kortet ned i forhold til det man opprinnelig ble forespeilet.

tuono

AndersK

Kan ikke se det for meg med dagens leveringsmengde. Det ble sagt at de så for seg en økt produksjonskapasitet i 2019, men jeg har mine tvil. Vi er snart i september og knapt 200 har fått bilen sin? De ser altså for seg at person med kønummer 5000 skal få sin bil om knappe 8-10 mnd? Det skjer ikke.

Limodriver

Jeg har fått levert bilen min med kønr 17x i dag. Dersom køsystemet hadde vært fulgt burde jeg nok fått bil tidligere.

Men, jeg lever godt med å ha fått bil noe senere enn andre etter meg i køen. Det som imidlertid gjør meg eitrande forbanna er at Hyundai er så non chalante i forhold til å kommunisere hvordan de praktiserer køen samt at de burde gjort sitt ytterste for å følge kønr i forhold til utleveringer.

Det er en prinsippsak der de etablerte et køsystem og de skylder dem som stilte seg i kø å behandle dem noenlunde fair og i riktig rekkefølge. Det går rett og slett på rettferdighetsfølelse og mangel på ydmykhet fra Hyundai.

dagah

35X utlevert i dag. Fantastisk bil så langt.  :) :)

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA