På sporet av Kona - oppgi din leveringstid her

Startet av Gordon Retriever, fredag 22. juni 2018, klokken 14:24

« forrige - neste »

trykkertor

Sitat fra: Limodriver på fredag 31. august 2018, klokken 17:40
Jeg har fått levert bilen min med kønr 17x i dag. Dersom køsystemet hadde vært fulgt burde jeg nok fått bil tidligere.

Men, jeg lever godt med å ha fått bil noe senere enn andre etter meg i køen. Det som imidlertid gjør meg eitrande forbanna er at Hyundai er så non chalante i forhold til å kommunisere hvordan de praktiserer køen samt at de burde gjort sitt ytterste for å følge kønr i forhold til utleveringer.

Det er en prinsippsak der de etablerte et køsystem og de skylder dem som stilte seg i kø å behandle dem noenlunde fair og i riktig rekkefølge. Det går rett og slett på rettferdighetsfølelse og mangel på ydmykhet fra Hyundai.
Jeg er helt enig med deg Limodriver.
Selv har jeg kø 304. Da jeg var innom butikken onsdag og vi søkte etter VIN, så var det fortsatt ikke kommet noe VIN. Selger sa jeg lå øverst på deres butikk-liste over neste utlevering. Men uten VIN er det faktisk mulig at bilen ikke er produsert enda.
Selger sa at i deres system dukker VIN opp straks den blir satt på en båt i Korea. D.v.s. at uten VIN er kan den være mer enn 2 måneder unna hvis vi renger 55 dager på  sjøen, samt norsk transport og klargjøring.
Vi hadde en klovn for noen uker siden på kønummer mer enn 1000 som påstod han ventet på snarlig utlevering. Men det viste seg å være tulleprat. Men i disse dager har jeg igjen sett en med 1000+ i kønummer som "påstår" han får bil neste uke.

Selv om jeg ikke trodde det, så kan det tegne seg til at jeg får Niro EV før Kona EV.
Da gir jeg 100-0 i Kona EV, og Niro blir vår familieskute.
Kjipt da jeg virkelig hadde gledet meg til Kona EV. Synes det ser mye bedre ut designmessig, og faktisk kan leveres i farger.

Jeg også skulle ønske Hyundai Norge bare kunne være pokker så ærlig, vise kortene og kort informere om hvorfor det er mulig å hoppe flere hundre biler i kønumrene. Helt greit at rekkefølgen bilene går av og på båt har noe å si. Men at det skal skille 800 numre, når det knapt er kommer under 300 biler til landet gir ikke mening. Med mindre Hyundai tør dele noe info de tydeligvis tenker å stikke i sanden og plystre i luften om.

bno

Kø. nr. 236 Bil ferdig klargjort leveres neste uke. Dark Knight med alt som kan leveres inkl. soltak.

Finnøy (Arne Johan Larsen)

Ser på FB at 792 ble utlevert 30.8 i Sandnes.  CB skinn

Rekkevidde WLTP+EPA+"reell"
Lanseringskalender og tekniske data elbil

Eier: Enyaq 85X - after Elon went crazy
Eid: TMY, e-Soul, TM3, e-Niro, Kona, Soul EV, TMS, Leaf + 17 ICE

prompt

Sitat fra: Finnøy (Arne Johan Larsen) på lørdag 01. september 2018, klokken 11:38
Ser på FB at 792 ble utlevert 30.8 i Sandnes.  CB skinn

Og der har vi elefanten i rommet som eg ikkje har fått svar på frå både Hyundai eller forhandlar. Korleis kan eg med 267, eller andre med tidlegare nmr, ikkje få bil før med same spesifikasjonar? Det at ein bil kan stå innerst på båten osb. er greit nok, men no har det vel ikkje komt så mange til landet at det skal vere noko problem. Og at eg ikkje har fått VIN endå er vel spesielt, då forhandlar har sagt levering veke 39. Korleis det blir fysisk mogleg veit ikkje eg, men eg satsar på å bli positivt overraska.

Limodriver

Sitat fra: prompt på lørdag 01. september 2018, klokken 19:11
Og der har vi elefanten i rommet som eg ikkje har fått svar på frå både Hyundai eller forhandlar. Korleis kan eg med 267, eller andre med tidlegare nmr, ikkje få bil før med same spesifikasjonar? Det at ein bil kan stå innerst på båten osb. er greit nok, men no har det vel ikkje komt så mange til landet at det skal vere noko problem. Og at eg ikkje har fått VIN endå er vel spesielt, då forhandlar har sagt levering veke 39. Korleis det blir fysisk mogleg veit ikkje eg, men eg satsar på å bli positivt overraska.

Slik du beskriver er det elefanten i rommet. Hyundai står med hodet i sanden og ræva i været, de tror ikke noen ser at de står der uansett hvor mye tarmgass de slipper.

Problematikken du beskriver har ikke og jeg tror ikke Hyundai heller vil kommentere det fremover. I mitt hode er en kø en kø, Hyundai har nok en annen definisjon på kø enn de fleste andre. Skal du få noe lyd ut av dem tror jeg du må tuppe dem i r...... som de ikke tror noen har lagt merke til.

trykkertor

Ikke mine biler, men kan legge til tracking-listen.
Ser på facebook at:

SitatBritt Helen Tveito Helland Nr 439 kom til Drammen 24/8

Karl Herman Frantzen Jeg hadde 442 og hentet min i dag (31.08).

Tonje Mallaug 469(ca) får bilen innen 14 dager nå mest sannsynlig

Aleksander T Tveit 49X levert i dag (01.09)

Njål Kinne 1057. Får på mandag (03.09) etter planen. CB, soltak

Det stilles noe tvil til om 1057 husker rett nummer, eller om det faktisk stemmer det han skriver.
Ingen av disse kan jeg bekrefte, men de er gjengitt på FB.

elKona

Jeg har ikke sett nummeret mitt siden jeg registrerte e-post adressen for 6-9 måneder siden.. om det gjelder samtlige andre, så er jeg svært skeptisk til at flertallet husker rett kønummer.

Gordon Retriever

Sitat fra: Limodriver på fredag 31. august 2018, klokken 17:40
Jeg har fått levert bilen min med kønr 17x i dag. Dersom køsystemet hadde vært fulgt burde jeg nok fått bil tidligere.
Først, gratulerer.

De fleste har sikkert notert at Limodriver har vært mindre imponert over Hyundai Motor Norways håndtering av ventelisten for Kona Electric.
Siden han nå har mottatt sin bil, har jeg lyst til å klargjøre mitt syn på Hyundais køkultur, og det vil jeg gjøre ved å påpeke at jeg har lavere kønummer enn Limodriver, og sannsynligvis får min bil om noen uker.

trykkertor

Sitat fra: elKona på lørdag 01. september 2018, klokken 23:53
Jeg har ikke sett nummeret mitt siden jeg registrerte e-post adressen for 6-9 måneder siden.. om det gjelder samtlige andre, så er jeg svært skeptisk til at flertallet husker rett kønummer.
Jeg tenker at en slik epost med et offisielt kønummer i en meget ettertraktet kø, er en epost man tar vare på og ikke sletter.
Derfor forestiller jeg meg at mange har lagret denne eposten.
Jeg har lagret alle epostene jeg har fått fra Hyundai, slik at jeg kan følge infostrømmen, se når de skrev hva, hva de oppfyller, og hva de "svikter" på.

Biff

Jeg er nr 6X i køen og har ikke fått min bil enda. Går helt fint for min del da jeg ikke enda har fått solgt min nåværende bil.

Kønr 6X, hvit, billigste utgave m stoffseter

elKona

Sitat fra: trykkertor på søndag 02. september 2018, klokken 09:48
Sitat fra: elKona på lørdag 01. september 2018, klokken 23:53
Jeg tenker at en slik epost med et offisielt kønummer i en meget ettertraktet kø, er en epost man tar vare på og ikke sletter.
Derfor forestiller jeg meg at mange har lagret denne eposten.
Jeg har lagret alle epostene jeg har fått fra Hyundai, slik at jeg kan følge infostrømmen, se når de skrev hva, hva de oppfyller, og hva de "svikter" på.
De(vi) har ikke slettet den, men det er ikke en e-post som jeg har lest siden.
Jeg «vet» hva kønummeret mitt er, men samtidig kan det være at jeg bommer.
Jeg kan søke det opp, men det er et helt irrelevant tall.

Limodriver

Sitat fra: Gordon Retriever på søndag 02. september 2018, klokken 00:19
De fleste har sikkert notert at Limodriver har vært mindre imponert over Hyundai Motor Norways håndtering av ventelisten for Kona Electric.
Siden han nå har mottatt sin bil, har jeg lyst til å klargjøre mitt syn på Hyundais køkultur, og det vil jeg gjøre ved å påpeke at jeg har lavere kønummer enn Limodriver, og sannsynligvis får min bil om noen uker.

Faktum et at du (og Biff) skulle hatt bil før meg. Jeg tror vi begge er enige, innenfor rimelighetens grenser, at kønr 1 skal ha bil før Konrad 2 osv. Spørsmålet er da om du ikke lar deg irritere av Hyundais kømetodikk eller om du synes en køordning med såvidt stor forskjell i levering i forhold til kønr er greit.

Det er også viktig at køordningen etter min mening skal følges innenfor rimelighetens grenser. I tillegg er min kritikk også prinsipiell slik at dette ikke er basert på levering av min bil. Jeg hadde gledelig ventet til de foran meg i køen hadde fått sin bil. Kommunikasjonen fra Hyundai kompliserer løsningen ytterligere.

Touring

Sitat fra: trykkertor på lørdag 01. september 2018, klokken 21:36

Det stilles noe tvil til om 1057 husker rett nummer, eller om det faktisk stemmer det han skriver.
Ingen av disse kan jeg bekrefte, men de er gjengitt på FB.

Du kan jo feks spørre vedkommende om det stemmer istedet for å spre for offentligheten at han muligens er en løgner, spesiellt når navnet er nevnt.

Her  er det jeg har å forholde meg til vedr kønunmer.

hELgenen

Møtte en bil full av Kona Electric i morges (ca 0730) nordover over Sollihøgda på E16 - så det er i alle fall biler på vei ut til forhandlere oppover der......

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA