Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

3132 bestillinger på 72 timer. Forventet levering?

Startet av aasen90, mandag 04. juni 2018, klokken 16:00

« forrige - neste »

aasen90

Er det noen av dere som har hørt rykter om hvor mange biler som vil komme til Norge hver måned? Er ikke gøy å bestille om det kommer 300 biler hver måned.

ca119

Var det ikke snakk om ca 2500 biler til slutten 2018.
Og per båt var det 4-500 biler så forhandleren.

sliddis

Var har du sett att det ligger 3172 beställningar redan?

HPSE

står på nett. Hyundai har bekreftet oer 3000 bestillinger første 72 timer
Bosted Naustdal i Sogn og Fjordane

Bli medlem av Facebook gruppen "Blue Ioniq" om du har bestilt/fått en blå Ioniq :)


geear

Merkelig å kalle det bestillinger. Jeg har "bestilt", men skriver neppe kontrakt. Vil vite hva dlags leveringstid de ser for seg, og det er eneste grunn til at jeg har "bestilt".

Gordon Retriever

Sitat fra: gr på mandag 04. juni 2018, klokken 18:33
Jeg har "bestilt", men skriver neppe kontrakt. Vil vite hva dlags leveringstid de ser for seg

Jeg har fått signaler om at Hyundai først kan si noe om forventet leveringstid når de ser hvor mange inngåtte kontrakter de har etter 17 juni.

HPSE

Sitat fra: gr på mandag 04. juni 2018, klokken 18:33
Merkelig å kalle det bestillinger. Jeg har "bestilt", men skriver neppe kontrakt. Vil vite hva dlags leveringstid de ser for seg, og det er eneste grunn til at jeg har "bestilt".

Tror det er veldig mange som gjør akkurat det....

Kan fort ende opp med 10000 ++ bestillinger pr 17 juni og da vil nok veldig mange trekke seg fordi de får beskjed om levering om laaaaang tid....

Veldig spent på hvor mange som faktisk signerer kontrakt.. Eg tipper 5-6000.
Bosted Naustdal i Sogn og Fjordane

Bli medlem av Facebook gruppen "Blue Ioniq" om du har bestilt/fått en blå Ioniq :)

birgerdammen

Fikk beskjed i dag om at med mitt nummer 372 kunne jeg regne med bil i juli

prompt

Sitat fra: birgerdammen på mandag 04. juni 2018, klokken 20:12
Fikk beskjed i dag om at med mitt nummer 372 kunne jeg regne med bil i juli

Då får vel eg òg i juli sidan eg har 28x. Kanskje eg skulle kjøpt den i Førde sidan eg skal heim til sommaren? Planen er å hente den i Oslo og køyre t/r Oslo-Førde med dottera mi på tilbakevegen får eg den i juli. Men litt stress blir det viss den ikkje kjem tidsnok, og eg må ta ein ekstra tur vestover. Kor held selgjar til om eg tør spørje?

trykkertor

Sitat fra: HPSE på mandag 04. juni 2018, klokken 20:10
Sitat fra: gr på mandag 04. juni 2018, klokken 18:33
Merkelig å kalle det bestillinger. Jeg har "bestilt", men skriver neppe kontrakt. Vil vite hva dlags leveringstid de ser for seg, og det er eneste grunn til at jeg har "bestilt".

Tror det er veldig mange som gjør akkurat det....

Kan fort ende opp med 10000 ++ bestillinger pr 17 juni og da vil nok veldig mange trekke seg fordi de får beskjed om levering om laaaaang tid....

Veldig spent på hvor mange som faktisk signerer kontrakt.. Eg tipper 5-6000.
Kan bli en moro jojoeffekt.
17. juni har 10.000 reservert, og det blir lange leveringstider for en god del bak i køen.
Mange trekker seg og skriver ikke kontrakt.
Hyundai restabler køen etter gyldige leveringskontrakter.
Det kommer rykter om at de som bestiller så får en tidlig neste år.
Folk strømmer til for å skrive kontrakt. Leveringtiden blir fort estimert til sommer 2019.
.
.

HPSE

Sitat fra: trykkertor på mandag 04. juni 2018, klokken 22:41
Sitat fra: HPSE på mandag 04. juni 2018, klokken 20:10
Sitat fra: gr på mandag 04. juni 2018, klokken 18:33
Merkelig å kalle det bestillinger. Jeg har "bestilt", men skriver neppe kontrakt. Vil vite hva dlags leveringstid de ser for seg, og det er eneste grunn til at jeg har "bestilt".

Tror det er veldig mange som gjør akkurat det....

Kan fort ende opp med 10000 ++ bestillinger pr 17 juni og da vil nok veldig mange trekke seg fordi de får beskjed om levering om laaaaang tid....

Veldig spent på hvor mange som faktisk signerer kontrakt.. Eg tipper 5-6000.
Kan bli en moro jojoeffekt.
17. juni har 10.000 reservert, og det blir lange leveringstider for en god del bak i køen.
Mange trekker seg og skriver ikke kontrakt.
Hyundai restabler køen etter gyldige leveringskontrakter.
Det kommer rykter om at de som bestiller så får en tidlig neste år.
Folk strømmer til for å skrive kontrakt. Leveringtiden blir fort estimert til sommer 2019.
.
.

Blir fort dette som skjer ja... og veldig mange misfornøyde kunder som dropper kontrakt fordi de i slutten av juni får vite at her blir det 12 mnd leveringstid... Og når det åpner for salg 2 juli, så har så mange trukket seg og da er levering plutselig 6 mnd.... Men før de rekker å bestille, så er det plutselig 12 mnd igjen..
Bosted Naustdal i Sogn og Fjordane

Bli medlem av Facebook gruppen "Blue Ioniq" om du har bestilt/fått en blå Ioniq :)

HPSE

Sitat fra: prompt på mandag 04. juni 2018, klokken 20:46
Sitat fra: birgerdammen på mandag 04. juni 2018, klokken 20:12
Fikk beskjed i dag om at med mitt nummer 372 kunne jeg regne med bil i juli

Då får vel eg òg i juli sidan eg har 28x. Kanskje eg skulle kjøpt den i Førde sidan eg skal heim til sommaren? Planen er å hente den i Oslo og køyre t/r Oslo-Førde med dottera mi på tilbakevegen får eg den i juli. Men litt stress blir det viss den ikkje kjem tidsnok, og eg må ta ein ekstra tur vestover. Kor held selgjar til om eg tør spørje?

Eg skal kjøpe min i Førde :-) Kunne spart 4-5000 på å kjøpe i Oslo men...
Bosted Naustdal i Sogn og Fjordane

Bli medlem av Facebook gruppen "Blue Ioniq" om du har bestilt/fått en blå Ioniq :)

HPSE

Sitat fra: birgerdammen på mandag 04. juni 2018, klokken 20:12
Fikk beskjed i dag om at med mitt nummer 372 kunne jeg regne med bil i juli

Lurer på hvordan han kan si det? Det ville eg spurt om :D Enten er det "mange" (300++ ) kundebiler på vei eller så bare tipper han... i teorien så kan jo alle før deg bestille...
Bosted Naustdal i Sogn og Fjordane

Bli medlem av Facebook gruppen "Blue Ioniq" om du har bestilt/fått en blå Ioniq :)


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA