Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

3132 bestillinger på 72 timer. Forventet levering?

Startet av aasen90, mandag 04. juni 2018, klokken 16:00

« forrige - neste »

Counterpointer

SitatNår den initielle bestillingsperioden er over 17. juni, forventer vi å ha ganske god oversikt. Hvis våre prognoser for bestillingene slår til, forventer vi å kunne levere til alle interessentene i løpet av 2018 og 2019.

Det ovenstående tror jeg tyder på at de tror ca 10% bestiller og at de får litt over 2000 biler i 2018!

birgerdammen

Kommer ca 400 biler på første båt. Noen går til demobiler

andy99

Og hvor mange forhandlere? De hadde 60 før alle ble sagt opp i 2016/17, så hvis de har fått noe tilsvarende tilbake er cirka 350 kundebiler?
Tesla Model Y Long Range 2019 med sw: 2022.20.6

bjuro


HPSE

Hvem sier at det er ca 400 biler på første leveranse?
Bosted Naustdal i Sogn og Fjordane

Bli medlem av Facebook gruppen "Blue Ioniq" om du har bestilt/fått en blå Ioniq :)

Navl1

VW e-up 2017

Nissan Leaf 24kwh 2013, solgt 2017

birgerdammen

Den samme som sier at det er overvekt av dark knight i bestilte biler og at han etter lanseringsmøtet har mer konkret informasjon å dele

shorizo

Jeg har kønummer 900 et eller annet og jeg har ikke blitt kontaktet av selger enda med noe detaljer. Tror dere jeg kan forvente å få bilen i 2018?

Spajderman

Sitat fra: shorizo på tirsdag 05. juni 2018, klokken 23:37
Jeg har kønummer 900 et eller annet og jeg har ikke blitt kontaktet av selger enda med noe detaljer. Tror dere jeg kan forvente å få bilen i 2018?

Ja

andy99

Sitat fra: shorizo på tirsdag 05. juni 2018, klokken 23:37
Jeg har kønummer 900 et eller annet og jeg har ikke blitt kontaktet av selger enda med noe detaljer. Tror dere jeg kan forvente å få bilen i 2018?
Slapp av, så lenge du har fått bekreftelse på reservasjon fra hyundai Norge så er det registrert bestilling. Kontrakter skal ikke skrives før etter 17 juni (selv mange gjør det nå). Og ja du er garantert bil i år. Det kommer 2500 biler i 2018.
Tesla Model Y Long Range 2019 med sw: 2022.20.6

makki

Har noen skrivet kontrakt og fått bekreftet leveringstid?

tangofor2

Ingen får skrive kontrakt eller får bekreftet leveringstid før etter 17. juni.

Navl1

Sitat fra: tangofor2 på onsdag 06. juni 2018, klokken 14:28
Ingen får skrive kontrakt eller får bekreftet leveringstid før etter 17. juni.

Det stemmer ikke helt. Det er noen forhandlere som alt har begynt å pushe kontrakter på kunder. Det er forhandlere jeg vil sette i båsen useriøse, da alle kommunikasjon fra Hyundai sentralt er at ingen trenger å tegne kontrakt før etter 17/6 og før 2/8. Som kunde står du fritt til å tegne nå, eller etter 17/6.

Det er første i mellom 17/6 og før 2/8 at forhandler kan fortelle deg noe om ventetiden på akkurat din konfigurasjon. Har du kønummer 900, så trenger du ikke være kunde 900 som får bilen. Du kan bli 456 eller 1235, alt er avhengig av din konfigurasjon og hvilken rekkefølge biler spretter ut av fabrikken i.

Selv har jeg kønummer 31x, og forventer på ingen måte at jeg har bil i juli eller august. Ryktene om 400 biler på første båt stoler jeg ikke på. Jeg stoler heller ikke på at Hyundai norge sier de skal få 2500 biler i år. Jeg har fått bilen når jeg står med nøkkelen i hånda. Alt frem til da tar jeg med en STOR klype salt.
VW e-up 2017

Nissan Leaf 24kwh 2013, solgt 2017

makki

Jeg har blitt kontaktet av mobile Bergen at de har alleredere begynt å skrive kontrakt(pga sommer ferie osv...) anbefaler å skrive kontrakt løpet av uke 24

andy99

Sitat fra: Navl1 på onsdag 06. juni 2018, klokken 14:44
Sitat fra: tangofor2 på onsdag 06. juni 2018, klokken 14:28
Ingen får skrive kontrakt eller får bekreftet leveringstid før etter 17. juni.

Det stemmer ikke helt. Det er noen forhandlere som alt har begynt å pushe kontrakter på kunder. Det er forhandlere jeg vil sette i båsen useriøse, da alle kommunikasjon fra Hyundai sentralt er at ingen trenger å tegne kontrakt før etter 17/6 og før 2/8. Som kunde står du fritt til å tegne nå, eller etter 17/6.

Det er første i mellom 17/6 og før 2/8 at forhandler kan fortelle deg noe om ventetiden på akkurat din konfigurasjon. Har du kønummer 900, så trenger du ikke være kunde 900 som får bilen. Du kan bli 456 eller 1235, alt er avhengig av din konfigurasjon og hvilken rekkefølge biler spretter ut av fabrikken i.

Selv har jeg kønummer 31x, og forventer på ingen måte at jeg har bil i juli eller august. Ryktene om 400 biler på første båt stoler jeg ikke på. Jeg stoler heller ikke på at Hyundai norge sier de skal få 2500 biler i år. Jeg har fått bilen når jeg står med nøkkelen i hånda. Alt frem til da tar jeg med en STOR klype salt.

Så sant! Bra svar.
Tesla Model Y Long Range 2019 med sw: 2022.20.6

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA