Kona på finn.no

Startet av Kjetil1986, søn 03. jun 2018, kl. 18:12

« forrige - neste »

andy99

Artig, neste blir lagt ut på 440-450' kanskje. Virker som de legger seg for lavt iom de blir solgt så fort.
Tesla Model Y Long Range 2019 med sw: 2022.20.6

torlie

Kan ikke begripe de som har så god råd at de ønsker å "kaste bort" 50-60k. :)
2020: MG ZS EV
2018 Zoe Bose Edition (solgt)
2016 Zoe Intens (Solgt)

Spajderman

Kan nok faktisk svare seg for noen, sparer fort inn igjen det om alternativet er å kjøre fossilt i et par år!

Øyvind.h


Tenker det har litt å si hva man kommer fra. Kommer man fra bensin/diesel kan det absolutt være verd å betale for å komme seg raskest mulig over til elbil istedenfor å vente 1-2 år på ny bestilling nå.
Livet er for kort til å kjøre bensin/diesel, og i tillegg kan man raskt spare 30.000,- i året på bom, drivstoff og årsavgift. Da frister det plutselig ikke å stå i årelang kø lenger og betalingsviljen øker.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

torlie

Skjønner at besparelsen kan for enkelte veie opp, har selv kjørt kun el i 2 år og går ikke tilbake til fossil.

Uansett ville jeg nok heller kjøpt en lite brukt annen elbil, og heller kjøpt en Kona på Finn om 6-12 mnd når etterspørselen har roet seg, alternativt ventet 1-2 år.

Likevel fint for de som tjener noen kroner  :)
2020: MG ZS EV
2018 Zoe Bose Edition (solgt)
2016 Zoe Intens (Solgt)

Spajderman

Enig i det, men noen trenger rekkevidden til Kona, og da er det brått ikke så mange alternativer, iallefall ikke som er billigere!


Kires

For de som kjører veldig mye kan det definitivt lønne seg å kjøpe en Kona til overpris.

Spesielt med tanke på Hyundai sin garanti som har ubegrenset km på 5 år.
2026 Tesla Model Y LR
2023 VW ID.3 Pro S

Daniel_0007

Sitat fra: Spajderman på tir 21. aug 2018, kl. 10:21
Enig i det, men noen trenger rekkevidden til Kona, og da er det brått ikke så mange alternativer, iallefall ikke som er billigere!

får bolt til 100 000 billigere hvis man klarer seg uten dab
Model 3 2019 LR Rwd

Spajderman

Og adaptiv cruise, LFA etc, er ikke bare DAB som er forskjellen ;) Jeg klarer heller ikke sitte i setene i Bolt/Ampera-e uten å bli halvveis invalid, men der er det jo slik at smaken er som baken...

Counterpointer

Sitat fra: Spajderman på tir 21. aug 2018, kl. 21:11
men der er det jo slik at smaken er som baken...
I dette tilfellet er det vel heller baken som er forskjellig

e-curious

Er gevinst ved salg av egen bil skattepliktig?

Limodriver

Dersom du som privatperson selger en Kona med gevinst er det ikke skattepliktig. Dersom du som privatperson driver kjøp og salg med gevinst som mål kan du komme i grenseland der aktiviteten kan bli regnet som næring og følgelig skattepliktig.

Det enkle svaret dersom det er et engangstilfelle eller ikke skjer mer enn en gang i året er gevinsten ikke skattepliktig. Et tal vil heller ikke være skattemessig fradragsberettiget.

Sorlandsinv

Hvorfor er det da ikke lov å kjøpe konsertbillett til 1000 kr, og selge den videre til 2000 kr, men å kjøpe en kona til 350k og flippe den i markedet til 400k er det helt ålreit, og til og med skattefritt?

arthur

Sitat fra: Sorlandsinv på ons 22. aug 2018, kl. 07:36
Hvorfor er det da ikke lov å kjøpe konsertbillett til 1000 kr, og selge den videre til 2000 kr, men å kjøpe en kona til 350k og flippe den i markedet til 400k er det helt ålreit, og til og med skattefritt?

Kan jo være enig med deg i at der rent prinsipielt ikke er forskjell, men i praksis er vel salg av konsertbilletter til svartebørspriser meget utbredt mens salg av helt nye biler til overpris neppe har vært det og trolig heller ikke vil være det i veldig stor grad eller over lang periode. Er dette viktig for en så ville jeg ha kontaktet min ombudsmann og bedt vedkommende ta opp saken på Stortinget.

Sorlandsinv

Er jo svartebørs dette med biler også - begrenset tilgjengelighet, og noen som profitterer på det uten å betale skatt på gevinsten.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA