Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Videoer av Mission E

Startet av P85TMS, søndag 20. mai 2018, klokken 21:05

« forrige - neste »

P85TMS


daktari

Nick Rosberg har prøvekjørt. Mission E starter på 5.50 men viktigere, bagasjerommet vises på 6:06
https://youtu.be/bwt6H7vTB_w
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

elektro

2019 e-tron 55 quattro | ID.4 4MOTION (kansellert) | Fisker Ocean (kansellert) | 2016 Model S 75D | 2015 e-Golf

Rollep

2020 Porsche Taycan Turbo
2016 BMW i3
2017 Porsche 911 Carrera 4 GTS (Solgt)
2014 Porsche Macan Turbo (Solgt)

batterimannen

Hyundai Kona electric 2019
Volvo XC40 Recharge P8 Twin 2021
Volvo XC40 Recharge P8 Twin Ultimate 2023

Electric cars in Norway

Flott video av en flott Porsche som er en ukes gammel og jeg tror ikke denne har vært lagt ut her inne.

Porsche Taycan 4S first drive – DrivingElectric
23,237 views•Dec 12, 2019

DrivingElectric
18.4K subscribers

https://youtu.be/YAAn6gCtMwo

Electric cars in Norway

#6
Rykende fersk utrolig god eier info :+1: :+1:

For en bil. Jeg gleder meg til å kjøre denne :+1:

Lenke, bilde og tekst under
https://itavisen.no/2019/12/23/et-av-de-forste-porsche-taycan-eierne-bekrefter-det-vi-alle-hapet-pa/

Et av de første Porsche Taycan-eierne bekrefter det vi alle håpet på

Av Seirwan Kareemi, 23. desember 2019 kl 17:47



Veldig gode førsteinntrykk.

De første leveringene av helelektriske Porsche Taycan har funnet sted i USA, noe som betyr at de som var raskest ute nå har fått bilene sine. Den aller første mottakeren sitter igjen med gode inntrykk etter å ha kjørt den, og understreker én ting vi alle har håpet på: EPA-estimatet som er satt, er veldig konservativt.

EPA-rekkevidden er som en påminnelse på 323 kilometer, noe som er forholdsvis lavt for en bil i Taycans priskategori.

Det er Greg Wyler eieren av OneWeb som er førstemann til å ha få bilen i USA etter at han mottok den sist torsdag. Både interiørets kvalitet og egenskapene roses opp i skyene av Wyler, som mener at det uten tvil er den beste bilen han har kjørt.

elektro

Finansavisen har kjørt bilen. 74% forbrukt på 270 km. i fint vintervær, men med minusgrader underveis, vil jeg tro, mye motorvei 110 km/t og 750 høydemeter er vel godkjent.

Det tilsvarer et forbruk på 229 Wh/km. som er helt på høyde med Model S. Hvis ikke bedre. Jeg har kjørt der flere ganger med Model S selv.

https://youtu.be/k_Oraa-DitU

2019 e-tron 55 quattro | ID.4 4MOTION (kansellert) | Fisker Ocean (kansellert) | 2016 Model S 75D | 2015 e-Golf


elektro

#9
Rekkeviddetest m. Taycan Turbo tur/retur på Autobahn i 8 grader, regn og hastigheter i 130-150 km/t hvor mulig, m. noen pådrag opp mot 170 km/t. Men også noe trafikk og veiarbeid. For å gå direkte til resultat, se fra 13:15 ;)

https://youtu.be/99VZIO_HUf8

Hjuldimensjon fra 14:40 ser ut til å være 245/45 R20 foran og 285/40 R20 bak. Ligger som tilbehør, under vinterhjul, på de tyske sidene. NB! Ikke samme som på forsidebildet.
2019 e-tron 55 quattro | ID.4 4MOTION (kansellert) | Fisker Ocean (kansellert) | 2016 Model S 75D | 2015 e-Golf

daktari

Forstår ikke tallene på computeren hans, de går ikke opp. Uansett estimert rekkevidde basert på forbrukt halvt batteri. Vesentlig lavere enn e-tron uansett! Bare 4 seter, ser ikke ut som man kan sitte i midten?
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Spinner

Sitat fra: daktari på torsdag 30. januar 2020, klokken 23:34Bare 4 seter, ser ikke ut som man kan sitte i midten?
Midtre baksete er tilleggsutstyr.

Rollep

Sitat fra: daktari på torsdag 30. januar 2020, klokken 23:34
Forstår ikke tallene på computeren hans, de går ikke opp. Uansett estimert rekkevidde basert på forbrukt halvt batteri. Vesentlig lavere enn e-tron uansett!
Lavere enn E-tron?

E-tron vil ikke ha på langt nær samme rekkevidde som en Taycan på Autobahn i 8 grader, regn og hastigheter i 130-150 km/t
2020 Porsche Taycan Turbo
2016 BMW i3
2017 Porsche 911 Carrera 4 GTS (Solgt)
2014 Porsche Macan Turbo (Solgt)

elektro

Sitat fra: daktari på torsdag 30. januar 2020, klokken 23:34
Forstår ikke tallene på computeren hans, de går ikke opp. Uansett estimert rekkevidde basert på forbrukt halvt batteri. Vesentlig lavere enn e-tron uansett! Bare 4 seter, ser ikke ut som man kan sitte i midten?

Han startet med 95% eller 96% (sier begge deler), har kjørt 134,2 km. og har 209 km. igjen på GOM. Det gir +/- 360 km. rekkevidde i relativt god fart på Autobahn i regn og kjølig vær. Stemmer jo godt med Finansavisen sin test, selv om den hadde lavere hastighet, men nye kaldere og 750 m. stigning.

Blir spennende å se hva den klarer ved gode, norske sommerforhold og hastigheter. Hjulstørrelse vil være avgjørende, naturligvis. 285 bak er vel dog minimum bredde som leveres standard.. :o

Dette er på ingen måte en e-tron quattro konkurrent. Eller tenkte du på GT? Har sittet i Taycan, men husker ikke om det var fem seter bak. Liksom ikke så interessant, dette er ingen familiebil selv om fire voksne sitter greit. :) Det var generelt trangere bak enn i en Model S, og man føler man sitter lavere, også foran. Men for et nydelig sted å være! Utvendig er bilen omtrent like lang/bred som Model S, men bagasjerommet er vesentlig mindre. Ikke helt ulikt Model 3 med bagasjelokket og det hele, men kanskje mindre? Frunken er grei.
2019 e-tron 55 quattro | ID.4 4MOTION (kansellert) | Fisker Ocean (kansellert) | 2016 Model S 75D | 2015 e-Golf

daktari

Det er snittfarten jeg reagerer på.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA