Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Videoer av Mission E

Startet av P85TMS, søndag 20. mai 2018, klokken 21:05

« forrige - neste »

elektro

Sitat fra: daktari på søndag 02. februar 2020, klokken 09:21
Det er snittfarten jeg reagerer på.

Det er sikkert fordi han telleren går så lenge han står i Park. Men det er godt poeng, det medfører jo normalt også at forbruket per km. går opp.. ::)

Han har sikkert brukt ganske lang tid på å filme, lenger enn det som er med på filmen. Ser også at gjennomsnittsfarten står på 29 km/t men han ligger i 166 km/t og leker seg.
2019 e-tron 55 quattro | ID.4 4MOTION (kansellert) | Fisker Ocean (kansellert) | 2016 Model S 75D | 2015 e-Golf

elektro

Spoiler: 400 km. med primært motorveikjøring rundt 120 km/t i 4-15 graders temperatur. https://youtu.be/bYkT08Lh5mg
2019 e-tron 55 quattro | ID.4 4MOTION (kansellert) | Fisker Ocean (kansellert) | 2016 Model S 75D | 2015 e-Golf


elektro

#18
Og da var det bekreftet, Taycan Turbo går ca. like langt som Model 3. Uten sammenligning for øvrig, kun som en referanse. (Eng. tekst tilgjengelig.)

https://youtu.be/8Gzrz2GsNho
2019 e-tron 55 quattro | ID.4 4MOTION (kansellert) | Fisker Ocean (kansellert) | 2016 Model S 75D | 2015 e-Golf

Electric cars in Norway

#19
Takker elektro. Fin video. 150 km/t i utg pkt er en god hastighet for slik test. TM3 LR RWD var en god konkurrent. Det han sier på slutten (ca 17 min) er det viktigste. Med en Taycan er ikke rekkevidde det viktigste - det er kjøregleden :+1: :+1:

Vaduz

Litt rart å sammenligne en bil til 2mill med en bil til 500k. Den enkle grunnen er nok at i 150kmt blir de fleste forskjeller i drivverk visket ut og luftmotstand teller mest. Da gjør bilen med mest batteri det relativt sett bedre. Tapte allikevel med 30km. En Long range model S ville nok hatt ca samme forbruk som model 3, kanskje en tanke mer, og gått 100km til, minst. Så det er vel grunnen til den rare sammenligningen med model 3 da 300km vs 450km høres ille ut:p
Taycan er rå, men gleder meg til uavhengige medier får testet!

Spinner

Sitat fra: Vaduz på søndag 02. februar 2020, klokken 21:45Litt rart å sammenligne en bil til 2mill med en bil til 500k.
Tror du misset hele poenget.
Taycan har fått en EPA på 201 miles.
Model 3 LR AWD har en EPA på 322 miles, altså rundt 60% lengre.
Men i praksis i denne testen var forskjellen altså rundt 5%. Taycan nådde nesten sin EPA i 150 km/t, det er nok ingen annen bil som er i nærheten av å klare det :) Så poenget her er at EPA er veldig misvisende og et dårlig sammenligningsgrunnlag, og at de som måtte være skeptiske til rekkevidden på Taycan ikke har noe å frykte.

turfsurf

Sitat fra: Spinner på mandag 03. februar 2020, klokken 00:14
Så poenget her er at EPA er veldig misvisende og et dårlig sammenligningsgrunnlag, og at de som måtte være skeptiske til rekkevidden på Taycan ikke har noe å frykte.
Nå er ikke EPA målt i 150km/t. Taycan er bygd for å gjøre det bra på motorvei, med 2 gir og lav luftmotstand.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Stikkkontakt

Sitat fra: Spinner på mandag 03. februar 2020, klokken 00:14
Sitat fra: Vaduz på søndag 02. februar 2020, klokken 21:45Litt rart å sammenligne en bil til 2mill med en bil til 500k.
Tror du misset hele poenget.
Taycan har fått en EPA på 201 miles.
Model 3 LR AWD har en EPA på 322 miles, altså rundt 60% lengre.
Men i praksis i denne testen var forskjellen altså rundt 5%. Taycan nådde nesten sin EPA i 150 km/t, det er nok ingen annen bil som er i nærheten av å klare det :) Så poenget her er at EPA er veldig misvisende og et dårlig sammenligningsgrunnlag, og at de som måtte være skeptiske til rekkevidden på Taycan ikke har noe å frykte.

Denne TM3 var også senket og de hadde målt 7% bedre effektivitet enn på standard bil. 11% bedre enn AWD.
Porschen var en Turbo.

Vaduz

Sitat fra: Spinner på mandag 03. februar 2020, klokken 00:14
Sitat fra: Vaduz på søndag 02. februar 2020, klokken 21:45Litt rart å sammenligne en bil til 2mill med en bil til 500k.
Tror du misset hele poenget.
Taycan har fått en EPA på 201 miles.
Model 3 LR AWD har en EPA på 322 miles, altså rundt 60% lengre.
Men i praksis i denne testen var forskjellen altså rundt 5%. Taycan nådde nesten sin EPA i 150 km/t, det er nok ingen annen bil som er i nærheten av å klare det :) Så poenget her er at EPA er veldig misvisende og et dårlig sammenligningsgrunnlag, og at de som måtte være skeptiske til rekkevidden på Taycan ikke har noe å frykte.

Nei, tror du må lese kommentaren igjen! Men det blir i alle fall gøy når uavhengige får testet bilen:)

elektro

Sitat fra: Vaduz på søndag 02. februar 2020, klokken 21:45
Litt rart å sammenligne en bil til 2mill med en bil til 500k. Den enkle grunnen er nok at i 150kmt blir de fleste forskjeller i drivverk visket ut og luftmotstand teller mest. Da gjør bilen med mest batteri det relativt sett bedre. Tapte allikevel med 30km. En Long range model S ville nok hatt ca samme forbruk som model 3, kanskje en tanke mer, og gått 100km til, minst. Så det er vel grunnen til den rare sammenligningen med model 3 da 300km vs 450km høres ille ut:p
Taycan er rå, men gleder meg til uavhengige medier får testet!

Nå var ikke poenget å sammenligne bilene, men å få en referanse og vise at Taycan i motsetning til Tesla går veldig mye lengre enn sin EPA. Jeg spår den standarden en snarlige død, hvis ikke de rydder opp. Hva skal amerikanerne med den når de har WLTP?

Som andre har nevnt her tapte Taycan Turbo med 30 km. mot en senket Model 3 LR RWD, man kunne jo Testet en Taycan 4S mot en umodifisert Model 3 LR AWD, gjerne med samme hjul (245 foran og 285 bredde bak). ;) Men det var som sagt ikke poenget..

Når det gjelder Model S regner jeg med at den går ganske mye lenger på én lading enn både Model 3 og Taycan, i og med at den har hhv. 25 og 15 kWh mer batteri. Det skulle vel gi +/- 100 km. ekstra rekkevidde, men skal man krysse Tyskland kommer den langt bak.
2019 e-tron 55 quattro | ID.4 4MOTION (kansellert) | Fisker Ocean (kansellert) | 2016 Model S 75D | 2015 e-Golf

elektro

2019 e-tron 55 quattro | ID.4 4MOTION (kansellert) | Fisker Ocean (kansellert) | 2016 Model S 75D | 2015 e-Golf

elektro

2019 e-tron 55 quattro | ID.4 4MOTION (kansellert) | Fisker Ocean (kansellert) | 2016 Model S 75D | 2015 e-Golf

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA