Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Rykter og fakta om Mission E/Taycan

Startet av daktari, fredag 27. april 2018, klokken 08:58

« forrige - neste »

daktari

Jeg har bare sett bilder av 4-seters Mission E. Beholdt kardangtunnel men full av batterier. Får den 5 seter?
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Rollep

Sitat fra: daktari på fredag 27. april 2018, klokken 08:58
Jeg har bare sett bilder av 4-seters Mission E. Beholdt kardangtunnel men full av batterier. Får den 5 seter?
Hvilken kardangtunnel?
2020 Porsche Taycan Turbo
2016 BMW i3
2017 Porsche 911 Carrera 4 GTS (Solgt)
2014 Porsche Macan Turbo (Solgt)

teslanor

Er nok ingen kardangtunnel - fra omtale av Mission E Cross Turismo: no transmission tunnel


Rollep

Ser bra ut, blir interessant å se hvordan den kommer å se ut uten kamuflasje. Det jeg er helt sikker på er at den kommer å ha kjøreegenskaper av velkjent Porsche klasse, og bedre kan det som kjent ikke bli  :D
2020 Porsche Taycan Turbo
2016 BMW i3
2017 Porsche 911 Carrera 4 GTS (Solgt)
2014 Porsche Macan Turbo (Solgt)

daktari

Bilder fra interiøret til Mission E Cross Turismo konseptbil. Kun 4 seter. Noen av dere potensielle kunder som har hørt noe mer om Mission E og setekapasitet?

https://electrek.co/2018/06/06/porsche-mission-e-tesla-killer/
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Rollep

Sitat fra: daktari på torsdag 07. juni 2018, klokken 14:32Noen av dere potensielle kunder som har hørt noe mer om Mission E og setekapasitet?
Har aldri hørt annet enn 4 seter for Mission E, akkurat som med vanlig Panamera.

Mulig det kan bli 5 seter i Cross Turismo, men den ligger så langt inn i fremtiden at slikt tenker jeg ikke engang på ;)
2020 Porsche Taycan Turbo
2016 BMW i3
2017 Porsche 911 Carrera 4 GTS (Solgt)
2014 Porsche Macan Turbo (Solgt)

Stikkkontakt


SurSnasen

Tar meg den frihet å lime inn fra Porsches nyhetsbrev:
Kjære Porsche-kunde,

Tusen takk for at du har valgt å reservere Porsches kommende elbil, produksjonsutgaven av konseptbilen Mission E – bilen som kommer til å hete Porsche Taycan.

Navnet på den kommende elbilen ble offentliggjort i dag, i forbindelse med Porsches jubileumsfeiring av 70 år som sportsbilsprodusent. Taycan kan oversettes til «energisk, ung hest», med referanse til hesten i sentrum av Porsche-logoen, som har prydet alle våre modeller siden 1952. «Vår nye elektriske sportsbil er bygget for å prestere; og blir en Grand Tourer som representerer frihet» forklarer Oliver Blume, toppsjefen i Porsche AG. Dette blir den første helelektriske serieproduserte sportsbilen i Porsches ånd.

Hva vet vi om Porsche Taycan?

I Norge har vi et helt ekstraordinært marked for elektriske biler, og vi er foreløpig det eneste landet i verden som tilbyr forhåndsreservasjon av Porsche Taycan. Med andre ord er vi tidlig ute, og ber derfor om forståelse for at en god del informasjon rundt bilen enda ikke er tilgjengelig.

Ferry Porsche sa i sin tid; «Sportsbilen jeg drømte om fantes ikke, så jeg bestemte meg for å bygge den selv.» Med Porsche Taycan ser vi mot morgendagens elektriske sportsbil, og vi gleder oss over at du ønsker å ta del i reisen sammen med oss.

Vi vil holde deg løpende orientert om nyheter og informasjon knyttet til Porsche Taycan frem til endelig bestilling og levering. Per i dag er det meste av tilgjengelig informasjon å finne på: https://www.porsche.com/microsite/mission-e/international.aspx

Dette er informasjon som er gjeldende for konseptbilen, og spesifikasjonene på produksjonsutgaven kan variere.

Porsche Taycan
Soul, Electrified.

Thor2014

Jeg snakket i dag med en svensk dame på Gardermoen.
Hun viste frem den nye Panamera.
Hun kunne fortelle at Taycan fikk luftfjæring og at det kom en 4 seters utgave og en 5 seters utgave.
Forsøkte å finne noe på nett som støtter uttalelsen, men finner ikke noe.
Er det noen som har sett/hørt noe?

Rollep

#10
Sitat fra: Thor2014 på torsdag 22. november 2018, klokken 00:20
Jeg snakket i dag med en svensk dame på Gardermoen.
Hun viste frem den nye Panamera.
Hun kunne fortelle at Taycan fikk luftfjæring og at det kom en 4 seters utgave og en 5 seters utgave.
Forsøkte å finne noe på nett som støtter uttalelsen, men finner ikke noe.
Er det noen som har sett/hørt noe?
Jeg har reservasjon på Taycan så jeg får info fra Porsche Norge hele veien. Den første utgaven blir garantert 4 seters. Etterhvert kommer det compact SUV utgaver med 5 seter.
2020 Porsche Taycan Turbo
2016 BMW i3
2017 Porsche 911 Carrera 4 GTS (Solgt)
2014 Porsche Macan Turbo (Solgt)

Thor2014

Jeg har også en slik reservasjon, men det kunne jo hende at hun som jobbet for selskapet viste noe som ikke var kommunisert offentlig enda

geear

Sitat fra: Rollep på fredag 23. november 2018, klokken 23:28
Jeg har reservasjon på Taycan så jeg får info fra Porsche Norge hele veien. Den første utgaven blir garantert 4 seters. Etterhvert kommer det compact SUV utgaver med 5 seter.
Syns nå dette var bra bastant. Jeg har også reservasjon og har ikke fått klare meldinger om at den er "garantert 4 seters". Porsche center Stavanger sa tvert i mot at de regner med at den kommer både som fire og femseter. Dette var i oktober. Jeg sa klart fra at dersom den kun kom som fireseter så var den uaktuell, så det er ganske meningsløst å mislede meg til en reservasjon hvis de vet at den kun kommer som fireseter.

Rollep

Sitat fra: gr på mandag 26. november 2018, klokken 10:43
Sitat fra: Rollep på fredag 23. november 2018, klokken 23:28
Jeg har reservasjon på Taycan så jeg får info fra Porsche Norge hele veien. Den første utgaven blir garantert 4 seters. Etterhvert kommer det compact SUV utgaver med 5 seter.
Syns nå dette var bra bastant. Jeg har også reservasjon og har ikke fått klare meldinger om at den er "garantert 4 seters". Porsche center Stavanger sa tvert i mot at de regner med at den kommer både som fire og femseter. Dette var i oktober. Jeg sa klart fra at dersom den kun kom som fireseter så var den uaktuell, så det er ganske meningsløst å mislede meg til en reservasjon hvis de vet at den kun kommer som fireseter.
Du får leve i håpet. Panamera Sedan leveres fremdeles kun som 4 seter, du må over på Panamera Sport Turismo for å få noe som ligner på 5 seter. Sannsynligheten for at Taycan som blir en Sports Sedan skulle komme med mer enn 4 seter er omtrent null. Selv hadde jeg helst sett samme oppsett som i 911 (2+2) og at de heller hadde konsentrert seg om å holde vekten nede mest mulig. Hva som sies på forskjellige Porsche centre må nok taes med en klype salt, det er jo ikke lenge siden de sa at Cayenne, Panamera og Macan snart skulle tilbys med diesel igjen, heldigvis tok de feil :)
2020 Porsche Taycan Turbo
2016 BMW i3
2017 Porsche 911 Carrera 4 GTS (Solgt)
2014 Porsche Macan Turbo (Solgt)


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA