Levering i juli 2018 (estimert)

Startet av GeirHM, ons 18. apr 2018, kl. 14:54

« forrige - neste »

GeirHM

Du får nok ikke (behov for) lånebil. Det får du først om ventetiden går over fire måneder. Jeg sykler. :) 

GeirHM

Oppdatering fra DS: Bilen var ferdig den 9 mai og er nå på vei til Baltimore for frakt med båt til Belgia. Overlevering i månedsskiftet juni/juli i Drammen. Blir ferie av dette! 

dypen

Telefon fra Tesla, bilen er ferdig produsert og på vei til båten. Levering i slutten av juni :)
"dypen" Elbilforening medlem. X75D

Stig-Arne

Skal tro hvordan bilene fraktes fra fabrikken til Baltimore da, er jo trossalt en 450 mil på tvers av USA
Tesla Model Y LR 2022
Hyundai Ioniq 28 kWh 2017

70D

TMX 75d låst bestilling 4. april er på vei fra fabrikk til båt hos meg og. Antatt levering er slutten av juni / tidlig juli.

Beholder den gamle litt til tror jeg  ;)

Står litt om frakt på noen engelske Tesla-sider. Skal se om jeg kan finne link

dypen

Sitat fra: 70D på fre 11. mai 2018, kl. 14:09
Her er litt mer info omkring frakt:
https://teslaownersgroup.co.uk/kb/tracking-your-tesla-from-the-factory-to-the-uk

Takker, verdifull info og svar på masse spørsmål! Håper jeg er i mål med ny bil innen syv uker
"dypen" Elbilforening medlem. X75D

GeirHM

Jeg kontaktet ships overseas Inc. De er dominerende på bilfrakt fra USA til Europa. De sa at fra Baltimore til Zeebrugge tar det mellom 16 og 21 dager. Så om vi regner to uker fra Freemont til Baltimore og ytterligere en drøy uke til Drammen så bør det absolutt  være mulig å få bil til starten av juli, ja kanskje seint juni. Juuhu!

Stig-Arne

Jobbes det noe med bilene i Zeebrugge, eller er det kun transit?
Tesla Model Y LR 2022
Hyundai Ioniq 28 kWh 2017

GeirHM

Ja det hadde vært fint få klarhet i hva som skjer der og hvor lenge det tar fra bilene ankommer til de skipes til Norge.

70D

Vi får håpe på leveranser før fellesferien. I slutten av juni hadde passet perfekt. Vil gjerne ha ny bil til ferien. Tenker jeg legger ut den gamle i begynnelsen av juni for salg. Det værste ville være ferie uten bil. Nesten bedre å ha to en kort stund for å slippe det.

Bør vel egentlig få lakkbeskyttelse på bilen og men det er vel vanskelig å avtale tidspunkt for det med tanke på hvor mye Tesla varierer på leveransene sine.

Anders Heibø

Jeg har bestilt en hvit 6 seter X 100D med krem interiør som ble bekreftet 8 mars. Først nå i dag ser jeg at den har blitt bygget og er i transit til havnen. Der det før stod "Innredning i mønstret aske-tre" er det nå tomt så blir spennende å se om vi får den nye lyse eika. Det som derimot er litt kjipt er at det står levering Juni-tidlig Juli og vi kjører mandag morgen 2 Juli på biltur nedover Europa så det ser ut som at det blir gamlebilen... Har hørt nok skrekkhistorier om klargjøringen som blir gjort så hadde tenkt å spørre om å få den utlevert uten. Håper på å booke den rett på Spa og Xpel etter utlevering.
P1202 - Vin P14434 - Grønn P85+
Vin F095710 - Hvit X100D
Innlegg kan ikke gjengis utenfor forumet elbilforum.no uten eksplisitt skriftlig godkjennelse.

Kjell Arne

Sitat fra: Anders Heibø på lør 12. mai 2018, kl. 12:59
Jeg har bestilt en hvit 6 seter X 100D med krem interiør som ble bekreftet 8 mars. Først nå i dag ser jeg at den har blitt bygget og er i transit til havnen. Der det før stod "Innredning i mønstret aske-tre" er det nå tomt så blir spennende å se om vi får den nye lyse eika. Det som derimot er litt kjipt er at det står levering Juni-tidlig Juli og vi kjører mandag morgen 2 Juli på biltur nedover Europa så det ser ut som at det blir gamlebilen... Har hørt nok skrekkhistorier om klargjøringen som blir gjort så hadde tenkt å spørre om å få den utlevert uten. Håper på å booke den rett på Spa og Xpel etter utlevering.

Jeg hørte med han utleveringsansvarlig i Drammen og han sa at de ikke hadde lov til å utlevere bilen uten at den blir klargjort.

50%NoFuel

Noen som har fått mail fra Tesla vedr. oppgraderte interiørlister (graphite)?
Fremtiden er elektrisk

GeirHM

1.
Jeg tror de oppgraderte interiør detaljene først ble gjort tilgjengelig den 9 mai. De som har håp om å få bil i månedsskiftet juni/juli får nok ikke dette. Men jeg har sett på Facebook eksempel på varsel om slik endring via epost fra Tesla. Jeg tipper det er på biler som bygges nå.

2.
Jeg ville ikke overtatt ansvaret for å gjøre klargjøringen av den nye bilen selv. Sett at det avdekkes feil når klargjøringen finner sted? Tipper det skal bli vanskelig å få selskapet til å ta den utbedringen. Det kan jo ha oppstått i arbeidet.

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA