Levering i juli 2018 (estimert)

Startet av GeirHM, ons 18. apr 2018, kl. 14:54

« forrige - neste »

GeirHM

DS har banna bein sikkert mer oppdatert kunnskap enn dumme myTesla! Det kan til og med være de som oppdaterer mytEsla for alt jeg vet. Så om de sier båt så ville jeg juble om jeg var i dine sko.

Nå er jo du en S-mann, så en Xer som meg kan ikke sånn helt uten videre tenke at din private oppdatering er noe som kan gi meg bekreftelse på at togtur har blitt til opphold under dekk. Dessverre. Det til tross for at din ble låst etter min. Men håpe kan jeg jo.

Nasatech

Sitat fra: Nasatech på ons 16. mai 2018, kl. 08:13
Har heller ikke hørt noe. Bilen ble bestilt i januar, fikk VIN 3. mars, i produksjon 9. mars, transport til havn i USA den 15. april, lastet på skip 24. april og ankommet havn i Europa 3. mai.

Havn i Europa er jo helt klart feil, men denne får jo alle med en gang den er på båten.

De ringte meg i dag og sa at bilen min sannsynligvis er klar i midten av juni. Fra januar til juni. 6 måneder. Model S.

GeirHM

Sitat fra: Nasatech på ons 16. mai 2018, kl. 18:38
Sitat fra: Nasatech på ons 16. mai 2018, kl. 08:13
Har heller ikke hørt noe. Bilen ble bestilt i januar, fikk VIN 3. mars, i produksjon 9. mars, transport til havn i USA den 15. april, lastet på skip 24. april og ankommet havn i Europa 3. mai.

Havn i Europa er jo helt klart feil, men denne får jo alle med en gang den er på båten.

De ringte meg i dag og sa at bilen min sannsynligvis er klar i midten av juni. Fra januar til juni. 6 måneder. Model S.

Om bilen ble lastet på båt i slutten av april så høres det rart ut at overlevering først finner sted i midten av juni. Ferden over atlanteren tar vanligvis ikke mer enn 21 dager. Så hvor er flaskehalsene og hva skyldes de? Er det noe med utleveringen i Drammen?

Min første bil kom i mars i 2015 og det er i følge din egen statistikk Lasse den måneden Tesla har overlevert flest biler til nå. Og den gangen vet jeg at de greide hele ferdigstillingsarbeidet (med et smil) på under to døgn.

Så hvorfor går det så saaakte nå?

Nasatech

Si det! Jeg spurte og hun sa bilen sto i Belgia og der hadde den vært i ca. 1 uke. Hun mente den skulle starte ferden over til Norge nå og så brukte de ca. 1 uke på klargjøring.

GeirHM

Det som er minst like rart er at dere som bestilte rett over nyttår ser ut til å få bilene et halvt år seiner, mens vi som første låste slutten av april ligger ann til å få biler på bare to måneder pluss? Hvorfor er det slik?

GeirHM

Sitat fra: Nasatech på ons 16. mai 2018, kl. 19:58
Si det! Jeg spurte og hun sa bilen sto i Belgia og der hadde den vært i ca. 1 uke. Hun mente den skulle starte ferden over til Norge nå og så brukte de ca. 1 uke på klargjøring.

Da er det vel rimelig at du har den første uka i juni?

Nasatech

Sitat fra: GeirHM på ons 16. mai 2018, kl. 19:58
Det som er minst like rart er at dere som bestilte rett over nyttår ser ut til å få bilene et halvt år seiner, mens vi som første låste slutten av april ligger ann til å få biler på bare to måneder pluss? Hvorfor er det slik?

Veldig rart. Vi får se hva fasiten blir.

Stig-Arne

Tipper det er pga Model 3. Og planlegging av produksjon. Virker egentlig som om at de fyller opp ett vist antall bestillinger før de setter igang produksjon
Tesla Model Y LR 2022
Hyundai Ioniq 28 kWh 2017

PR

Det kan kanskje ha noe med Model 3 "ramp up" å gjøre. Mener å huske at de stoppet produksjon av model S og model X i Mars for å øke produksjon av 'model 3.

GeirHM

Ja det må være noe form for periodisering eller puljepreg over produksjonen. Hvordan kan en ellers forklare at noen har bilene i produksjon i opptil to måneder (eques) mens andre (snapchase) har hatt sin i omlag en uke? 

Det samme gjelder nok transporten. Det finnes vel bare så mange tog og båter. Dessuten skjer det vel noe med bilene våre i Belgia? Det medfører sikkert at noen biler tilbringer mer tid der enn andre. De går sikkert i puljer til destinasjoner i Norge.

Rapid

Fikk ny status i Mytesla i dag. Fra ingenting til levering sent juni - juli. Låst første mai. Estimatet ved bestilling var juli, så så langt virker jo ting lovende.

GeirHM

Sitat fra: Rapid på fre 18. mai 2018, kl. 14:53
Fikk ny status i Mytesla i dag. Fra ingenting til levering sent juni - juli. Låst første mai. Estimatet ved bestilling var juli, så så langt virker jo ting lovende.

S eller X?

Rapid

Stig-Arne

Min er stadig i transport fra fabrikken. Mon tro hvor lang tid det tar egentlig.
Tesla Model Y LR 2022
Hyundai Ioniq 28 kWh 2017

GeirHM

Sitat fra: Stig-Arne på fre 18. mai 2018, kl. 20:42
Min er stadig i transport fra fabrikken. Mon tro hvor lang tid det tar egentlig.

Min og.... Burde være i havna på østkysten nå.

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA