Levering i juli 2018 (estimert)

Startet av GeirHM, ons 18. apr 2018, kl. 14:54

« forrige - neste »

GeirHM

De Model X som er registrert de siste dagene har VIN i serien 085xxx. Etter regnearket å dømme, handler det om biler som antakelig ble produsert iJanuar og helt sikkert før 1 mars. Det dreier seg nok om få biler totalt. De må jo ha vært bestilt før årsskiftet på et tidspunkt vi ventet nye avgifter - som ikke kom. Denne måneden har de utlevert mindre enn 170 nye X i HELE landet.

Jeg tipper vi får et stort rush av utleveringer i juni av Model X.

(Det blir biler med ny MCU. Jeg fikk låne en knallfin Model X P100D med VIN 85619 i pinsen. Den var nok helt ny og den virket ikke å ha den nye MCUen.)

Spørsmålet er hva dette betyr for oss med biler ferdigprodusert i begynnelsen av mai? Jeg tror det betyr at sjansene for å få bil før juli er mikroskopisk. Men noen kan være heldige. For det virker ikke som om Tesla har kontroll med hvordan bilene transporteres. Enkelte biler får en mye raskere passasje enn andre tydeligvis.

Det var slik da vi fikk de aller første Model S85D våren 2015. Min var del av første pulje produsert for eksport ferdig i begynnelsen av februar. Jeg var heldig og fikk overlevering 28 mars, men de første fikk allerede fjorten dager før og andre igjen måtte vente ytterligere et par uker, enda alle ble produsert samtidig.

Denne vilkårligheten som finner sted under transporten har de fortsatt. Og jeg tror ikke Tesla vet nøyaktig hvor bilene befinner seg før de tas ombord i båtene de har avtale med. Da får de sikkert et varsel.

Akkurat nå ligger det en Wilhelmsen bilbåt til kai i Baltimore. Vi kan jo håpe at våre biler sendes med denne. Skjer det får vi sikkert beskjed i dag eller i morgen. Eller vi kan etterlyse slik beskjed...

mentol87

Ser ut som skipet går i morgen med ankomst 5 juni. Om bilen min (produsert 9. Mai) ikke er med der, da gir jeg opp håpet om levering i juni...

borpheus

Fikk anrop fra Tesla nå. Bilen min er i baltimore nå skal komme med neste båt

Sent from my iPhone using Tapatalk

GeirHM

Sitat fra: borpheus på tor 24. mai 2018, kl. 15:22
Fikk anrop fra Tesla nå. Bilen min er i baltimore nå skal komme med neste båt

Det med "neste båt" er en fin og vag merkelapp, eller hva? For vi får ikke detaljer om hvilken båt det dreier seg om eller rutetider. Men omtrentlig reisetid er tre uker fram til NL/B.

Er det en Model X du venter på? Når ble bestillingen låst?

borpheus

Ja x75, bekreftet 26.4 og produsert 15.5

borpheus

De sa det skal går fint med siste uke i Juni om de klarer det i Europa å sende det opp

GeirHM

Ja, det er det jeg og har blitt fortalt. Men jeg begynner å ha mine tvil. Men selvfølgelig, bilen kan godt være halvveis over Atlanteren for alt jeg vet.

Ser forøvrig at det nettopp ble registrert en haug Teslaer. Model X med VIN 934xx, det er nok biler produsert sent i mars.

borpheus

Sitat fra: GeirHM på tor 24. mai 2018, kl. 14:17
De Model X som er registrert de siste dagene har VIN i serien 085xxx. Etter regnearket å dømme, handler det om biler som antakelig ble produsert iJanuar og helt sikkert før 1 mars. Det dreier seg nok om få biler totalt. De må jo ha vært bestilt før årsskiftet på et tidspunkt vi ventet nye avgifter - som ikke kom. Denne måneden har de utlevert mindre enn 170 nye X i HELE landet.

Jeg tipper vi får et stort rush av utleveringer i juni av Model X.

(Det blir biler med ny MCU. Jeg fikk låne en knallfin Model X P100D med VIN 85619 i pinsen. Den var nok helt ny og den virket ikke å ha den nye MCUen.)

Spørsmålet er hva dette betyr for oss med biler ferdigprodusert i begynnelsen av mai? Jeg tror det betyr at sjansene for å få bil før juli er mikroskopisk. Men noen kan være heldige. For det virker ikke som om Tesla har kontroll med hvordan bilene transporteres. Enkelte biler får en mye raskere passasje enn andre tydeligvis.

Det var slik da vi fikk de aller første Model S85D våren 2015. Min var del av første pulje produsert for eksport ferdig i begynnelsen av februar. Jeg var heldig og fikk overlevering 28 mars, men de første fikk allerede fjorten dager før og andre igjen måtte vente ytterligere et par uker, enda alle ble produsert samtidig.

Denne vilkårligheten som finner sted under transporten har de fortsatt. Og jeg tror ikke Tesla vet nøyaktig hvor bilene befinner seg før de tas ombord i båtene de har avtale med. Da får de sikkert et varsel.

Akkurat nå ligger det en Wilhelmsen bilbåt til kai i Baltimore. Vi kan jo håpe at våre biler sendes med denne. Skjer det får vi sikkert beskjed i dag eller i morgen. Eller vi kan etterlyse slik beskjed...
Tror du eller vet du det vil være med nytt mcu?!

Nasatech

Jeg ble ringt opp nå og de spurte om jeg ville ha levering 1. juni.

Tror ikke jeg kan denne dagen, men det var ca. 14 dager tidligere enn hva de kunne si for noen dager siden.

GeirHM

Det er skrevet innlegg på andre Tesla sider om at bilene fikk samme MCU som brukes i Model 3 fra og med første uke i mars.

Stig-Arne

Føler meg nokså trygg på at både jeg og du får d e nye MCUen..
Sitat fra: GeirHM på tor 24. mai 2018, kl. 16:07
Det er skrevet innlegg på andre Tesla sider om at bilene fikk samme MCU som brukes i Model 3 fra og med første uke i mars.
Tesla Model Y LR 2022
Hyundai Ioniq 28 kWh 2017

Stig-Arne

Sitat fra: mentol87 på tor 24. mai 2018, kl. 14:47
Ser ut som skipet går i morgen med ankomst 5 juni. Om bilen min (produsert 9. Mai) ikke er med der, da gir jeg opp håpet om levering i juni...

Om våre biler havner der, noe jeg formoder... så bør det jo være mulig med de siste 3 ukene i Juni til å få bilene til norge å avlevert de:)
Tesla Model Y LR 2022
Hyundai Ioniq 28 kWh 2017

PR

Jeg må si jeg er litt skuffet over oppfølgingen Tesla. Jeg har bestilt en bil til godt over 700.000, og sendt noen mailer som jeg ikke har fått svar på. Bilen min ble produsert i starten av Mai, og i følge en telefon fra Tesla skulle bilen min på Båt den 14. Mai og bli shippet til Belgia. Men på My Tesla står det fortsatt at den er på vei til havnen i USA. Har spurt om bilen min ble med båten eller om den fortsatt står på havnen i Balitmore, men hører ingen ting. Jeg har også bedt om pris på gummimatter uten å høre noe. Jeg har planer om å bruke bilen i ferien, så jeg er jo litt spent. Har også an avtale med kjøper av min gamle bil for salg innen utgangen av juni, basert på lovnadene fra Tesla.

mentol87

Ser nasatech sin bil brukte ca 1 mnd fra zeebrugge til utlevering. Andre med leveringsdato/levert bil som kan si noe om ledetid fra zeebrugge til drammen?

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA