Levering i juli 2018 (estimert)

Startet av GeirHM, ons 18. apr 2018, kl. 14:54

« forrige - neste »

borpheus

Samme her

Sent from my iPhone using Tapatalk

Rapid

Sitat fra: Rapid på fre 18. mai 2018, kl. 20:21
X75

Ny oppdatering i dag.Min X75 er ferdig bygget og under transport til havnen i USA

Nasatech

Skrev dette også i en annen tråd, men det er jo veldig aktuelt her også:

For dere som venter på inventory-biler så har jeg kjørt en liten statistikk.

Jeg har tatt utgangspunkt i data jeg har fra https://teslainventory.teslastats.no/ og slått den sammen med data jeg har fra https://teslastats.no

Det jeg kan se her er biler som "forsvinner" fra listen (altså blir solgt) og når de blir registrert hos Vegvesenet.

Tar jeg utgangspunkt i de 1268 bilene som dette gjelder (har da fjernet bilene som blir registrert først - altså: demobiler) så får jeg 32.4 dager i gjennomsnitt.

Så dere som bestiller inventory kan regne med at det tar ca. 1 måned å få bilen :)

Snapcase

Sitat fra: Snapcase på man 14. mai 2018, kl. 10:40
Din Tesla har blitt lastet på et skip og er på vei til Europa.

Wooo

Din Tesla har ankommet havnen i Europa. Din Tesla vil snart være i transitt til leveringsstedet

Det her går skremmende fort. Båten jeg fulgte er ikke halvveis over Atlanteren engang.

Min ble låst 24 April. Så under en måned på å bygge å frakte bilen til Europa. Imponerende

Stig-Arne

Tydelig at min bil ikke rakk samme båt som din bil da. Står ennå at den er i frakt fra fabrikken her
Skifter vel ikke status før den faktisk er lastet ombord på båt.
Tesla Model Y LR 2022
Hyundai Ioniq 28 kWh 2017

mentol87

Sitat fra: Stig-Arne på ons 23. mai 2018, kl. 06:56
Tydelig at min bil ikke rakk samme båt som din bil da. Står ennå at den er i frakt fra fabrikken her
Skifter vel ikke status før den faktisk er lastet ombord på båt.

Går litt tregere med som har bestilt X. Ringte ds i går, bilen står i havna (ferdig produsert 9 mai), men de kunne ikke si noe når den ble sendt med båt.

GeirHM

Takk for input, mentol87! Da vet vi hvor bilene våre er akkurat nå. Det betyr vel at det ikke er realistisk med overlevering før en gang i juli?

Stig-Arne

Sitat fra: GeirHM på ons 23. mai 2018, kl. 08:59
Takk for input, mentol87! Da vet vi hvor bilene våre er akkurat nå. Det betyr vel at det ikke er realistisk med overlevering før en gang i juli?
Kommer vel ann på når neste båt går. Er vel en uke siden forrige båt gikk. Så bør vel ikke være langt unna neste båt tenker jeg
Tesla Model Y LR 2022

HaraldRex

Jeg vet ikke mye om tracking av shipping, men "Tamerlane" ligger i  Baltimore nå og er en "Vehicles Carrier"

https://www.marinetraffic.com/en/ais/details/ships/shipid:308577/imo:9218648/mmsi:257758000/vessel:TAMERLANE

Kan dette være vår båt?

Ellers så er "Talisman" på vei inn mot Baltimore nå. Den skal i følge Wallenius Wilhelmsen ende opp i Drammen etter å ha vært innom Bremerhaven...

https://www.marinetraffic.com/en/ais/details/ships/shipid:307769/vessel:TALISMAN

Det er vel uansett bare spekulasjon før vi en status oppdatering om at bilene er lastet på båt.

GeirHM

Blir det avgang i denne uka så er det vel fortsatt en mulighet for overlevering i slutten av juni? Kvartalsregnskapet til Tesla motiverer vel selskapet til å gjennomføre dette i juni. Så vi kan fortsatt få bil før ferien!

GeirHM

Bil som nå er ankommet Belgia beregner Tesla utlevert i slutten av juni. Se Glenn.sollids innlegg i mai-juni-tråden.

Det lover ikke godt for våre muligheter for å få bil i juni....

mentol87

Fortsatt 1 mnd og 1 uke før juli, så jeg lever fortsatt i håpet om å få den før 1 juli :)

Nasatech

Ikke for å være gledesdreper, men jeg fikk melding om at bilen hadde ankommet Europa 3. mai og har fått estimert levering midten av juni.

Da jeg bestilte bilen var estimatet mai.

GeirHM

Jeg speider etter alle glimt av håp. Og Michael fra Tesla Skøyen skrev 18 mai at i følge deres estimater skal bilen ankomme Drammen «i slutten av juni». Og siden det faller sammen med et kvartalsslutt så kan jeg jo håpe på at de er råraske på selve overleveringsprosedyren. Så jeg, en evig optimist, håper på ferie i ny bil. Håper. Tror. Ønsker.

Stig-Arne

Hele leveringen er jo rene lottoen.
Veldig rart om at alt skulle stoppe opp når bilene kom til Europa egentlig. Her har jo de ikke Model 3 å hanskes med ennå engang.
Tesla Model Y LR 2022

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA