Skrevet av Emne: DS 3 Crossback  (Lest 33940 ganger)

batterimannen

• Sr. Member
    • Vis profil
Sv: DS 3 Crossback
« Svar #255 på: søndag 16. desember 2018, klokken 10:56 »
Siden DS3 ikke kommer for levering 'før vinteren' så lurer jeg på om levering ikke blir så ulik som for Opel eCorsa og Pegeot 208. De skal begge kunne reserveres uti første halvår 2019. Så en britisk side nevne at eCorsa skulle starte levering i desember 19, men det kan jo bare være spekulasjoner. Det er i hvert fall mye flere nyhetssaker om eCorsa enn den elektriske 208.

Litt overrasket av at DS3 kommer i produksjon i bensinutgave såpass lenge før den elektriske utgaven. Får litt Kia/Hyundai-vibber, at de kanskje ikke ønsker å satse på det, men at det er mer en strategi for å prøve ut konseptet før de "tvinges" over på mer og mer elektrisk om noen år.

xyzzy

• Sr. Member
    • Vis profil
« Svar #256 på: søndag 16. desember 2018, klokken 14:13 »
Når bilen kommer på markedet i løpet av neste høst skal prisen ligge et sted mellom 320 – 330.000, forventer
importøren.
https://www.elbil24.no/nyheter/plutselig-stod-elbilen-i-oslo/70548474

Får håpe 320 000 er inkl det aller meste av hjelpefunksjoner (ryggekamera, autopilot, autopark etc). Ellers blir det for dyrt. Blir spennende å se hvordan Leaf 60 kwh blir på pris og om de kan levere tidligere. Virket som kun de første kunne få DS3 før jul da jeg var innom.

DS er vel ment å ligge høyere i pris enn Nissan, på samme måte som BMW ligger høyere enn Toyota. DS skal være et premiummerke, noe Nissan ikke er. DS er Citroëns forsøk på å komme inn i premiumsegmentet med et eget merke, der én av modellene altså er elbil.

Nissans forsøk i dette segmentet er Infiniti, og det selges ikke i Norge - og har vel heller ingen elbiler.

Om DS3 elektrisk  med kvalitet, materialvalg, kjøreegenskaper, service etc fortjener betegnelsen  premium gjenstår å se, men at forventet pris er høyere enn f.eks. Leaf er utvilsomt.
« Siste redigering: søndag 16. desember 2018, klokken 15:00 av xyzzy »

Daniel_0007

• Sr. Member
    • Vis profil
« Svar #257 på: søndag 16. desember 2018, klokken 14:19 »
Siden DS3 ikke kommer for levering 'før vinteren' så lurer jeg på om levering ikke blir så ulik som for Opel eCorsa og Pegeot 208. De skal begge kunne reserveres uti første halvår 2019. Så en britisk side nevne at eCorsa skulle starte levering i desember 19, men det kan jo bare være spekulasjoner. Det er i hvert fall mye flere nyhetssaker om eCorsa enn den elektriske 208.

Litt overrasket av at DS3 kommer i produksjon i bensinutgave såpass lenge før den elektriske utgaven. Får litt Kia/Hyundai-vibber, at de kanskje ikke ønsker å satse på det, men at det er mer en strategi for å prøve ut konseptet før de "tvinges" over på mer og mer elektrisk om noen år.

Ja enig der men tviler på det kommer no e-corsa før 2020 samme gjelder nok elektrisk c4, får bare håpe at model 3 og leaf+ gir dem et spark i rumpa slik at de begynner å levere fra høsten slik planen egentlig var i begynelsen men jo mer info som kommer om ds3 jo mindre frister for min del, har kønr 43 så burde være blant de første men blir bilen over 350 000 uten ekstra utstyr og nærme 400 000 med meste av ekstra utstyr, så fikser jeg heller den 12 år gamle fosil bilen og får den eu godkjent i 2 år til.
Model 3 LR Rwd

batterimannen

• Sr. Member
    • Vis profil
« Svar #258 på: mandag 24. desember 2018, klokken 21:41 »
Hvis man ikke kan forvente å få den før 2020 og de begynner å strekke prisantydning videre oppover, så begynner jeg å helle mot Leaf 60, eventuelt I.D. Neo...

– Per i dag har vi 1600 på reservasjonsliste, som har betalt 3333 kroner, sier Stian Gihle, PR- og informasjonsansvarlig for DS.

Det er ventet noen få biler hit på tampen av 2019, mens den store utrullingen tar til i starten av 2020.

https://www.rb.no/bil/elbil/forbrukertips/elbilene-som-er-rett-rundt-hjornet/s/5-43-953091

Daniel_0007

• Sr. Member
    • Vis profil
« Svar #259 på: mandag 24. desember 2018, klokken 23:46 »
Hvis man ikke kan forvente å få den før 2020 og de begynner å strekke prisantydning videre oppover, så begynner jeg å helle mot Leaf 60, eventuelt I.D. Neo...

– Per i dag har vi 1600 på reservasjonsliste, som har betalt 3333 kroner, sier Stian Gihle, PR- og informasjonsansvarlig for DS.

Det er ventet noen få biler hit på tampen av 2019, mens den store utrullingen tar til i starten av 2020.

https://www.rb.no/bil/elbil/forbrukertips/elbilene-som-er-rett-rundt-hjornet/s/5-43-953091

Enig hele elbil satsingen til ds virker litt halveis samme som koreanerne, artig at ds sendte mail igår og sier at 2019 blir et elektrisk år når de skal bare levere noen få biler, 2020 kommer id neo med trolig lavere pris og, vurderer å heller å satse på den
Model 3 LR Rwd

hemi

• Gold Member
    • Vis profil
« Svar #260 på: mandag 24. desember 2018, klokken 23:55 »
Konkurransen blir bare hardere, så må jo faktisk stille med vettug bil og rekkevidde om dagen.

Goggen123

• Sr. Member
    • Vis profil
« Svar #261 på: tirsdag 25. desember 2018, klokken 18:40 »

Enig hele elbil satsingen til ds virker litt halveis samme som koreanerne, artig at ds sendte mail igår og sier at 2019 blir et elektrisk år når de skal bare levere noen få biler, 2020 kommer id neo med trolig lavere pris og, vurderer å heller å satse på den

Vel, DS har vel levert så langt. De kom "ut av inget" på bilutstillingen i høst, så ble den åpnet for reservasjon i Norge, og forrige uke var bilen på visning i Oslo. Dette kaller jeg å levere så langt, i motsetning til en del andre merker som i lang tid i forveien kommer med blabla om alt de skal levere i fremtiden, som så må justeres underveis.

Daniel_0007

• Sr. Member
    • Vis profil
« Svar #262 på: tirsdag 25. desember 2018, klokken 21:03 »

Vel, DS har vel levert så langt. De kom "ut av inget" på bilutstillingen i høst, så ble den åpnet for reservasjon i Norge, og forrige uke var bilen på visning i Oslo. Dette kaller jeg å levere så langt, i motsetning til en del andre merker som i lang tid i forveien kommer med blabla om alt de skal levere i fremtiden, som så må justeres underveis.

de bilene som har vært utsilt har jo bare vært et skall uten motor eller batteri, virker mer som de satser mer på fosil biler enn el biler, har alt ds7 og ds3 fosil kommer i mars mens elbil ikke kommer før slutten av 2019, id neo er alt ute på test ikke sett noe til en ds3 crossback e-tense som kjører rundt samt at jeg ikke har hørt noe om at de har gjort noe avtale om hvem som skal levere batteriene, vw har alt begynt å sikre seg at de får nok batterier men vi får se
Model 3 LR Rwd

Goggen123

• Sr. Member
    • Vis profil
« Svar #263 på: onsdag 02. januar 2019, klokken 17:41 »
Ser i en leserkommentar til denne artikkelen at DS3 ikke får varme i rattet?
https://www.tek.no/artikler/dette-er-elbilene-som-kommer-i-2019/454583?utm_term=df-86-kfd9ea51%3Adf-86-kfd9ea51

Noen som vet om dette stemmer? Snodig å lansere "en luksøriøs folkebil" i 2019 som verken har el-regulerbare seter eller varme i rattet.

hemi

• Gold Member
    • Vis profil
« Svar #264 på: onsdag 02. januar 2019, klokken 18:12 »
Audi selger deg en e-tron til 1 mill uten det :p dvs du får ikke varme og adaptiv cruise/"autopilot"

knut.aulie

• Gold Member
    • Vis profil
« Svar #265 på: onsdag 02. januar 2019, klokken 19:37 »
Model 3 har heller ikke rattvarme , selv ikke på en model til over 600k.....

Goggen123

• Sr. Member
    • Vis profil
« Svar #266 på: onsdag 02. januar 2019, klokken 20:52 »
Jaja...min Leaf 30kwh er kanskje ikke så dum allikevel.  :laugh:
En ting er å ikke levere det som standard men tilleggsutstyr , men å ikke levere det i det heletatt er jo...snålt.

hemi

• Gold Member
    • Vis profil
« Svar #267 på: onsdag 02. januar 2019, klokken 21:45 »
Men enig i at det er pussig, med model 3 på trappene, trolig før DS3, + alt klusset som gjorde at jeg fikk høyt tall på ds3 bestilling (websiden virket jo ikke)  vurderer jeg hoppe av allerede nå.

Blir veldig imponert/overasket om de slår kona og e-nero samt model 3 på pris / rekkevidde

Sandnes

• Jr. Member
  • **
    • Vis profil
« Svar #268 på: onsdag 02. januar 2019, klokken 23:15 »
Da er DS3 avbestilt til fordel for ny i3. Denne fikk jeg levert allerede før jul - det medførte at jeg fikk akseptabelt betalt for min 2014 BMW i3. Kjekt å få solgt den mens det enda var garantier igjen på den.
Skoda Superb - 09
Citroen C1 - 09
Honda CBR600F - 01
BMW i3

hemi

• Gold Member
    • Vis profil
« Svar #269 på: onsdag 02. januar 2019, klokken 23:38 »
også bestilt, og fått ny i3 i mellomtiden, derfor det også ikke brenner såååå mye for ds3, bestilt en model 3 og.. ;)